سایت خبری
famaserver
  • صفحه نخست
  • تکنولوژی
  • علم و دانش
  • بازی
  • فناوری
  • اینترنت
  • موبایل
سایت خبری
برترین عناوین خبری
  • خرید بیمه: سنتی یا آنلاین؟ کدامیک تجربه بهتری برای مشتریان ایجاد می‌کند؟

سرتیتر خبرها

با آیفون ۱۷ دیگر عکس‌های سلفی خراب نمی‌شود!

با آیفون ۱۷ دیگر عکس‌های سلفی خراب نمی‌شود!

2 ماه پیش
معیوب‌ترین گوشی‌های هوشمند جهان؛ آیفون و سامسونگ در میانه جدول خرابی

معیوب‌ترین گوشی‌های هوشمند جهان؛ آیفون و سامسونگ در میانه جدول خرابی

2 ماه پیش
جنجال خط و خش‌های آیفون ۱۷؛ اپل علت واقعی را توضیح داد

جنجال خط و خش‌های آیفون ۱۷؛ اپل علت واقعی را توضیح داد

2 ماه پیش
شارژ ۸۰ درصدی باتری: افسانه یا واقعیت؟ (تحلیل علمی)

شارژ ۸۰ درصدی باتری: افسانه یا واقعیت؟ (تحلیل علمی)

2 ماه پیش
آموزش: دلیل کند شدن و ری‌استارت مداوم گوشی‌های اندرویدی چیست؟

آموزش: دلیل کند شدن و ری‌استارت مداوم گوشی‌های اندرویدی چیست؟

2 ماه پیش
وان‌پلاس ۱۵: تاریخ عرضه جهانی و مشخصات فنی فاش شد

وان‌پلاس ۱۵: تاریخ عرضه جهانی و مشخصات فنی فاش شد

2 ماه پیش
قیمت مقرون به صرفه آیفون ۱۷ در آمریکا

قیمت مقرون به صرفه آیفون ۱۷ در آمریکا

2 ماه پیش
چرا باید حالت هواپیما را در گوشی فعال کنیم؟ مزایا و کاربردهای شگفت‌انگیز

چرا باید حالت هواپیما را در گوشی فعال کنیم؟ مزایا و کاربردهای شگفت‌انگیز

2 ماه پیش
کاهش 20 درصدی واردات تلفن همراه در 5 ماهه امسال

کاهش ۲۰ درصدی واردات تلفن همراه در ۵ ماهه امسال

2 ماه پیش
۵ عادت مخرب که گوشی هوشمند شما را نابود می‌کند

۵ عادت مخرب که گوشی هوشمند شما را نابود می‌کند

2 ماه پیش

قمار بزرگ تویوتا جواب می‌دهد؟

زمان انتشار: 5 ژانویه 2023 ساعت 16:07

دسته بندی: فناوری

شناسه خبر: 485313

زمان مطالعه: 10 دقیقه

قمار بزرگ تویوتا جواب می‌دهد؟

قمار بزرگ تویوتا جواب می‌دهد؟

پریسا عباسی: تویوتا با عرضه پریوس در سال ۱۹۹۷، انقلابی در عرصه صنعت خودروسازی به پا کرد. این شرکت، پیشرو در ساخت خودروهای هیبریدی و پلاگین هیبریدی بود و راه را برای خودروهای برقی کنونی هموار کرد. با این حال و با داشتن تکنولوژی اولیه، این برند ژاپنی برای ساخت خودروهای تمام برقی مردد بوده است. اولین خودروی تمام برقی تویوتا BZ۴X نام داشت و تا اواسط اکتبر ۲۰۲۲ تنها چند صد دستگاه از این ماشین فروخته شد. طبق گزارش Electrek، این خودروساز ژاپنی تا سال ۲۰۲۵ ، قصد افزایش تولید این خودرو را ندارد.

بیشتر بخوانید: 

  • چرا نیش مار خدنگ را نمی‌کشد؟ / نبرد نفس‌گیر با مامبای سیاه / عکس

به نقل از وال استریت ژورنال پذیرش ساخت خودروهای تمام برقی برای آکیو تویودا، رئیس این شرکت سخت بوده است.

تویودا گفت: «افرادی که در صنعت خودروسازی مشغولند، عمدتاً اکثریت ساکت هستند. این اکثریت ساکت تردید دارند که آیا واقعا خودروهای تمام برقی به عنوان تنها گزینه برای این صنعت کافی هستند یا خیر. آنها فکر می‌کنند این یک نوع ترند زودگذراست؛ بنابراین نمی‌توانند درباره آن صحبت کنند. از آنجا که هنوز پاسخ درستی وجود ندارد، پس ما نباید خود را به یک گزینه محدود کنیم.»

به گفته شرکت تحقیقاتی خودرو J.D. Power، در حال حاظر خودروهای تمام برقی بخش کوچکی از بازار خودروهای جدید جهانی را در در اختیار دارند.

معرفی کرولا کراس H۲

راه حل جایگزین تویوتا برای رعایت قوانین سختگیرانه زیست محیطی و حذف سوخت فسیلی چیست؟

نمونه اولیه موتوراحتراق داخلی هیدروژنی (“ICE”)، «کرولا کراس H۲» می‌باشد. در این خودرو از موتور۱.۶ لیتری توربوشارژ سه سیلندراستفاده شده که در کرولا GR و یاریس GR استفاده می‌شود، و سوخت هیدروژنی را جایگزین سوخت فسیلی کرده است.

فرآیند تبدیل سوخت فسیلی به هیدروژنی چگونه است؟

مخزن این سوخت‌ها باید مخزنی زرهی و ضخیم باشد که بتواند هیدروژن که قابلیت اشتعال‌زایی بالایی دارد را نگهداری کند؛ تویوتا این مخزن را از خودروی الکتریکی Mirai ، قرض گرفته است.

موتور این خودرو از سوپاپ‌، میله‌های اتصال قوی‌تر، و انژکتورهای سوختی که برای گاز طراحی شده‌اند درست شده است. کراس H۲ مانند کرولای معمولی ظرفیت ۵ سرنشین را دارد و دارای صندوق عقب است.

قمار بزرگ تویوتا جواب می‌دهد؟

یادمان باشد که هیدروژن از ارزان‌ترین و در دسترس‌ترین عنصر در تمام دنیا است. از مزایایی که خودروی هیدورژنی به خودروی برقی دارد، می‌توان به طی مسافت بیشتر و زمان سوختگیری کمتر اشاره کرد. مثلا یک یاریس H۲ فقط ۹۰ ثانیه طول می‌کشد تا سوختگیری کند. همچنین در این خودرو هیدروژنی شاهد کاهش قابل توجه استفاده از عناصری مانند لیتیم و نیکل هستیم. در صورتی که خودروهای برقی نیاز مبرمی به لیتیم در باطری خود دارند. هم اکنون کرولا کراس H۲ در حال ارزیابی و آزمایش در دنیای واقعی است و تست‌های زمستانی آن به زودی در شمال ژاپن آغاز خواهند شد.

همکاری با یاماها

شرکت تویوتا و یاماها موتور برای توسعه موتور V-۸ با سوخت هیدروژنی شروع به همکاری کرده‌اند. در اوایل سال جاری یاماها اعلام کرد که موتور۵ لیتری V-۸ بر اساس نمونه‌ای که توسط لکسوس RC کوپه استفاده می‌شود، با تغییراتی در سر سیلندرها و انژکتورهای سوخت و چند مورد دیگر، ارتقاء پیدا خواهد کرد. یاماها ادعا می‌کند این موتور می‌تواند نیرویی با قدرت ۴۵۵ اسب بخار در ۶۸۰۰ دور دقیقه، و۵۴۰ نیوتن-متر گشتاور در ۳۶۰۰ دور در دقیقه تولید کند؛ که این کمتر از قدرت موتور بنزینی V-۸ است، اما قابل تقدیر است. جذاب‌ترین ویژگی موتور هیدورژنی V-۸ مانیفولد اگزوز آن است که خروجی اگزوز را ۸ به یک کرده‌اند، ولی یکی از معایب آن تولید صدایی با فرکانس بالا است.

ایده یک موتور احتراقی که با هیدروژن کار می‌کند، چیز جدیدی نیست. BMW‌ در سال ۲۰۰۲ خودروی مدل ۷۵۰HL را تولید کرد، و در سال ۲۰۰۵، نسخه هیدروژنی آن را ساخت. «هیدروژن ۷» بر اساس موتورهای سنتی ۶ لیتری V-۱۲ درست شده‌اند، با تبدیلی که بتوانند به جای بنزین از هیدروژن استفاده کنند. یکی از معایب موتورهای هیدروژنی اشتعال‌زایی، نگهداری و حمل و تولید نیتروز اکسید (اکسید نیتروژن یا گاز خنده) است.

شاید نیتروز اکسید به اندازه مونوکسید کربن بد نباشد ولی توسط سازمان حفاظت از محیط زیست ایالات متحده آمریکا ( EPA) یک نوع آلاینده محسوب می‌شود. اما می‌توان با مخلوط کردن هیدروژن و هوای اضافی، میزان انتشار اکسید نیتروژن را کم کرد، ولی این کار راندمان موتور را تا حد زیادی کاهش می‌دهد و برای جبران آن باید حجم موتور افزایش پیدا کند.

بر خلاف تمام خودرو سازانی که بر روی ساخت خودروهای برقی متمرکز شده‌اند، رویکرد تویوتا به کربن صفر در خودروها جالب‌تر است و برای رسیدن به آلایندگی صفر به دنبال چندین فن‌آوری جدید می‌گردد. اگر جنگ در اوکراین و تاثیر آن بر منابع انرژی کشورهای اروپایی را در نظر بگیریم، کشورهای اروپایی دنبال راهکارهایی برای کاهش مصرف انرژی هستند. تا جایی که سوییس در حال تدوین قانونی است تا رانندگان خودروهای برقی را که حتی‌الامکان فقط از ماشین‌هایشان برای مصارف ضروری مانند سرکار رفتن و خریدهای روزانه استفاده ‌می‌کنند، تشویق کند.

یا باید بتوانیم خودروهای هیدروژنی را به عنوان نسل آینده اتومبیل بپذیریم، یا نگاهمان را به همین صورت سنتی نگه داریم. تویوتا در زمینه ساخت خودرو آینده نگر است. این ایده‌ها یقینا باعث پیشرفت‌های عمده در صنعت خودروسازی و فن‌آوری آن می‌شود. اما باید قبل از هر چیز به زیرساخت‌ها و ذخیره‌سازی هیدروژن فکر کنیم.

منبع:

۵۸۵۸

حتما بخوانید : هجوم برای بستن آخرین روزنه‌ها / جزئیات حبس و جریمه «فروشندگان فیلترشکن و وی‌ پی‌ ان»

مجله خبری بیکینگ

برچسب ها
فناوری
اشتراک گذاری

اخبار مرتبط

  • انگشت حلقه و گوشی‌های هوشمند؛ عارضه‌ای پنهان که در حال فراگیر شدن است
    انگشت حلقه و گوشی‌های هوشمند؛ عارضه‌ای پنهان که در حال فراگیر شدن است 2 ساعت پیش
  • فسیل شدن مغز واقعیت دارد؟ هشدار پژوهشگران درباره خطرات ویدئوهای کوتاه
    فسیل شدن مغز واقعیت دارد؟ هشدار پژوهشگران درباره خطرات ویدئوهای کوتاه 2 ساعت پیش
  • نقطه عطف ۷۵ سالگی: وقتی تاب‌آوری بدن در پیری به پایان می‌رسد
    نقطه عطف ۷۵ سالگی: وقتی تاب‌آوری بدن در پیری به پایان می‌رسد 2 ساعت پیش
  • چرا Crater می‌تواند آینده خودروهای برقی آفرودی را تغییر دهد
    چرا Crater می‌تواند آینده خودروهای برقی آفرودی را تغییر دهد 2 ساعت پیش

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی موضوعات

  • ارتباطات 160
  • امنیت 293
  • اینترنت 3435
  • بازی 8814
  • برنامه نویسی 34
  • تبلیغات 21
  • تکنولوژی 29541
  • دانش‌بنیان 1
  • رمز ارز 1252
  • سیستم عامل 203
  • شبکه اجتماعی 622
  • علم و دانش 14927
  • فناوری 7413
  • کاریکاتور 556
  • کسب و کار 670
  • موبایل 724
  • میزبانی وب 40
  • نرم افزار - سخت افزار 413

جدیدترین مقالات

  • افزایش راندمان کاری با طراحی دکوراسیون اداری استاندارد
    افزایش راندمان کاری با طراحی دکوراسیون اداری استاندارد 4 ساعت پیش
  • بلیط اتوبوس تهران انزلی چطور در تعطیلات به موقع رزرو کنیم؟
    بلیط اتوبوس تهران انزلی چطور در تعطیلات به موقع رزرو کنیم؟ 4 ساعت پیش
  • کاربرد جت پرینتر لیزری در صنایع مختلف چیست؟
    کاربرد جت پرینتر لیزری در صنایع مختلف چیست؟ 4 ساعت پیش
  • چرا قیمت بک لینک‌ها متفاوت است و چه عواملی بر آن تاثیر می‌گذارند؟
    چرا قیمت بک لینک‌ها متفاوت است و چه عواملی بر آن تاثیر می‌گذارند؟ 4 ساعت پیش
  • بهترین گوشی‌های گیمینگ در قیمت‌های مختلف
    بهترین گوشی‌های گیمینگ در قیمت‌های مختلف 4 ساعت پیش

لینکهای پیشنهادی

سرور مجازی | خرید هاست | دانلود نرم افزار | کلاس آنلاین | رپورتاژ خارجی

میزبانی در هاست ویندوز فاماسرور