هاست پرسرعت
تکنولوژی

فیسبوک برای اولین بار در تاریخ خود با ریزش کاربر مواجه شد!

فیسبوک برای اولین بار در تاریخ خود با ریزش کاربر مواجه شد!

خرید بلیط هواپیما از سفرمارکت

متا، به عنوان شرکت مادر فیسبوک، اخیرا گزارش داده که این پلتفرم شبکه اجتماعی برای اولین بار در تاریخ خود شاهد کاهش تعداد کاربران بوده است. در نتیجه این افت تعداد کاربران، متا شاهد کاهش شدید ارزش سهام خود بوده است. به طور دقیق‌تر، این شرکت تقریباً 20 درصد از ارزش سهام خود را را که در مجموع عددی بالغ بر 200 میلیارد دلار می‌شود، از دست داده است. گفته می‌شود که حضور پرقدرت رقبایی مانند تیک تاک (TikTok) و سیاست‌های حریم خصوصی اپل، دلیل اصلی این افت تاریخی فیسبوک بوده است. با دیجی رو همراه باشید.

کاهش تعداد کاربران و رشد تبلیغات فیسبوک

فیسبوک در یک سال گذشته بیش از یک میلیون کاربر روزانه خود را در آمریکای شمالی از دست داده است؛ منطقه‌ای که این شرکت بیشترین درآمد تبلیغاتی خود را در آنجا کسب می‌کند. تعداد کاربران فعال روزانه فیسبوک از 1.93 میلیارد نفر در سه ماهه چهارم سال 2020 به 1.92 میلیارد نفر در سه ماهه گذشته (سه ماهه آخر 2021) رسیده است.

فیسبوک مسلماً یک شرکت پیشرو در فضای رسانه‌های اجتماعی بوده و تعداد کاربران آن از زمان آغاز به کار این شبکه در سال 2004 تا به امروز همواره افزایشی بوده است. با این حال، در طول سال‌های اخیر فیسبوک درگیر جنجال‌های متعددی شده که از مشهورترین آن‌ها می‌توان به رسوایی کمبریج آنالیتیکا اشاره کرد. رسوایی‌های مرتبط با حریم خصوصی فیسبوک تا آنجا پیش رفت که Yahoo Finance در نظرسنجی اخیر خود، این شرکت را به عنوان بدترین شرکت سال 2021 معرفی کرد. بنابراین، به وضوح مشخص است که صرفاً تغییر نام تجاری فیسبوک به متا، نمی‌تواند مشکلات اصلی و ریشه‌ای آن را حل کند.


بیشتر بخوانید:

  • متاورس چیست و چرا مارک زاکربرگ به دنبال ایجاد آن است؟

فیسبوک

البته، شایان ذکر است که متا همچنان یک کمپانی سودآور است و تنها در سال 2021 توانسته حدود 40 میلیارد دلار درآمد داشته باشد که بیشتر آن از طریق تبلیغات حاصل شده است. این شرکت سال گذشته 10.2 میلیارد دلار صرف پروژه‌های متاورس و واقعیت مجازی کرده و باید دید آیا متاورس می‌تواند به فیسبوک کمک کند تا اعتماد از دست رفته خود را دوباره احیا کند یا نه.

اگر در آینده متا نتواند مشکلات اصلی فیسبوک را حل کند، انتظار می‌رود این پلتفرم اجتماعی همچنان شاهد کاهش سهم خود از بازار بوده و کاربران بیشتری را در سطح جهان از دست بدهد. این شرکت برای سه ماهه اول 2022 پیش‌بینی درآمد 27 تا 29 میلیارد دلاری را دارد که انتظار پایینی است. نظر شما در مورد کاهش تعداد کاربران فیسبوک و رشد تبلیغات این شبکه چیست؟ آیا تغییر نام شرکت به متا و گرایش به سمت مفاهیم واقعیت مجازی و متاورس می‌تواند این کمپانی را به روزهای اوجش برگرداند؟

بامن

مجله خبری بیکینگ

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا