اینترنت

فروش هندست‌های سامسونگ با نمایشگر LCD از مدل‌های مجهز به پنل اولد پیشی گرفت

فروش هندست‌های سامسونگ با نمایشگر LCD از مدل‌های مجهز به پنل اولد پیشی گرفت

شرکت سامسونگ نه‌تنها بر تولید اسمارت‌فون‌های پرچم‌دار اندرویدی تمرکز دارد؛ بلکه هر ساله تعداد زیادی هندست از مدل‌های پایین‌رده و ارزان‌قیمت گرفته تا دستگاه‌های میان‌رده ممتاز را به بازار عرضه می‌کند. به‌عنوان مثال می‌توان به سری گلکسی A اشاره کرد که پرفروش‌ترین هندست‌های سامسونگ جزو این خانواده هستند. در واقع غول فناوری کره‌ای در تدارک رونمایی از مدل‌های جدید سری گلکسی A طی ماه جاری میلادی است.

media ad mrbilit mobile

وبسایت The Elec با استناد به آخرین گزارش منتشر شده توسط موسسه تحقیقاتی Omdia اعلام کرده که در سال 2021 فروش اسمارت‌فون‌های سامسونگی مجهز به نمایشگر LCD از مدل‌های مجهز به پنل‌های اولد پیشی گرفت. به‌عبارت دیگر در سال گذشته میلادی شرکت سامسونگ موفق به فروش 135.1 میلیون دستگاه اسمارت‌فون با نمایشگر اولد و 135.8 میلیون واحد گوشی‌ هوشمند با پنل LCD شده است.

مقایسه این ارقام با آمار به ثبت رسیده در سال 2020 نشان می‌دهد که فروش اسمارت‌فون‌های مجهز به نمایشگر اولد حدودا 15 درصد کاهش یافته است؛ در حالی‌که فروش اسمارت‌فون‌های مجهز به پنل‌های LCD با رشد 41 چشمگیر درصدی مواجه شده است. بعلاوه فروش هندست‌های اقتصادی تا میان‌رده طی سال 2021 شاهد رشد قابل‌توجه 68.7 درصدی بوده است.

system group mobile

نرخ رشد فروش اسمارت‌فون‌های مجهز به نمایشگر اولد طی سال جاری میلادی بسیار کند خواهد بود ‌‌

جبران هزینه‌های ناشی از افزایش قیمت جهانی قطعات یکی از دلایل احتمالی رشد تولید اسمارت‌فون‌های مجهز به نمایشگر LCD توسط سامسونگ به‌شمار می‌رود. بعلاوه میانگین قیمت فروش (ASP) هندست‌های مجهز به نمایشگرهای اولد در مقایسه با سال گذشته افزایش یافته است.

فروش هندست‌های سامسونگ با نمایشگر LCD از مدل‌های مجهز به پنل اولد پیشی گرفت

انتظار می‌رود که سامسونگ کماکان به سیاست کاهش هزینه‌های خود ادامه دهد؛ چرا که معضل کمبود جهانی قطعات همچنان به صنایع حوزه فناوری در سراسر جهان آسیب می‌رساند.

گزارش دیگری که از سوی یک شرکت فعال در زمینه تحقیقات بازار موسوم به Counterpoint Research منتشر شده است؛ پیش‌بینی می‌کند که روند فروش اسمارت‌فون‌های مجهز به نمایشگر اولد طی سال 2022 نیز کند خواهد بود. این موسسه پیش‌تر نیز پیش‌بینی کرده بود که میزان نقل و انتقال گوشی‌های هوشمند مجهز به پنل اولد با رشد 10 درصدی نسبت به سال گذشته مواجه شود؛ اما بر اساس گمانه‌زنی‌ها این رقم طی سال جاری میلادی تنها 2 درصد افزایش خواهد یافت.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا