علم و دانش

شیوه عجیب روسیه برای گمراه کردن موشک‌ها و پهپادهای اوکراین/ عکس

شیوه عجیب روسیه برای گمراه کردن موشک‌ها و پهپادهای اوکراین/ عکس

به گزارش خبرگزاری بیکینگ، حفاظت از بمب‌افکن‌های استراتژیک غول‌پیکر توپولف تو ۹۵ اس‌ام از کارهای حساس روس‌ها در نبرد با اوکراین است. روسیه در تازه‌ترین تلاش خود با نقاشی طرح این بمب‌افکن‌ها بر زمین پایگاه هوایی انگلس در پی به خطا انداختن اوکراینی‌ها است.

بیشتر بخوانید:

  • جنگنده مرموزی که ترامپ عاشقش بود/ اف ۵۲ پیشرفته‌تر از اف ۲۲ است؟ / عکس

پایگاه انگلس در گذشته بارها مورد حمله قرار گرفته است و با توجه به پیشرفت‌های اوکراین در حملات موشکی و پهپادی شیوه‌های حفاظتی روسیه نیز تنوع پیدا کرده است.

استفاده از ماکت‌ و طعمه‌های قلابی شیوه‌ای رایج برای گمراه کردن دشمن است و حالا تصاویر ماهواره‌ای Planet Labs در 29 سپتامبر نشان می‌دهد که آسفالت پایگاه انگلس به تصاویر دو بعدی بمب‌افکن چهار موتوره مزین شده است.

شیوه عجیب روسیه برای گمراه کردن موشک‌ها و پهپادهای اوکراین/ عکس

طعمه نقاشی شده کنار یک بمب‌افکن واقعی قرار گرفته است و تمام جزئیات آن را در خود دارد. حتی لاستیک‌هایی که اخیرا برای حفاظت روی هواپیما قرار داده می‌شود در طراحی هم به چشم می‌خورند.

این طعمه‌ها چندین هدف را دنبال می‌کنند که فریب ماهواره‌ها و اختلال در حملات احتمالی را می‌توان یکی از آن‌ها برشمرد. البته با توجه به دقت روزافزون تصویربرداری ماهواره‌ای به نظر نمی‌رسد که فریب ماهواره‌ها با نقاشی چندان کارایی داشته باشد.

شاید هم این نقاشی‌ها با هدف گیج کردن حسگرهای هدف‌گیری ایستا در تسلیحاتی چون موشک‌های کروز مورد استفاده قرار گیرند. در این مورد هم کارایی نقاشی مورد مناقشه است و نمی‌توان روی قابلیت فریبندگی جسمی دو بعدی حساب باز کرد.

منبع: درایو

۵۸۵۸

مجله خبری بیکینگ

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا