بازی

رونمایی اپل از سیستم عامل iOS 17 با قابلیت‌های جدید

رونمایی اپل از سیستم عامل iOS 17 با قابلیت‌های جدید

اپل از سیستم عامل iOS 17 رونمایی کرد که قابلیت‌های جدیدی چون «پوستر» و اپلیکیشن نوشتن خاطرات دارد. 

در جریان کنفرانس WWDC 2023 که از آن به‌عنوان مهم‌ترین رویداد ۱۰ سال اخیر اپل یاد می‌کنند، سیستم‌عامل iOS 17 معرفی شد. بی‌شک، به‌روزرسانی سیستم‌عامل آیفون، آن هم با تغییرات نه‌چندان چمشگیر، تاحدود زیادی زیر سایه‌ی رونمایی از هدست واقعیت ترکیبی Apple Reality Pro و مک‌ پرو قرار گرفت، اما باتوجه‌ به روندی که هر سال شاهدش هستیم، اکثر کاربران به‌هرحال آیفون‌های خود را به iOS 17 ارتقا خواهند داد.

اپل به‌روزرسانی سیستم‌عامل آیفون را با ویژگی‌ها و بهبودهای ریز و درشتی همراه کرده است که در ادامه آن‌ها را معرفی می‌کنیم.

تاریخ عرضه‌ی iOS 17

سیستم‌عامل iOS 16 بعد از معرفی در ژوئن ۲۰۲۲ (خرداد ۱۴۰۱)، در سپتامبر ۲۰۲‍۲ (شهریور ۱۴۰۱) و حدود یک هفته بعد از عرضه‌ی آیفون ۱۴ دردسترس کاربران قرار گرفت. امسال نیز جدیدترین نسخه از سیستم‌عامل آیفون پیش از انتشار نهایی در سپتامبر ۲۰۲۳ (شهریور)‌ برای عموم و پس از عرضه‌ی سری آیفون ۱۵، ابتدا برای توسعه‌دهندگان دردسترس قرار خواهد گرفت.

کاربرانی که مشتاق به تجربه‌ی iOS 17 زودتر از عرضه‌ی رسمی هستند، می‌توانند برای دریافت نسخه‌ی بتای عمومی در ماه جولای (تیر) در Apple Beta Software Program ثبت‌نام کنند؛ هرچند به‌دلیل آزمایشی و ناپایدار بودن این نسخه درمقایسه با نسخه‌ی نهایی، نصب آن روی دستگاه اصلی توصیه نمی‌شود.

قابلیت‌های جدید iOS 17

همان‌طور که انتظار می‌رفت، سیستم‌عامل iOS 17 از نظر قابلیت‌های مهم و جدید حرف زیادی برای گفتن ندارد؛ چراکه مهندسان اپل بخش بزرگی از کار خود را روی هدست واقعیت ترکیبی و توسعه‌ی سیستم‌عامل موسوم‌به realityOS آن متمرکز کرده‌اند.

بااین‌حال، برخی از ویژگی‌های جدید iOS 17 درکنار شماری از بهبودها کماکان به‌اندازه‌ای جذاب هستند تا اکثر کاربران آیفون را به دریافت این به‌روزرسانی ترغیب کنند.

قابلیت‌های جدید تماس، Messages و فیس‌تایم

اولین ویژگی بزرگی که برای iOS 17 معرفی شد، ساخت «پوستر»‌های جداگانه و خوش‌رنگ‌ولعاب برای لیست مخاطبان است. ویژگی جدیدی هم برای voicemail اپلیکیشن پیام‌رسان آیفون اضافه شده که شبیه قابلیتی که پیش‌تر در سری پیسکل ۷ گوگل معرفی شد، درلحظه، رونوشتی از صدای فردی را که با کاربر تماس گرفته روی صفحه نمایش می‌دهد تا تصمیم بگیرد که آیا می‌خواهد به تماس پاسخ دهد یا خیر.

قابلیت پوستر iOS 17

قابلیت جدیدی به‌نام Check In نیز کمک می‌کند تا درصورت تاخیر در رسیدن به مقصد، پیامی حاوی موقعیت مکانی، میزان شارژ باتری و وضعیت آنتن‌دهی گوشی به‌طور خودکار به دوستان و خانواده ارسال شود.

بخش استیکرها نیز با تغییراتی همراه شده؛ کاربران در iOS 17 می‌توانند هر ایموجی یا برش تصویری را به‌صورت استیکر در iMessages یا هر اپلیکیشن پیام‌رسان دیگری ارسال کنند.

اپلیکیشن خاطره‌نویسی Journal

درحال‌حاضر اپلیکیشن‌های متعددی در اپ استور برای خاطره‌نویسی وجود دارد که اکثرا یا پولی هستند یا برای ذخیره‌ی اطلاعات در فضای ابری، از کاربران هزینه‌ی اشتراک دریافت می‌کنند. یکی از محبو‌ب‌ترین اپلیکیشن‌ها برای خاطره‌نویسی Day One است که اگرچه دانلود و همگام‌سازی اطلاعات آن در فضای ابری رایگان است، بسیاری از قابلیت‌های مهم خود را برای نسخه‌ی پریمیوم نگه داشته است.

اپلیکیشن ژورنال iOS 17

حالا اپل با به‌روزرسانی iOS 17 اپلیکیشن جدیدی با نام Journal را برای خاطره‌نویسی منتشر کرده که به‌طور خودکار و باتوجه به داده‌های آیفون، لحظه‌هایی را که شاید دوست داشته باشید به صورت خاطره ثبت کنید، به شما پیشنهاد می‌دهد. در Journal می‌توانید از تصاویر، موسیقی و فعالیت‌ها و قابلیت یادآوری برای ثبت خاطره استفاده کنید.

تمام اطلاعات ثبت‌شده در Journal به‌لطف رمزنگاری سرتاسری از امنیت بالایی برخوردار هستند.

مجله خبری بیکینگ

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا