راهنمای سفر بین سیارهای در بازی استارفیلد | از Fast Travel تا پرش منظومهای

راهنمای سفر بین سیارهای در بازی استارفیلد | از Fast Travel
تا پرش منظومهای
در این مقاله سراغ روشهای مختلف برای کاوش در میان ستارگان رفتهایم و ترفندهای موجود پیرامون این موضوع را بررسی کردهایم. همراه بیکینگ باشید.
سفرهای بین ستارهای از مهمترین ارکان بازی استارفیلد بهشمار میروند. همچون سایر بخشهای موجود در بازی استارفیلد، سفرهای کیهانی هم از سیستمهای مختلفی تشکیل شدهاند که در این مطلب میخواهیم نحوهی استفاده از این سیستمها را بررسی کرده و ترفندهای موجود پیرامون سفرهای سیارهای و پرشهای منظومهای را بایکدیگر مرور کنیم.
سفر به سیارههای کشف نشده
سفر به سیارههای در بازی استارفیلد، به دو قسمت تقسیم میشود.
۱- سفر به سیارههای کشف نشده
۲- سفر به سیارههای کشف شده
برای رسیدن بهسیارههای کشف نشده باید مراحل بهمراتب بیشتری را طی کنیم و در واقع، قدم بهدنیایی از ناشناختهها و خطرها بگذاریم. چرا که در مسیر پیدا کردن سیارهی کشف نشدهی مورد بحثمان ممکن است با مواردی همچون مزدورهای فضایی و انواع خطرها روبهرو شده و صد البته، با منوهایی دست و پنجه نرم کنیم که در آغاز شاید گیجکننده بهنظر برسند. این درحالی است که سفر بهسیارههایی که کشفشان کردهایم، بسیار ساده و از طریق Fast Travel امکانپذیر است .
برای قدم گذاشتن بهسیارهی کشفنشدهی مد نظرمان، ابتدا باید سوار بر سفینهمان شده و گزینه Take Off را انتخاب کنیم. سپس باید بررسی کنیم که سیاره مقصد در چه منظومهای واقع شده است. همانطور که در تصویر بالا میبنیم، سیارهی مقصدمان در منظومهی Olympus واقع شده است. پس روی آن کلیک میکنیم. در زمان انتخاب سیارهی مقصد، حواستان بهکادر بالا سمت چپ باشد که سطح (Level) پیشنهادی جهت ورود بهاین منظومه و سیاره را ذکر کرده است. این در واقع میانگین سطح دشمنانی است که در چنین منظومهای با آنها مواجه خواهید شد. درنظر گرفتین این مورد، از مهمترین چیزهایی است که در زمان آمادهسازی برای ورود بهیک منظومهی بیگانه باید در نظر بگیرید.
پس از ورود بهنقشهی منظومهی مورد بحث و پیدا کردن سیارهی مقصد، با انتخاب گزینهی Set Course مسیر حرکتمان را مشخص میکنیم. سپس دوباره بهمنوی قبلی (تصویر قبلی) باز میگردیم و روی گزینه Jump کلیک میکنیم. «جامپ» در واقع یک پرش بینمنظومهای است که برای انجام آن، بهسوخت GRV نیاز داریم.
قبل از یک پرش منظومهای باید اطلاعات که موجود از موتورها و رانشگرهای سفینهمان را بررسی کنیم. در کادر قرمز شده، به نواری که در زیر آن GRV نوشته شده است، دقت کنید. GRV در واقع سوخت مورد نیاز برای انجام یک پرش منظومهای است و بدون فعال شدن این موتورها، نمیتوانیم یک پرش موفق داشته باشیم. قبل از انجام یک پرش منظومهای، باید این کادر حداقل از یک نوار سفید، پر شده باشد. برای مدیریت نیروی رانشگرها و سلاحهای روی سفینه، قبل از انجام یک پرش فضایی بهتر است نیروی سلاحهای بالستیک، موشکها و لیزرها را کم کرده و قدرت رانشگرهای گرانشی (GRV) را بالا ببریم. سوخت GRV بهشکل خودکار پر شده و هرچقدر که نیروی رانشگرهای GRV بیشتر باشد، این سوخت نیز سریعتر پر میشود.
پس از انجام یک پرش موفقیتآمیز، وارد مدار سیارهی مقصدمان میشویم. در این لحظه دوباره باید بهنقشهی ستارهای برگردیم و نقطهای که میخواهیم روی آن فرود بیاییم را انتخاب کنیم. سپس با انتخاب گزینهی Land، در سیارهی مد نظرمان فرود میآییم.
سفر به سیارههای کشف شده
برای سفر بهیک سیاره که قبلا بهآن سفر کرده و آن را کشف نمودهایم، حتی نیاز نیست که وارد سفینهتان شوید! چرا که با باز کردن نقشه، انتخاب سیارهی مد نظر و فشردن دکمه Land، در کسری از ثانیه بهمقصدتان میرسید و دیگر نیازی نیست تا یک ماجراجویی فضایی را تجربه کنید. البته که اگر دلتان میخواهد تا بین سیارهها حرکت کنید و با ماموریتها و رخدادهای تصادفی احتمالی روبهرو شوید، همچنان میتوانید مثل روش قبلی عمل کرده و ماجراجویی کنید.
قبل از فرود بر سیارهی مقصدتان، حتما اطلاعات سیاره را بررسی کنید. در بازی استارفیلد چهار نوع سیاره مختلف وجود دارد:
نکتهی مهم پیرامون دستهبندیها سیارهها این است که حتی لمیزرعترین و بیآب و علفترین سیارههای بازی نیز از محتویات خاصی پر شدهاند که هرگز نباید آنها را از دست بدهید. رخدادها و آنچه که در این سیارهها پیدا خواهید کرد معمولا بهشکل اتفاقی (Random) در استارفیلد بارگزاری میشوند و قبل از فرود بر روی آنها، بهتر است خودتان را برای هر اتفاقی آماده کنید.
Now