رمز ارز

بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی | بروزرسانی شهریور ۱۴۰۱

بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی | بروزرسانی شهریور ۱۴۰۱

مقایسه و معرفی بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی

۲۸ شهریور ۱۴۰۱

اگر کلمه خرید بیت کوین یا خرید ارز دیجیتال را به فارسی سرچ کنید قطعا از نتایج آن شگفت زده خواهید شد! در مهرماه سال ۹۶ با بلاک شدن حساب کاربران ایرانی در سایت بیترکس میلیون‌ها دلار از دارایی ایرانیان بلوکه شد و از آن زمان صرافی های ایرانی به شکل قارچی به وجود آمدند. این باعث شده انتخاب یک صرافی معتبر با معیار های مناسب سخت تر شود. یا مثلا چند وقت پیش صرافی کریپتولند که یک صرافی ایرانی بود حساب همه کاربرانش را مسدود کرد و تاکنون پول هیچ کدام از کاربرانش را پس نداده است!

یکی از سوالاتی که کاربران این روز ها از ما زیاد می پرسند این است که در چه صرافی عضو شویم؟ کدام صرافی معتبر ترین صرافی ایران است؟ آیا تاکنون صرافی ایرانی توانسته مجوز خرید و فروش بیت کوین بگیرد؟ آیا صرافی های ایرانی به نسبت صرافی های خارجی امنتر هستند؟ این ها سوالاتی است که قرار است در این صفحه آنها را پاسخ دهیم و با ده صرافی برتر ارز دیجیتال در ایران آشنا شویم. کارشناسان بیکینگ ساعت ها وقت گذاشته اند تا معیار های مختلفی را به این مقایسه بیافزایند.

ویدئو معرفی بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی در شهریور ۱۴۰۱

اگر مشکلی در پخش این ویدئو داشتید میتوانید از اینجا ببینید.

جدول مقایسه صرافی های ارز دیجیتال ایرانی

این جدول در تاریخ شهریور ۱۴۰۱ بروزرسانی گردید:

آخرین تغییرات صرافی هارا در اطلاعیه ها و اخبار مهم صرافی‌های ارز دیجیتال بخوانید.


خلاصه پژوهش مقایسه بهترین صرافی های ایرانی توسط تحلیل گران بیکینگ

صرافی ایرانی بهتر است یا خارجی؟

پاسخ این سوال کاملاً منحصر به فرد است است، همانطور که مثلاً یک فرد استفاده از خودروی داخلی را مناسب تر از خودروهای خارجی می داند و دیگری برعکس. بنابراین ما با استفاده از چند معیار مهم به بررسی معتبرترین و بهترین صرافی های ایرانی و خارجی می‌پردازیم. اگر حرفه ای هستید و یا هیچ وقت به صرافی‌های ایرانی نمی توانید اعتماد کنید بهتر است از صرافی های خارجی استفاده کنید. کوکوین، کوینکس و بایننس بهترین صرافی های خارجی ارز دیجیتال برای ایرانیان هستند. در غیر این صورت کافیست ادامه این مقاله را بخوانید تا با بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی آشنا شوید.

بهترین صرافی ایرانی کدام است؟

به صورت قطعی نمی توان بهترین صرافی را مشخص کرد، اما به صرافی های نوبیتکس و والکس به دلیل نقدینگی بالا ،اعتبار و قدمت فوق العاده، تعداد ارزهای نسبتا بالا و مقدار کارمزد منطقی میتوان لقب « بهترین صرافی ارز دیجیتال در سال ۱۴۰۰ » را اهدا کرد.

کم کارمزد ترین صرافی ایرانی کدام است؟

طبق اطلاعات جدول بالا در آخرین بروزرسانی، صرافی های اوکی اکسچنج ، اریترون و رابین کش با مقدار کارمزد ۰.۲ % « کم کارمزد ترین صرافی ایرانی » هستند. برای اطلاعات بیشتر حتما مقاله کم کارمزدترین صرافی ایرانی ارز دیجیتال را بخوانید.

کدام صرافی ایرانی بیشترین تعداد ارز دیجیتال را پشتیبانی می کند؟

در حال حاضر صرافی های اریترون ، آبان تتر ، بیت پین و رابکس با حدود ۷۰۰ تا ۳۰۰ ارز « پر ارز ترین صرافی ایرانی » هستند. برای اطلاعات بیشتر حتما مقاله پر ارز ترین صرافی ایرانی ارز دیجیتال را بخوانید.

کدام صرافی ایرانی را میتوانیم به ربات تریدر متصل کنیم؟

طبق آخرین بروزرسانی ها، توسط API دو سایت نوبیتکس و والکس میتوانید از ربات های تریدر استفاده نمایید.

کدام صرافی پربازده ترین سیستم درآمد زایی را دارد؟

درحال حاضر صرافی اکسکوینو با اهدای ۳ اکسکوین(معادل تقریبی ۱۰۰ هزارتومان) به دعوت کننده و دعوت شونده، « پربازده ترین سیستم درآمد زایی » را دارد.

قدیمی ترین صرافی ایرانی کدام است؟

صرافی های نوبیتکس ، ارز پایا ، والکس ،اکسیر و رابکس و رمزینکس با حدود سه تا چهار سال سابقه ، قدیمی ترین صرافی های ایرانی هستند. برای اطلاعات بیشتر مقاله قدیمی ترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی را بخوانید.

آیا صرافی ارز دیجیتال ایرانی هست که نیازی به احراز هویت نداشته باشد؟

در حال حاضر شما میتوانید بدون احراز هویت در صرافی های اریترون و نوبیتکس اقدام به خرید و فروش کنید. برای اطلاعات بیشتر مقاله صرافی ایرانی بدون احراز هویت را بخوانید.
قوانین صرافی های بین المللی دائما در حال بروز رسانی است اما صرافی های کوکوین ، کوینکس و بای بیت انتخاب اکثر ایرانیان است. اما ما توصیه میکنیم اگر علاقه مند به صرافی های خارجی هستید از صرافی های غیر متمرکز و بدون دردسر که نیاز به احراز هویت ندارند مثل Uniswap و KyberSwap و ۱inch Exchange و dYdX استفاده کنید. برای آشنایی بیشتر مقاله بهترین صرافی غیر متمرکز را بخوانید.

کدام صرافی ایرانی مجوز قانونی از پلیس فتا دارد؟

هنوز هیچکدام از صرافی های ایرانی به دلیل خلاء قانونی نتوانسته اند مجوز رسمی خرید و فروش ارز دیجیتال دریافت کنند. برای مشاهده آخرین وضعیت قانونی بیت کوین در ایران اینجا کلیک کنید.

قانون ایران درباره صرافی های چه میگوید؟ آیا صرافی های ارز دیجیتال مورد تایید پلیس فتا مشخص هستند؟

قبل از معرفی صرافی های معتبر باید بدانید  طبق آخرین قوانین ، ایران هنوز خرید و فروش بیت کوین را به رسمیت نشناخته است و برای آن قوانین شفافی وضع نکرده. طبق آخرین بروز رسانی اظهارات پلیس فتا:

درحال حاضر برای این مبحث جرم انگاری انجام نشده است ولی هنوز هم ورود به حوزه و بازار ارز های دیجیتال برای بانک ها ، موسسات مالی و صرافی ها غیر مجاز است.[منبع: پلیس فتا]

لذا نمیتوان به صورت مستقیم لیستی از صرافی های ارز دیجیتال با مجوز قانونی ایران و صرافی های ارز دیجیتال بدون مجوز قانونی ایران نوشت. اما شاید درگاه پرداخت مستقیم، دفتر کار ثابت، مجوز در زمینه های مالی و شرکت در جشنواره ها و نمایشگاه های قانونی را بتوان نشان از عدم غیر قانونی بودن صرافی ها دانست. با وجود ابهام در قوانین صرافی های ایرانی، نهاد های مالی زیادی اقدام به خرید و فروش ارزهای دیجیتال به صورت ریالی با درگاه ای پرداخت مستقیم می کنند. همانطور که گفتیم هنوز در این زمینه خلا قانونی وجود دارد و بسیاری از صرافی ها مثل کریپتولند و … اقدام به بلاکه کردن حساب های کاربران کرده‌اند. لذا توصیه میکنیم اگر قصد خرید و فروش در صرافی های ایرانی دارید، قبل از ثبت نام در هر صرافی حتما قوانین آن را به طور کامل ملاحظه نمایید که دچار مشکل نشوید. برای اطلاعات بیشتر می توانید مقاله آیا بیت کوین در ایران قانونی است؟ را بخوانید.


معرفی بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی

صرافی نوبیتکس : رتبه اول بهترین صرافی ایرانی

نوبیتکس خود را اولین بستر دانش‌بنیان تبادل رمز ارزها با تاییدیه معاونت فناوری ریاست جمهوری معرفی می کند. یکی از مزایای این صرافی پشتیبانی از حداقل ۲۵ ارز برتر است که انتخاب شما را برای خرید و فروش آزاد میکند. این صرافی هر هفته مسابقه های متنوعی در شبکه های اجتماعی برگزار میکند. موجودی نقدینگی این صرافی بسیار بالاست و میتواند در صورتی که حسابتان از بانک سپه باشد، مبالغ بالا را هم مبادله کنید.

ویژگی های صرافی نوبیتکس

ویژگی های صرافی نوبیتکس

سایر ویژگی های صرافی نوبیتکس

کارمزد معاملات در این سایت به صورت درصدی از حجم دارایی درخواستی محاسبه می شود، مثلاً اگر مبتدی باشید کارمزد اولین معاملات شما حدود ۰.۰۳۵% خواهد بود. اگر نوتیفیکیشن تلگرام نوبیتکس را فعلا کنید، میتوانید در جشنواره های نوبیتکس برای مدت محدودی با کارمزد نزدیک صفر معامله کنید. همچنین معاملات به صورت جفت ارز یعنی مثلاً بیت کوین در مقابل تتر با کارمزدی در حدود ۰.۰۱۵% محاسبه خواهد شد. یکی از مزایای این صرافی این است که بدون احراز هویت سفت و سخت می‌توانید به صورت محدود در آن خرید و فروش کنید. همچنین برای شرکت ها حساب ویژه‌ای در نظر می گیرند که کارمزد آن مناسب تر است.

دقت کنید برای احراز هویت صرافی نوبیتکس شما به اسکن رنگی کارت ملی خود نیاز خواهید داشت. حداقل خرید و فروش در این صرافی ۳۰۰ هزار تومان است که مبلغ نسبتا بالایی است.

بعد از احراز هویت شما به صورت خودکار وارد سطح دوم حساب کاربری میشوید. اگر بخواهید میتوانید حساب خود را به سطح تریدر ارتقا دهید. تفاوت این سطح با سطوح عادی این است که در حساب تریدر کاربران اجازه برداشت رمزارز از نوبیتکس را ندارند و تنها می‌توانند اقدام به واریز رمزارز، واریز ریالی و برداشت ریالی نمایند. در عوض با فعال کردن این سطح از سقف‌های واریز و برداشت بالاتر و کارمزد معاملاتی پایین‌تری برخوردار خواهید شد. اگر از لینک مخصوص بیکینگ استفاده کنید میتوانید از تخفیف کارمزد هم برخوردار شوید.

طبق لینکدین شرکت نوبیتکس حداقل ۱۳۳ کارمند به صورت رسمی در این صرافی مشغول به کارند که نشان دهنده جدیت این صرافی نسبت به سایر رقبای خود است.

مزایا و معایب صرافی نوبیتکس

مزایا

  • پشتیبانی از قابلیت حد ضرر و حد سود
  • پشتیبانی از سگویت، لایتنینگ و فناوری های جدید
  • نگهداری دارایی ها به شکل کاملا سرد و ایمن
  • مسابقه و جشنواره های با کارمزد صفر

معایب

  • رابط کاربری و گرافیک بسیار گیج کننده
  • کندی روند احراز هویت در مواقع شلوغی
  • کد امنیتی ورود بسیار گیج کننده

والکس یا نوبیتکس؟ کدام بهتر است؟

به نظر شخصی من سطح این دو صرافی به قدری از دیگر صرافی ها بالاتر است که تفاوت های جزئی شان قابل چشم پوشی است. شما اگر اهل رقابت و مسابقه هستید و میخواهید بازار های متنوعی را تجربه کنید از والکس استفاده کنید و اگر به فکر امنیت بیشتر هستید یا مبالغ بالایی برای خرید و فروش در نظر دارید قطعا پاسخ نوبیتکس است!

دریافت تخفیف ویژه در کارمزد

اگر از لینک زیر در صرافی نوبیتکس ثبت نام کنید، ۱۰ درصد در اولین معاملات خود تخفیف کارمزد دریافت میکنید.

ثبت نام و دریافت تخفیف

بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی | بروزرسانی شهریور ۱۴۰۱

صرافی اریترون: رتبه دوم بهترین صرافی ایرانی (پیشنهاد بیکینگ)

صرافی اریترون یک صرافی تازه تاسیس با حدود ۴۰۰ ارز دیجیتال است که در هفته های اخیر رشد زیادی کرده است. این صرافی امکان معاملات رمزارز ها را بدون احراز هویت ممکن می سازد و اگر قصد معامله با ریال داشته باشید هم احراز هویت شما در کسری از ثانیه و به صورت خودکار انجام می شود. سطوح کاربری اریترون ۴ سطح است که بدون احراز هویت امکان برداشت ۲۰۰۰ هزار دلار رمز ارز را می دهد.

ویژگی های صرافی اریترون

ویژگی های صرافی اریترون

سایر ویژگی های صرافی اریترون

یکی از نقاط مثبت این صرافی بازار دو طرفه است که شما میتوانید در بازار های نزولی هم با استفاده از این قابلیت سود کنید! فقط کافیست بجای خریدن و هولد کردن ، توکن خود را بفروشید. همچنین در این صرافی توکن های لوریج دار هم قابل معامله هستند. این صرافی محیط کاربری بسیار ساده و زیبایی دارد و جشنواره های مختلفی را از طریق شبکه های اجتماعی اطلاع رسانی میکند.

مزایا و معایب صرافی اریترون

مزایا

  • معامله رمزارز بدون احراز هویت
  • امکان معامله توکن های لوریج دار

معایب

  • نبود لینک اپلیکیشن موبایل رسمی
  • سیستم کسب درآمد غیر شفاف
دریافت تخفیف از اریترون

اگر از لینک زیر در صرافی اریترون ثبت نام کنید، تخفیف ویژه میگیرید.

ثبت نام و دریافت تخفیف

بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی | بروزرسانی شهریور ۱۴۰۱

صرافی ارز پایا : رتبه سوم بهترین صرافی ایرانی (پیشنهاد بیکینگ)

صرافی ارزپایا که از سال ۱۳۹۷ مشغول به کار شد یکی از صرافی های جدید و بروز است که قابلیت های متعددی را برای کاربران ایجاد کرده. این صرافی از کیف پول های اختصاصی ترکیبی سرد و گرم استفاده میکند تا امنیت دارایی کاربران خود را تامین کند. این صرافی ارزهای بروزی را مانند مانا ، سند باکس ، اکسی اینفینیتی و متیک را لیست کرده که شما میتوانید از ترند های روز هم استفاده کنید.

ویژگی های صرافی ارایا

ویژگی های صرافی ارز پایا

سایر ویژگی های صرافی ارزپایا

مقدار کارمزد در این صرافی ۰.۲ درصد است که به نسبت سایر صرافی ها مقدار قابل قبولی است.فرایند احراز هویت در این صرافی کمتر از ۱ ساعت در روزهای اداری انجام میشود و وقت شما تلف نخواهد شد. همچنین این صرافی دارای قابلیت خرید و فروش حرفه ای و آسان است که شما میتوانید از ابزار های مختلفش استفاده کنید.

مزایا و معایب صرافی ارز پایا

مزایا

  • پشتیبانی از ارزهای دیجیتال بروز
  • سیستم رفرال گیری دقیق با قابلیت تعیین پاداش
  • احراز هویت کمتر از ۱ ساعت کاری

معایب

  • در اولین برخورد خود با تعداد زیادی کپچا مواجه میشوید.
  • رابط کاربری کمی گیج کننده و پیچیده است
دریافت تخفیف ویژه در کارمزد

اگر از لینک زیر در صرافی ارزپایا ثبت نام کنید، در اولین معاملات خود تخفیف کارمزد دریافت میکنید.

ثبت نام و دریافت تخفیف

بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی | بروزرسانی شهریور ۱۴۰۱

صرافی آبان تتر : رتبه چهارم بهترین صرافی ایرانی (پیشنهاد بیکینگ)

آبان تتر یکی از صرافی های ایرانی است که حدود ۳ سال است مشغول به کار است. در برخورد اول احراز هویت زیر ۳۰ دقیقه ای این صرافی هر کاربر تازه واردی را شوکه میکند! همچنین پشتیبانی از صرافی بر خلاف صرافی های دیگر ایرانی ، به صورت ۲۴ ساعته و در تمام روز های کاری است؛ همین الان میتوانید خودتان امتحان کنید!

ویژگی های صرافی آبان تتر

ویژگی های صرافی آبان تتر

سایر ویژگی های صرافی آبان تتر

وجود تعداد از های بالا و بروز (حدود ۲۷۰ ارز) و مقدار کارمزد بسیار پایین (۰.۳ درصد در خرید با تتر و ۰.۲ درصد در خرید با ریال) باعث میشود آبان تتر از سایر رقبا چند پله پیشی بگیرد.
اما مهمترین دستاورد آبان تتر امکان معامله به صورت حضوری است. شما میتوانید با مراجعه به دفتر تهران به آدرس هروی خ گلستان ۵ ک فرید ک فرود غربی ساختمان سامان ۲ پ ۲۸واحد ۱۱ خرید و فروش خود را به صورت حضوری انجام دهید.

مزایا و معایب صرافی آبان تتر

مزایا

  • تعداد ارزهای بسیار بالا و متنوع
  • پشتیبانی ۲۴ ساعته واقعی
  • امکان خرید و فروش حضوری

معایب

  • نداشتن اپلیکیشن موبایل
  • سیستم کسب درآمد ندارد
دریافت تخفیف ویژه در کارمزد

اگر از لینک زیر در صرافی آبان تتر ثبت نام کنید، در اولین معاملات خود تخفیف کارمزد دریافت میکنید.

ثبت نام و دریافت تخفیف

بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی | بروزرسانی شهریور ۱۴۰۱

 

صرافی والکس: رتبه پنجم بهترین صرافی ایرانی

صرافی والکس کار تیمی از دانشجویان دانشگاه شریف و تهران است که در سال های اخیر در زمینه ارزهای دیجیتال فعالیت داشته اند. به ادعای این سایت حدود ۸۶ هزار کاربر در آن مشغول به ترید ارز های دیجیتال هستند. والکس هدف سایت خود را ایجاد بستری امن برای انجام معاملات و حفظ دارایی مشتریان می‌داند.این سایت هم از ورود دو مرحله ای استفاده می کند و در حال توسعه اپلیکیشن موبایلش است. تایید هویت در این سایت کمی سختگیرانه است اما نیاز به کلیپ سلفی نیست. فقط یک عکس حاوی مشخصات و تعهد نامه کفایت می کند و حساب کاربری شما تایید می شود. البته باید توجه داشته باشید برای تایید احراز هویت شما نیاز به یک خط ثابت خواهید داشت که با تعیین وقت قبلی به شما تماس بگیرند. خوشبختانه در این جدول زمانی روز های تعطیل و ساعات غیر رسمی هم ویژه شاغلین وجود دارد.

والکس اخیرا از سرویس حد ضرر و حد سود خود رونمایی کرده است که مزیت رقابتی بزرگی نسبت به رقبای خود محسوب می شود.

ویژگی های صرافی والکس

ویژگی های صرافی والکس

سایر ویژگی های صرافی والکس

در تجربه اولیه کارشناسان بیکینگ در استفاده از والکس، مشکل اصلی تعویض پایه های بازار بود. مثلا شما وارد قسمت ترید بیت کوین می شوید و میخواهید کمی بیت کوین بخرید، اما به طور پیشفرض پایه بازار بیت کوین- ریال است. زمانی که پایه بازار را تغییر می دهید نمودار قیمتی به طور کامل عوض می شود و گاهی در این میان تعویض سایت دچار اختلال می شود.

البته نا گفته نماند یکی از بهترین ویژگی های والکس سفارش گذاشتن در قیمت هایی خارج از تعرفه لحظه‌ای است، به این منظور اگر مثلا بیت کوین ۶۵ هزار دلار است، شما می توانید اردر فروش را روی ۷۰هزار دلار بگذارید و اگر خریداری با این قیمت پیدا شد، اردر شما بسته می شود. در حالی که در اکثر صرافی ها شما باید با قیمت لحظه ای آن ارز دیجیتال بر روی تابلو خرید و فروش کنید، که این باعث می شود برای سود کردن زمان زیادی را صرف پیدا کردن قیمت مناسب کنید.

برداشت از حساب های ریالی حدود ۷۲ ساعت به وسیله سامانه ساتنا طول خواهد کشید و نرخ کارمزد معاملات در این در این سامانه با توجه به معاملات شما در ۳ ماه اخیر محاسبه خواهد شد. نرخ کارمزد حداکثر ۰.۲ % خواهد بود و با انجام معاملات و افزایش سرمایه کمتر هم خواهد شد. همچنین کمترین مبلغ سفارش گذاری ۱۰۰ هزار تومان است.

مزایا و معایب صرافی والکس

مزایا

  • پشتیبانی از قابلیت حد ضرر و حد سود
  • احراز هویت سریع و استفاده از ربات
  • مسابقه و جشنواره های با کارمزد صفر

معایب

  • نبود فضای آزمایشی (تست نت)
  • بالا بودن قیمت نسبت به برخی صرافی ها
دریافت تخفیف ویژه در کارمزد

اگر از لینک زیر در صرافی والکس ثبت نام کنید، در اولین معاملات خود تخفیف کارمزد دریافت میکنید.

ثبت نام و دریافت تخفیف

بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی | بروزرسانی شهریور ۱۴۰۱

صرافی اوکی اکسچنج: رتبه ششم بهترین صرافی ایرانی

صرافی اوکی اکسچنج که یک پلتفرم دانش بنیان است از بهترین صرافی های ایرانی به شمار می آید. احتمالا تاکنون محیط کاربری جذاب و پلن های درآمد زایی این پلتفرم را دیده اید. اگر ندیده اید پیشنهاد میکنم فرصت استفاده از این پلتفرم را از دست ندهید. علی رقم احراز هویت در ساعت ۱۱ شب اپراتور های ایران صرافی در کمتر از ده دقیقه مراحل احرازهویت ما را کامل کردند و ما توانستیم به محیط جذاب اوکی اکسچنج دسترسی پیدا کنیم.

ویژگی های صرافی اوکی اکسچنج

ویژگی های صرافی اوکی اکسچنج

سایر ویژگی های صرافی اوکی اکسچنج

اوکی اکسچنج هم مثل نوبیتکس دارای دو بازار حرفه ای و معمولی است که اگر قصد خرید و فروش زیاد دارید میتوانید از محیط حرفه ای استفاده کنید. همچنین پشتیبانی این صرافی به صورت تلفنی و آنلاین است و اپلیکیشن موبایلی هم دارد.

اگر شبکه های اجتماعی اوکی اکسچنج را دنبال کنید متوجه مسابقات هفتگی و ماهانه این صرافی می شوید که بین تریدر ها و علاقه مندان برگزار می شود. جایزه های نفیس این مسابقات غیر قابل چشم پوشی است!

مزایا و معایب صرافی اوکی اکسچنج

مزایا

  • محیط کاربری فوق العاده زیبا
  • تعداد ارز های بالا و بروز
  • پشتیبانی ۲۴ ساعته واقعی
  • احراز هویت با سرعت زیاد

معایب

  • نداشتن اپلیکیشن برای IOS
  • عدم وجود محیط تست نت
  • کارمزد نسبتا بالا
دریافت تخفیف ویژه در کارمزد

اگر از لینک زیر در صرافی اوکی اکس چنج ثبت نام کنید، در اولین معاملات خود تخفیف کارمزد دریافت میکنید.

ثبت نام و دریافت تخفیف

بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی | بروزرسانی شهریور ۱۴۰۱

صرافی رمزینکس

صرافی رمزینکس یکی از قدیمی‌ترین پلتفرم‌های معاملاتی بیت‌ کوین و سایر ارزهای دیجیتال است. این پلتفرم از دو بخش عمده صرافی و ترید تشکیل شده است. در بخش صرافی شما می‌توانید به‌ آسانی قیمت ارز مورد نظر خود را مشاهده کنید و معامله خود را انجام دهید. توجه داشته باشید که در بخش صرافی شما نمی‌توانید قیمت مورد نظر خود را برای معامله لحاظ کنید. بر خلاف بخش صرافی در قسمت ترید شما می‌توانید با سایر کاربران معامله و قیمت پیشنهادی خود را ارائه کنید.

ویژگی های صرافی رمزینکس

ویژگی های صرافی رمزینکس

مزایا صرافی رمزینکس

  • خرید و فروش آسان رمز ارزهای دیجیتال.
  • ایجاد امنیت بالا برای کاربران.

معایب صرافی رمزینکس

  • گرافیک سخت و پیچیده برای افراد مبتدی.
  • کند بودن سرورها در صورت شلوغی وب‌ سایت.

سایر ویژگی های صرافی رمزینکس

رمزینکس دارای مقالات آموزشی بسیار با کیفیتی است که ارزش مطالعه دارد. حداقل مبلغ سفارش گذاری در این صرافی ۱۰۰ هزار تومان است که مبلغ قابل قبولی است. تعداد کارمندان ثبت شده رمزینکس ۳۷ کارمند است که نشان از بزرگی این صرافی ایرانی دارد.

با گذشت زمان و وجود تکنولوژی های جدید مثل شبکه لایتنینگ یا پشتیبانی از آدرس های سگویت، تقریبا همه صرافی های این لیست عملکرد قابل قبولی داشتند. پیش از انتخاب بهترین صرافی رمزارز ایرانی حتما تحقیقات کافی انجام دهید و با دانش و آگاهی کامل در صرافی ثبت نام نمایید.


صرافی اکسیر

این صرافی ادعا می کند کیف پول های آنلاینش از سرویس های فوق امن شرکت آمازون استفاده می کند که دارای دسترسی چند لایه و محافظت شده است. در این سایت سطوح کاربران به پنج دسته تقسیم شده که برای مبتدیان حدود ۰.۰۲۵% کارمزد می گیرد. صرافی اکسیر دارای پشتیبانی تلفنی و تیکتی است و شرایط استفاده از خدمات و تعهدات کاربران در آن به صورت شفاف موجود است. متاسفانه این سایت اصلا ظاهر زیبا و ساده ای ندارد و شاید کارکردن با آن برای کاربران مبتدی بسیار گیج کننده باشد. اما در مقابل نرم افزار مخصوص موبایل دارد و شما میتوانید به آسانی با موبایل خرید و فروش کنید.

ویژگی های صرافی اکسیر

ویژگی های صرافی اکسیر

سایر ویژگی های صرافی اکسیر

کمترین مبلغ سفارش گذاشتن در صرافی اکسیر ۱۰۰ هزار تومان است و از ۱۵ ارز دیجیتال برتر پشتیبانی می کند. در حال حاضر اکسیر رتبه ۵۷۸ الکسای ایران را دارد و از سال ۲۰۱۸ مشغول به کار است. در باب امنیت نگه داری رمز ارزها در کیف پول های اکسیر آمده است که :

تمامی سرورها و کیف پول اکسیر در برابر حملات DDOS مقاوم می باشند. همچنین جهت امنیت بیشتر بخش عمده دارایی های کاربران اکسیر به صورت آفلاین نگهداری میگردد و فقط بخش کوچکی از دارایی ها بر روی کیف پول آنلاین قرار دارد که بر روی سرویس های فوق امن AWS متعلق به شرکت آمازون نگهداری می شوند.
که اگر ادعای فوق صحیح باشد، میتوان گفت اکسیر امن ترین صرافی ارز دیجیتال ایران است.

مزایا و معایب صرافی اکسیر

مزایا

  • پشتیبانی از ارزهای متنوع
  • پشتیبانی از شبکه های بلاک چین مختلف
  • اطلاع رسانی درمورد رفع باگ های سایت

معایب

  • رابط کاربری و گرافیک بسیار ضعیف
  • کندی اپلیکیشن موبایل
  • نبود فضای آزمایشی (تست نت)

صرافی ‏رابین کش

یکی از جدیدترین صرافی های ارز دیجیتال ایرانی صرافی به نام رابین کش است که ابزار های جدید و منحصر به فردی دارد. مثلا برای اولین بار یک صرافی ایرانی توانسته قابلیت های Limit, Stop-limit و Market را در بازار های خود پیاده سازی کند. به کمک این قابلیت شما میتوانید برای معاملات خود حد ضرر و حد سود ایجاد کنید و بدون نیاز به نظارت بر قیمت، معاملات خود را اتوماتیک کنید.

ویژگی های صرافی رابین کش

ویژگی های صرافی رابین کش

سایر ویژگی های صرافی رابین کش

همچنین این صرافی از شبکه های شبکه TRC 20 و ERC 20 و BEP2 پشتیبانی میکند؛ پس در انتقال ارزهای خود مجبور نیستید تنها کارمزد بالای شبکه اتریوم را بپردازید. همچنین وجود شبکه BEP2 باعث می شود کلیه توکن های بر بستر بایننس مثل بایننس کوین را مستقیما ترید کنید.
این صرافی حتی سخت‌افزارها و اکسسوری‌های مرتبط با کیف‌پول و ارزهای دیجیتال را نیز برای کاربران خود جمع‌آوری کرده‌است تا این نیاز استفاده‌کنندگان از این پلتفرم را هم پوشش دهد.
اما شاید کلیدی ترین قابلیت صرافی رابین کش را بتوان وجود بازار های آزمایشی برای شروع معاملگران تازه وارد دانست. همچنین وجود اطلاعات تماس و آدرس دقیق دفتر شرکت باعث اعتماد بیشتر کاربران به این صرافی جوان می شود.

همچنین اگر اهل هیجان و مسابقه هستید پیشنهاد میکنم مسابقه های این صرافی را از شبکه های اجتماعی دنبال کنید تا برنده جوایز این مسابقات شوید.

مزایا و معایب صرافی رابین کش

مزایا

  • رابط کاربری و گرافیک عالی
  • داشتن فضای آزمایشی
  • پشتیبانی از ارزهای متنوع
  • درآمد زایی به شیوه رفرالی

معایب

    • نداشتن اپلیکیشن
    • هنگی و قطعی های موقتی

 

صرافی بیت پین یکی از صرافی های جدید و بروز است که تقریبا خود را برای رقابت با بزرگترین صرافی ها آماده کرده! این صرافی تقریبا هر هفته ارزهای دیجیتال ترند و بروز را به لیست خود اضافه میکند و از شبکه های بلاک چین مختلفی پشتیبانی میکند.

مزایا و معایب صرافی بیت پین

مزایا و معایب صرافی بیت پین

مزایا

  • ظاهر بسیار زیبا و استفاده آسان برای کاربران مبتدی تا حرفه ای
  • قابلیت خرید سریع و پیشرفته برای کاربران مبتدی و حرفه ای
  • پشتیبانی از ارزهای دیجیتال جدید مثل GMT ، NEAR ،‌ BNT ، GALA ، MDEX ، ENJ ، POLS ، CHZ ، BLOK و …

معایب

  • محیط آزمایشی ندارد
  • احراز هویت در مراحل بالا نیاز به سند منزل و اجاره نامه دارد

صرافی تبدیل

صرافی تبدیل یکی از بهترین صرافی‌های ایرانی برای خریدوفروش ارزهای دیجیتال است. این صرافی از یک تیم حرفه‌ای برخوردار است که در تمام طول روز و به صورت ۲۴ ساعته آماده پشتیبانی و خدمات‌رسانی به مشتریان هستند. این صرافی برای مدیریت ریسک در معاملات، از ابزارهایی مانند stop loss استفاده می‌کند. پروسه احراز هویت در این صرافی برای ایجاد فضایی ایمن و پیشگیری از حملات هکر ها طراحی شده‌است. افراد برای احراز هویت باید اطلاعاتی مانند اطلاعات شخصی، اطلاعات کارت بانکی و بیانیه تأیید هویت را وارد سایت کنند. برای تکمیل این پروسه، کاربران باید یک ساعت مشخص را انتخاب کنند تا تیم پشتیبانی با آن‌ها تماس بگیرد و هویت آن‌ها را شناسایی و تایید کند.

ویژگی های صرافی تبدیل
مزایا و معایب صرافی تبدیل

مزایا

  • در این صرافی امکان عرضه آنالیزهای بازار به‌صورت کاملاً حرفه‌ای وجود دارد و کاربر می‌تواند از آن استفاده کنند.
  • کاربران می‌توانند از این صرافی تتر خریداری کنند و آن را به صرافی کوینکس انتقال دهند.

معایب

  • فقدان امکانات پیشرفته تریدینگ مانند معاملات مارجین، معاملات فیوچر و… .
  • تنوع ارزها در صرافی تبدیل کم است.

صرافی ‏بیتستان

صرافی آنلاین بیتستان توسط شرکت ویرا ارتباط گستر امین با شماره ثبت ۵۵۴۵۰۷ ایجاد شده و امکان معامله حدود ۶۰ ارز دیجیتال برتر را دارد. این صرافی در معاملات خود کارمزد ۱.۵% میگیرد که می توان گفت بالاترین نرخ کارمزد در بین صرافی های ایرانی است. این صرافی کیف پول ندارد و زمانی که شما خرید میکنید باید مستقیما آدرس کیف پول خود را وارد نمایید.

ویژگی های صرافی بیتستان

ویژگی های صرافی بیتستان

همچنین این سایت دارای پشتیبانی آنلاین و ۲۴ ساعته است که مشکلات احتمالی شما را رفع میکند. در لینکدین این سایت ۲۹ کارمند رسمی آن معرفی شده که نشان دهنده تیم قدرتمند بیتستان است.  دفتر مرکزی این صرافی در دانشکده‌ی مدیریت دانشگاه تهران قرار دارد و این شاید باعث دلگرمی کاربران جدید شود.

مزایا و معایب مهم صرافی بیتستان:

مزایا

  • رابط کاربری و گرافیک عالی
  • پشتیبانی از ۶۰ ارز برتر
  • مسابقات متنوع و جایزه های نفیس

معایب

  • نداشتن اپلیکیشن
  • نداشتن کیف پول داخل صرافی
  • کارمزد بسیار بالا(تقریبا ۱۰ برابر رقبا)

اطلاعات بیشتر در مورد بهترین صرافی های ایرانی

این جدول در تاریخ شهریور ۱۴۰۱ بروزرسانی گردید:


چه معیار هایی برای انتخاب بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی در نظر گرفتیم؟

  1. زبان
  2. تجربه کاربری نویسنده
  3. میزان کارمزد
  4. اطلاعات تماس و آدرس دفتر مرکزی
  5. قابلیت پیگیری و شکایت

مهمترین ملاک بهترین صرافی ارز دیجیتال

یکی از مهم ترین ملاک های انتخاب یک صرافی زبان و کشور های قابل پذیرش است. اگر در زبان انگلیسی ضعف دارید بهتر است از صرافی های ایرانی استفاده کنید. زیرا در موقع خطرات و ریسک مسدود شدن حساب ممکن است زمان کافی برای ترجمه و ارتباط مستقیم پیدا نکنید. همچنین شفاف بودن اطلاعات یک صرافی باعث جلب اطمینان بهتر می شود. لذا قبل از ثبت نام در صرافی ایرانی حتما باید آدرس دقیق شرکت را پیدا کنید.

بزرگترین مزیت صرافی های معتبر ایرانی قابل پیگیری بودن آن است، اگر در تراکنش های خود به اختلاف خوردید و پشتیبانی سایت به شما پاسخ مناسبی نداد، شما می توانید طبق قانون از آنها شکایت کنید.

طبق ماده ۲ قانون مجازات عمومی:

«هر فعل یا ترک فعل که مطابق قانون قابل مجازات یا مستلزم اقدامات تامینی یا تربیتی باشد جرم محسوب است و هیچ امری را نمی توان جرم دانست مگر آنکه به موجب قانون برای آن مجازات یا اقدامات تامینی یا تربیتی تعیین شده باشد.»[منبع]

ما در این مقاله چند صرافی برتر ارز دیجیتال ایرانی را معرفی و مقایسه کردیم. همانطور که قبلا هم گفتیم معرفی این سایت ها دلیلی بر بهتر بودن این صرافی ها نسبت به صرافی های خارجی نیست و ما استفاده از آنها را توصیه و یا رد نمی کنیم. قبل از ثبت نام در هر صرافی حتما قوانین آن را به طور کامل ملاحظه نمایید که دچار مشکل نشوید.


صرافی های والکس ، اکسکوینو ، اوکی اکسچنج و بیت پین توکن های مانا ، سندباکس ، اکسی اینفینیتی ، ‎بلاک توپیا و… را موجود دارند.

صرافی اوکی اکسچنج به تازگی شت کوین های متنوعی مثل مثل آکیتا ، میلو اینو ، راکا ، کیشو ، دوج ایلون ، بیبی دوج و … را لیست کرده و شت کوین هایی مثل دوج ایلان مارس – مونا کوین – هوج فایننس – تایگر کینگ – سامویید کوین – دوجی و پپ کش را احتمالا به زودی لیست کند.

میتوان با قطعیت گفت صرافی بیت پین در این زمینه با قدرت کارکرده و ارزهایی مثل GMT ، NEAR ،‌ BNT ، GALA ، MDEX ، ENJ ، POLS ، CHZ ، BLOK و … را لیست کرده.

آیا بی‏ت کوین و ارزهای دیجیتال حرام است؟

بحث حلال و حرام بودن ارزهای دیجیتال به دلیل ماهیت جدیدشان بسیار بحث بر انگیز است. از این رو جدید ترین وضعیت حلا و حرام بودن بیت کوین در این مقاله قرار داده میشود.

آیا ارز دیجیتال هرمی است؟ آیا استفاده از ارز دیجیتال برای پولشویی است؟

ارزهای دیجیتال شکل جدید پول هستند که نیازی به نظارت بانک های مرکزی و دولت ها ندارند. همانطور که از پول کاغذی میتوان در جهت کلاهبرداری و پولشویی استفاده کرد ، از ارزهای دیجیتال هم میتوان در جهت مقاصد شوم استفاده کرد.

الان کدام ارز دیجیتال را بخریم؟


صرافی کریپتولند به دلیل تعدد بالای گزارش کاربران از این لیست حذف شدند. صرافی کریپتولند وابسته به آقای سینا استوی با گزارش سایت گرداب بسته شد و سینا استوی دستگیر شد.[منبع: گرداب]

جدیدترین صرافی های ارز دیجیتال ایرانی

همچنین به درخواست کاربران صرافی های  آریومکس ،آنلاین تتر ، ارز فی ، ارزان بیت ، ارزایف ، ارزاینجا ،  ارزبیتکس ،  ارزیپتو ،  اکس کاپیتال  ، اکس نوین  ، اکسچنجر پرو ، اکسفور ، اکسیر پرو ، انی چنج  ، ایران پرفکت ، ایرانیکارت ، باکوین ها ، بی بیت ،  بیت ایمن ، بیت برگ ، بیت گرند ، بیت میت ، بیت ویرا ، هلو اکس ، پارس بیت، پرشین والت ، پول نو، پی ۹۸ ، پینگی ، تتر ایران ، تک چنج ، جیبیتکس ، چنج کن ، دیجی اکسچنج ، دیجی بیت ، دیجی پول ، دیدکس ، رادین ، رمزکس ، سرمایکس ، سلام کریپتو ، سیتکس ، فینیکس ، کافه ارز ، کوین نیک مارکت ، مستر بیتکس ، مشهد اکسچنج ، مهران بیت ، موربیت ، نوین بی تی سی ، همتا پی ، وان اکسچنج ، یوبیتکس ، صرافی لایو ، نیل ، او ام پی فینکس ، بیت ۲۴ ،  اکس کپیتال ، بیت ایمن ، بیت نوین ، مهران بیت و کیوسک و اریترون و … بعد از بررسی های نهایی و اطمینان ، به لیست معرفی بهترین صرافی های ایرانی به مرور زمان اضافه خواهند شد.

۴.۴
/
۵
(
۸۸

امتیاز

)

سخن آخر

قبل از خرید ارز دیجیتال حتما از سرویس مقایسه قیمت ارز های دیجیتال در صرافی های ایرانی استفاده نمایید تا با کمترین هزینه ارز دیجیتال را بخرید. اگر صرافی معتبری از قلم افتاده لطفا نامش را در قسمت نظرات بیاورید تا در اسرع وقت آن را بررسی کنیم.

۴.۴
/
۵
(
۸۸

امتیاز

)

مجله خبری بیکینگ

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا