سایت خبری
famaserver
  • صفحه نخست
  • تکنولوژی
  • علم و دانش
  • بازی
  • فناوری
  • اینترنت
  • موبایل
سایت خبری
برترین عناوین خبری
  • خرید بیمه: سنتی یا آنلاین؟ کدامیک تجربه بهتری برای مشتریان ایجاد می‌کند؟

سرتیتر خبرها

با آیفون ۱۷ دیگر عکس‌های سلفی خراب نمی‌شود!

با آیفون ۱۷ دیگر عکس‌های سلفی خراب نمی‌شود!

2 ماه پیش
معیوب‌ترین گوشی‌های هوشمند جهان؛ آیفون و سامسونگ در میانه جدول خرابی

معیوب‌ترین گوشی‌های هوشمند جهان؛ آیفون و سامسونگ در میانه جدول خرابی

2 ماه پیش
جنجال خط و خش‌های آیفون ۱۷؛ اپل علت واقعی را توضیح داد

جنجال خط و خش‌های آیفون ۱۷؛ اپل علت واقعی را توضیح داد

2 ماه پیش
شارژ ۸۰ درصدی باتری: افسانه یا واقعیت؟ (تحلیل علمی)

شارژ ۸۰ درصدی باتری: افسانه یا واقعیت؟ (تحلیل علمی)

2 ماه پیش
آموزش: دلیل کند شدن و ری‌استارت مداوم گوشی‌های اندرویدی چیست؟

آموزش: دلیل کند شدن و ری‌استارت مداوم گوشی‌های اندرویدی چیست؟

2 ماه پیش
وان‌پلاس ۱۵: تاریخ عرضه جهانی و مشخصات فنی فاش شد

وان‌پلاس ۱۵: تاریخ عرضه جهانی و مشخصات فنی فاش شد

2 ماه پیش
قیمت مقرون به صرفه آیفون ۱۷ در آمریکا

قیمت مقرون به صرفه آیفون ۱۷ در آمریکا

2 ماه پیش
چرا باید حالت هواپیما را در گوشی فعال کنیم؟ مزایا و کاربردهای شگفت‌انگیز

چرا باید حالت هواپیما را در گوشی فعال کنیم؟ مزایا و کاربردهای شگفت‌انگیز

2 ماه پیش
کاهش 20 درصدی واردات تلفن همراه در 5 ماهه امسال

کاهش ۲۰ درصدی واردات تلفن همراه در ۵ ماهه امسال

2 ماه پیش
۵ عادت مخرب که گوشی هوشمند شما را نابود می‌کند

۵ عادت مخرب که گوشی هوشمند شما را نابود می‌کند

2 ماه پیش

درخشش فروشگاه‌های زنجیره‌ای در کمپین اسنپ‌مارکت؛ هم‌افزایی برای توسعه بازار خرده‌فروشی

زمان انتشار: 28 سپتامبر 2025 ساعت 12:44

دسته بندی: تکنولوژی

شناسه خبر: 958855

زمان مطالعه: 13 دقیقه

درخشش فروشگاه‌های زنجیره‌ای در کمپین اسنپ‌مارکت؛ هم‌افزایی برای توسعه بازار خرده‌فروشی

درخشش فروشگاه‌های زنجیره‌ای در کمپین اسنپ‌مارکت؛ هم‌افزایی برای توسعه بازار خرده‌فروشی

صنعت خرده‌فروشی ایران در مسیر دگرگونی بزرگی قرار گرفته است؛ دگرگونی‌ای که تنها با همکاری بازیگران متنوع این بازار، از تولیدکنندگان تا فروشگاه‌های زنجیره‌ای و پلتفرم‌های آنلاین امکان‌پذیر است.

در این میان، کمپین ۳۶۰ درجه‌ای اسنپ‌مارکت نمونه‌ای موفق از چنین هم‌افزایی را به نمایش گذاشت. فروشگاه‌های زنجیره‌ای و محلی با ورود به این کمپین توانستند رکوردهای تازه‌ای در فروش آنلاین ثبت کنند و تجربه خرید متفاوتی برای مشتریان رقم بزنند.

اسنپ‌مارکت به‌تازگی این کمپین را اجرا کرده است که می‌توان از آن به‌عنوان نمونه‌ای روشن از این همکاری یاد کرد. این کمپین با همکاری فروشگاه‌های محلی و زنجیره‌ای و تعدادی از برندهای سوپرمارکتی برگزار شد و در تازه‌ترین گزارش روابط عمومی اسنپ‌مارکت اعلام شده است که این فروشگاه‌های زنجیره‌ای توانسته‌اند رکوردهای تازه‌ای در فروش و سفارش‌های آنلاین ثبت کنند.

کپی لینک

رکورد ۳۰ هزار سفارش در یک روز برای دیلی‌مارکت

حمید نوری، مدیرعامل هلدینگ خرده‌فروشی پارس آریایی، درباره فروش آنلاین ۱۳۰۰ شعبه دیلی‌مارکت در سراسر کشور گفت:

تجربه همکاری مشترک زیرساخت فروشگاهی برندهای دیلی‌مارکت و وال‌مارکت با پلتفرم اسنپ‌مارکت نشان می‌دهد که ظرفیت بسیار بالایی در فروش آنلاین محصولات غذایی و سوپرمارکتی، به‌ویژه در فروشگاه‌های تخفیفی وجود دارد.

– حمید نوری، مدیرعامل هلدینگ خرده‌فروشی پارس آریایی

او در ادامه نیز توضیح داد: «با فعال‌سازی تنها بخشی از این پتانسیل‌ها، شاهد رشد چشمگیر تعداد سفارش‌ها در بستر اسنپ‌مارکت بوده‌ایم. امیدواریم با ادامه این همکاری سازنده و استراتژیک و بهره‌گیری کامل از ظرفیت‌ها، تجربه خرید آسان، متنوع و مقرون‌به‌صرفه‌تری برای مشتریان فراهم شود و موفقیت‌های بزرگ‌تری برای هر دو مجموعه رقم بخورد.»

دیلی‌مارکت در کمپین اخیر اسنپ موفق شد رکورد ۳۰ هزار سفارش در یک روز و رشد ۴۲ درصدی در تعداد سفارش‌های آنلاین روزانه را ثبت کند.

کپی لینک

انتقال تجربه خرید حضوری از هایپرستار به دنیای دیجیتال

سارا پارسا، مدیر تجارت الکترونیک هایپرستار درباره مسیر طی‌شده در همکاری با اسنپ‌مارکت می‌گوید: «هایپرستار همواره بر ارائه تجربه خرید متفاوت به مشتریان تمرکز کرده است. همکاری با اسنپ‌مارکت به ما امکان می‌دهد تا این تجربه را عینا به دنیای آنلاین هم منتقل کنیم. بسیاری از مشتریان امروز به دنبال راحتی و صرفه‌جویی در زمان‌اند. فروش آنلاین کمک کرده است که بدون کاهش کیفیت خدمات حضوری، بتوانیم به نیاز آن دسته از مشتریان که خرید از خانه را ترجیح می‌دهند، پاسخ دهیم.»

مدیر تجارت الکترونیک هایپرستار معتقد است که تجربه کمپین اسنپ‌مارکت نشان داد که «فروش آنلاین و حضوری می‌توانند مکمل یکدیگر باشند.» سفارش‌های روزانه هایپرستار در این کمپین رشد ۳۰ درصدی را تجربه کرده است.

کپی لینک

همراهی جانبو، با ایجاد تجربه بهتر برای مشتریان

مریم علی‌پور، معاونت بازاریابی، فروش اینترنتی و سازمانی فروشگاه زنجیره‌ای «جانبو» نیز این تجربه را مثبت ارزیابی کرده و تأکید می‌کند:

«یکی از مهم‌ترین فرصت‌هایی که فروش آنلاین در اختیار فروشگاه‌های فیزیکی قرار می‌دهد،‌ دید داده‌محور و جامع به رفتار کاربران است. برای مثال، پروموشن‌های هدف‌مند و مبتنی بر رفتار کاربر در کمپین ۳۶۰ اسنپ‌مارکت و بهبود تجربه خرید آنلاین باعث رشد چشمگیر سفارش‌های ما در این کمپین شد.»

به گفته علی‌پور، این همکاری نشان داد که فروش آنلاین نه‌تنها رقیب فروش حضوری نیست، بلکه فرصتی برای معرفی فروشگاه به مشتریان جدید و افزایش سهم بازار است.

کپی لینک

۲۶ درصد رشد در تعداد سفارش‌های روزانه برای فروشگاه‌های زنجیره‌ای هفت

حسن ایران نژاد، ریاست فروشگاه‌های زنجیره‌ای «هفت»، نیز به همین نکته اشاره می‌کند: «مشتریانی که تجربه خرید حضوری برای‌شان با محدودیت‌ها و دشواری‌هایی همراه بود، حالا با کمک بازار آنلاین به سمت «هفت» جذب شدند و توانستند خریدی سریع، راحت و بدون دردسر داشته باشند.»

تعداد سفارش‌های روزانه هفت، در طول کمپین ۲۶ درصد رشد داشته و «هفت» رکورد ۱۸ هزار سفارش در یک روز را ثبت کرده است.

کپی لینک

فروشگاه‌های محلی، مهم‌ترین حلقه‌های زنجیره تامین

حضور و همراهی فعالانه سوپرمارکت‌های محلی یکی از مهم‌ترین عوامل در مسیر تغییر بنیادین صنعت خرده‌فروشی کالاهای سوپرمارکتی بوده است. پذیرش تغییر از سوی مالکان این کسب‌وکارها که یکی از سنتی‌ترین و باسابقه‌ترین کسب‌وکارهای جامعه ایرانی به شمار می‌آید، همواره عامل محرک رشد این بازار بوده است.

وحید احمدی و معین بیات، مالکان فروشگاه محلی یاران دریان بلوط واقع در محله دروس پاسداران تهران، می‌گویند: «ما یک مغازه محلی هستیم و مشتری‌های‌مان بیشتر از ساکنان همان محل بودند. پیش از این فکر می‌کردیم خرید آنلاین فقط به درد فروشگاه‌های خیلی بزرگ یا زنجیره‌ای می‌خورد، ولی همکاری با اسنپ‌مارکت نشان داد ما هم می‌توانیم مشتری‌های بیشتری را با خدمات‌مان آشنا کنیم.»

آن‌ها در ادامه به تغییر رفتار خرید مشتریان اشاره کرده‌اند: «خیلی‌ها که وقت نمی‌کنند حضوری خرید کنند یا حتی امکان مراجعه حضوری ندارند، الان راحت از طریق اپلیکیشن سفارش می‌دهند و ما هم به کمک اسنپ‌مارکت اجناس‌شان را به دست‌شان می‌رسانیم. این کار باعث شد هم فروش ما بیشتر شود و هم اسم فروشگاهمان را آدم‌های بیشتری بشناسند.» فروشگاه بلوط رشد ۴۰ درصدی سفارش‌ها را در کمپین اخیر اسنپ‌مارکت تجربه کرده است.

کپی لینک

نقش پلتفرم‌های آنلاین در توسعه بازار خرده‌فروشی

از سوی دیگر، پلتفرم‌های خرده‌فروشی آنلاین نیز به دنبال خلق هم‌افزایی‌اند. کامران روستا، مدیر اجرایی اسنپ‌مارکت اکسپرس، می‌گوید:

آنچه امروز شاهدش هستیم یک اکوسیستم است که با همکاری مشترک همه اعضای آن پدید آمده است. امروز فروشگاه‌های زنجیره‌ای و محلی دیگر صرفاً تأمین‌کنندگان پلتفرم ما نیستند، آن‌ها شرکای تجاری استراتژیک ما محسوب می‌شوند که آماده‌ایم دانش، تخصص و تجربیات خود را با آن‌ها به اشتراک بگذاریم.

– کامران روستا، مدیر اجرایی اسنپ‌مارکت اکسپرس

به باور روستا، این همکاری نزدیک، توانسته است ظرفیت بالقوه خرده‌فروشی آنلاین را به نتایجی ملموس برای همه طرف‌ها تبدیل کند.

سامان ابطحی، معاون بازاریابی اسنپ‌مارکت نیز بر نقشی که فرهنگ‌سازی در توسعه بازار خرده‌فروشی دارد، تأکید می‌کند:

«اسنپ‌مارکت مدت‌هاست که بر فرهنگ‌سازی و توسعه بازار خرده‌فروشی کالاهای سوپرمارکتی تمرکز کرده‌ است. ما با همکاری دیگر حلقه‌های زنجیره‌ تامین (از کوچک‌ترین سوپرماکت‌های محلی در دورترین نقاط کشور تا بزرگ‌ترین تولید کنندگان کالا) برای بالا بردن ظرفیت‌ها و سطح خدمات ارائه شده در این اکوسیستم سرمایه‌گذاری می‌‌کنیم. موفقیت‌های اخیر هم نتیجه مستقیم همین هم‌افزایی‌هاست؛ هم‌افزایی‌ای که نه رقابت، بلکه توسعه بازار را هدف گرفته است.»

به گفته او، کمپین ۳۶۰ درجه اسنپ‌مارکت بازتاب کوچکی از همکاری ارزشمند پلتفرم‌های آنلاین با فروشگاه‌ها و تولیدکنندگان است و نتایج آن تایید می‌کند که پلتفرم‌های آنلاین در حال ارتقاء سطح کیفی خدمات در صنعت خرده‌فروشی و توسعه این بازارند.

این تجربه نشان می‌دهد که آینده صنعت FMCG در ایران وابسته به همکاری و هم‌افزایی میان همه حلقه‌های زنجیره تأمین است. فروشگاه‌های زنجیره‌ای و محلی، برندهای تولیدکننده و پلتفرم‌های آنلاین هر یک نقش ویژه‌ای در این تحول دارند و تنها با مشارکت جمعی می‌توان این بازار رو به رشد را توسعه داد.

حتما بخوانید : از روستا تا دانشگاه هوافضا؛ نوجوان ۱۸ ساله موشک هوا کرد و تاریخ‌ساز شد
اشتراک گذاری

اخبار مرتبط

  • قطعی کلادفلر بخش بزرگی از اینترنت را فلج کرد
    قطعی کلادفلر بخش بزرگی از اینترنت را فلج کرد 5 ساعت پیش
  • در جستجوی MH370: ناوگان رباتیک برای یافتن هواپیمای گمشده مالزی به اقیانوس بازمی‌گردد
    در جستجوی MH370: ناوگان رباتیک برای یافتن هواپیمای گمشده مالزی به اقیانوس بازمی‌گردد 5 ساعت پیش
  • کتاب‌خوان رنگی جدید آمازون تا یک هفته دیگر عرضه می‌شود
    کتاب‌خوان رنگی جدید آمازون تا یک هفته دیگر عرضه می‌شود 5 ساعت پیش
  • بنچمارک تراشه 9850X3D لو رفت؛ محصول هیجان‌انگیز ای‌ام‌دی برای گیمرها
    بنچمارک تراشه 9850X3D لو رفت؛ محصول هیجان‌انگیز ای‌ام‌دی برای گیمرها 5 ساعت پیش

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی موضوعات

  • ارتباطات 160
  • امنیت 293
  • اینترنت 3435
  • بازی 8814
  • برنامه نویسی 34
  • تبلیغات 21
  • تکنولوژی 29591
  • دانش‌بنیان 1
  • رمز ارز 1252
  • سیستم عامل 203
  • شبکه اجتماعی 623
  • علم و دانش 14927
  • فناوری 7423
  • کاریکاتور 556
  • کسب و کار 673
  • موبایل 724
  • میزبانی وب 40
  • نرم افزار - سخت افزار 413

جدیدترین مقالات

  • چرا قیمت بک لینک‌ها متفاوت است و چه عواملی بر آن تاثیر می‌گذارند؟
    چرا قیمت بک لینک‌ها متفاوت است و چه عواملی بر آن تاثیر می‌گذارند؟ 5 ساعت پیش
  • بهترین گوشی‌های گیمینگ در قیمت‌های مختلف
    بهترین گوشی‌های گیمینگ در قیمت‌های مختلف 5 ساعت پیش
  • هر آنچه یک نویسنده تازه کار باید درباره چاپ اولین کتاب بداند
    هر آنچه یک نویسنده تازه کار باید درباره چاپ اولین کتاب بداند 5 ساعت پیش
  • مزایای استفاده از استابلایزر در محل کار و خانه هوشمند
    مزایای استفاده از استابلایزر در محل کار و خانه هوشمند 5 ساعت پیش
  • بهترین شرکت های نقد کننده درامد یوتیوب کدامند؟ (+8 شرکت های واسطه یوتیوب)
    بهترین شرکت های نقد کننده درامد یوتیوب کدامند؟ (+8 شرکت های واسطه یوتیوب) 5 ساعت پیش

لینکهای پیشنهادی

سرور مجازی | خرید هاست | دانلود نرم افزار | کلاس آنلاین | رپورتاژ خارجی

میزبانی در هاست ویندوز فاماسرور