سایت خبری
famaserver
  • صفحه نخست
  • تکنولوژی
  • علم و دانش
  • بازی
  • فناوری
  • اینترنت
  • موبایل
سایت خبری
برترین عناوین خبری
  • خرید بیمه: سنتی یا آنلاین؟ کدامیک تجربه بهتری برای مشتریان ایجاد می‌کند؟

سرتیتر خبرها

با آیفون ۱۷ دیگر عکس‌های سلفی خراب نمی‌شود!

با آیفون ۱۷ دیگر عکس‌های سلفی خراب نمی‌شود!

2 ماه پیش
معیوب‌ترین گوشی‌های هوشمند جهان؛ آیفون و سامسونگ در میانه جدول خرابی

معیوب‌ترین گوشی‌های هوشمند جهان؛ آیفون و سامسونگ در میانه جدول خرابی

2 ماه پیش
جنجال خط و خش‌های آیفون ۱۷؛ اپل علت واقعی را توضیح داد

جنجال خط و خش‌های آیفون ۱۷؛ اپل علت واقعی را توضیح داد

2 ماه پیش
شارژ ۸۰ درصدی باتری: افسانه یا واقعیت؟ (تحلیل علمی)

شارژ ۸۰ درصدی باتری: افسانه یا واقعیت؟ (تحلیل علمی)

2 ماه پیش
آموزش: دلیل کند شدن و ری‌استارت مداوم گوشی‌های اندرویدی چیست؟

آموزش: دلیل کند شدن و ری‌استارت مداوم گوشی‌های اندرویدی چیست؟

2 ماه پیش
وان‌پلاس ۱۵: تاریخ عرضه جهانی و مشخصات فنی فاش شد

وان‌پلاس ۱۵: تاریخ عرضه جهانی و مشخصات فنی فاش شد

2 ماه پیش
قیمت مقرون به صرفه آیفون ۱۷ در آمریکا

قیمت مقرون به صرفه آیفون ۱۷ در آمریکا

2 ماه پیش
چرا باید حالت هواپیما را در گوشی فعال کنیم؟ مزایا و کاربردهای شگفت‌انگیز

چرا باید حالت هواپیما را در گوشی فعال کنیم؟ مزایا و کاربردهای شگفت‌انگیز

2 ماه پیش
کاهش 20 درصدی واردات تلفن همراه در 5 ماهه امسال

کاهش ۲۰ درصدی واردات تلفن همراه در ۵ ماهه امسال

2 ماه پیش
۵ عادت مخرب که گوشی هوشمند شما را نابود می‌کند

۵ عادت مخرب که گوشی هوشمند شما را نابود می‌کند

2 ماه پیش

خرید این خودروها اعتیاد دارد / برندهایی که مشتری وفادار دارند

زمان انتشار: 9 اکتبر 2025 ساعت 13:05

دسته بندی: علم و دانش

شناسه خبر: 964486

زمان مطالعه: 5 دقیقه

خرید این خودروها اعتیاد دارد / برندهایی که مشتری وفادار دارند

خرید این خودروها اعتیاد دارد / برندهایی که مشتری وفادار دارند

امیرمسعود عابدین: به دست آوردن یک مشتری تنها یک چالش برای خودروساز است. چالش و وظیفه بزرگ‌تر و مهم‌تر، حفظ آن مشتری است؛ اینکه باعث شود هنگام تصمیم به تعویض خودروی خود دوباره برگردد، چرا که برند را دوست دارد و به آن اعتماد دارد و ارزش و کیفیت مهندسی پشت آن را می‌پسندد. یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که این یک مبارزه برای برخی شرکت‌هاست، در حالی که برخی دیگر آن را بسیار آسان جلوه می‌دهند.

موسسه JD Power، این هفته مطالعه سالانه وفاداری به برند خودرو خود را منتشر کرد و شرکت‌هایی را معرفی کرد که به نظر می‌رسد مشتریان خود را با طناب‌هایی به خود وصل کرده‌اند.

چه کسی باعث بازگشت مشتریان می‌شود؟

این مطالعه به بخش‌های مختلف خودرو تقسیم شده و برندگان، مجموعه‌ای متنوع شامل برندهای آمریکایی، آسیایی و اروپایی هستند. وجه مشترک همه آنها این است که درصد وفاداری آنها بسیار بالاتر از میانگین صنعت (۴۹ درصد) است.

پورشه ممکن است در چین با کاهش فروش مواجه باشد، زیرا خریداران در آنجا به طور فزاینده‌ای خودروهای خودروسازان داخلی را انتخاب می‌کنند؛ اما پایگاه مشتریان آمریکایی‌اش از پورشه حمایت می‌کند. JD Power می‌گوید که پورشه با نرخ وفاداری ۵۸٫۲ درصد، بالاترین امتیاز را در بخش خودروهای لوکس کسب کرده و با اختلاف از مرسدس (که ۴۹٫۷ درصد کسب کرده)، به راحتی پیشی گرفته است.

خرید این خودروها اعتیاد دارد / برندهایی که مشتری را پابند خود می‌کنند

لکسوس با نرخ ۵۷٫۴ درصد، بالاتر از بی‌ام‌و با ۵۴ درصد، جایزه شاسی‌بلند لوکس را به خانه برد. هیچ کدام نتوانستند به امتیاز وفاداری تویوتا در بخش خودروهای تولید انبوه برسند که با ۶۲ درصد، حتی از پورشه هم بالاتر است.

مطالعه وفاداری به برند خودرو JD Power
بخش برنده نفر دوم
خودروی لوکس پورشه (۵۸٫۲ ٪) مرسدس (۴۹٫۷ ٪)
خودروی تولید انبوه تویوتا (۶۲ ٪) هوندا (۵۵٫۵ ٪)
شاسی‌بلند لوکس لکسوس (۵۷٫۴ ٪) ب‌ام‌و (۵۴ ٪)
شاسی‌بلند تولید انبوه هوندا (۶۲ ٪) سوبارو (۶۰٫۶ ٪)
پیکاپ  فورد (۶۶٫۶ ٪) تویوتا (۶۱٫۲ ٪)

هوندا در بخش خودروی سواری ۵۵٫۵ درصد کسب کرد، اما در بخش شاسی‌بلندهای تولید انبوه با امتیاز ۶۲ درصدی خود، طلا را از آن خود کرد. سوبارو با امتیاز چشمگیر ۶۰٫۶ درصد در جایگاه دوم قرار گرفت.

وفاداری تثبیت شده فورد

با این حال، یک برند دارای نرخی از وفاداری است که همه را سورپرایز می‌کند. آن برند، فورد است که با نرخ وفاداری باورنکردنی ۶۶٫۶ درصد در رده پیکاپ‌ها صدرنشین شده و تویوتا را با ۶۱٫۲ درصد در جایگاه دوم قرار داد.

خرید این خودروها اعتیاد دارد / برندهایی که مشتری را پابند خود می‌کنند

JD Power اشاره می‌کند که وفاداری به برند زمانی که خریداران به بخش دیگری از خودروها روی می‌آورند، تمایل به کاهش دارد. در این زمینه، احتمالا یکی از دلایل موفقیت پیکاپ‌های فورد تحقق شعار «F-۱۵۰ برای تمام عمر» باشد.

منبع: carscoops

۵۸۳۲۲

حتما بخوانید : تصفیه آب با یک ورقه ارزان قیمت
برچسب ها
خودروسازان
اشتراک گذاری

اخبار مرتبط

  • چرا قطار کمربند ایمنی ندارد؟
    چرا قطار کمربند ایمنی ندارد؟ 2 ماه پیش
  • آب رادیواکتیو؛ معجزه دروغینی که به جای شفا، استخوان‌ها را می‌خورد
    آب رادیواکتیو؛ معجزه دروغینی که به جای شفا، استخوان‌ها را می‌خورد 2 ماه پیش
  • چهره جدید ماشینی که قرار بود جایگزین پراید شود / عکس
    چهره جدید ماشینی که قرار بود جایگزین پراید شود / عکس 2 ماه پیش
  • راز جابه‌جایی ماهواره نظامی / چه کسی «اسکای‌نت-1A» را دزدید؟
    راز جابه‌جایی ماهواره نظامی / چه کسی «اسکای‌نت-1A» را دزدید؟ 2 ماه پیش

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی موضوعات

  • ارتباطات 160
  • امنیت 293
  • اینترنت 3435
  • بازی 8814
  • برنامه نویسی 34
  • تبلیغات 21
  • تکنولوژی 29541
  • دانش‌بنیان 1
  • رمز ارز 1252
  • سیستم عامل 203
  • شبکه اجتماعی 622
  • علم و دانش 14927
  • فناوری 7413
  • کاریکاتور 556
  • کسب و کار 670
  • موبایل 724
  • میزبانی وب 40
  • نرم افزار - سخت افزار 413

جدیدترین مقالات

  • افزایش راندمان کاری با طراحی دکوراسیون اداری استاندارد
    افزایش راندمان کاری با طراحی دکوراسیون اداری استاندارد 13 ساعت پیش
  • بلیط اتوبوس تهران انزلی چطور در تعطیلات به موقع رزرو کنیم؟
    بلیط اتوبوس تهران انزلی چطور در تعطیلات به موقع رزرو کنیم؟ 13 ساعت پیش
  • کاربرد جت پرینتر لیزری در صنایع مختلف چیست؟
    کاربرد جت پرینتر لیزری در صنایع مختلف چیست؟ 13 ساعت پیش
  • چرا قیمت بک لینک‌ها متفاوت است و چه عواملی بر آن تاثیر می‌گذارند؟
    چرا قیمت بک لینک‌ها متفاوت است و چه عواملی بر آن تاثیر می‌گذارند؟ 13 ساعت پیش
  • بهترین گوشی‌های گیمینگ در قیمت‌های مختلف
    بهترین گوشی‌های گیمینگ در قیمت‌های مختلف 13 ساعت پیش

لینکهای پیشنهادی

سرور مجازی | خرید هاست | دانلود نرم افزار | کلاس آنلاین | رپورتاژ خارجی

میزبانی در هاست ویندوز فاماسرور