موبایل

شایعات جدید درباره عرضه موبایل تاشوی اپل

شایعات جدید درباره عرضه موبایل تاشوی اپل

تیم کوک، مدیرعامل اپل اخیراً در حالی که هدست ویژن پرو، که به تازگی عرضه شده است، به چشمانش بسته بود روی جلد مجله Vanity Fair ظاهر شد. در آن مطلب، نویسنده آن، نیک بیلتون، به طور اتفاقی به اتاق‌های مخفی در پارک قدیمی Infine Loop اپل اشاره کرد که در آن به رویاپردازی درباره «آیفون‌های تاشو» مشغول هستند. با گذشت بیش از پنج سال از عرضه اولین گوشی هوشمند تاشو کاربردی سامسونگ، آیفون تاشو هنوز یک رویا به نظر می‌رسد. اما گزارش مذکور نشان می‌دهد که ممکن است چنین دستگاهی به زودی به واقعیت تبدیل شود – هرچند با جدول زمانی مبهم.
 
 شایعات جدید گویای به واقعیت بدل شدن دستگاه تاشو اپل در سال 2026 یا 2027 است. طبق گزارش رسانه کره‌ای The Elec، اپل در مراحل اولیه کار بر روی یک دستگاه تاشو با نمایشگر تقریباً 8 اینچی است. با این حال، هنوز مشخص نیست که آیا این دستگاه یک آیفون تاشو خواهد بود یا جایگزینی برای آیپد مینی که در حال حاضر دارای صفحه نمایش 8.3 اینچی است.
 
با توجه اینکه برندهای گوشی‌های هوشمند و حتی لپ‌تاپ به طرز فزاینده‌ای به تولید نمایشگر انعطاف‌پذیر علاقه نشان می‌دهند، این حرکت ممکن است از سوی اپل نیز اجتناب‌ناپذیر باشد – مگر اینکه رسانه‌های تعاملی بدون نمایشگر جدیدتر، مانند Apple Vision Pro، به طور کامل جایگزین گوشی‌های هوشمند شوند.
 

شایعات جدید درباره عرضه موبایل تاشوی اپل

واقعیت یا شایعه؟ فقط اپل از آن خبر دارد
 
علاوه بر گمانه‌زنی‌های علاقه‌مندان این حوزه، چندین منبع معتبر نیز از آیفون تاشو افسانه‌ای نام برده‌اند. بیش از سه سال پیش، مارک گورمن از بلومبرگ گزارش داد که اپل مدتیست کار بر روی یک آیفون تاشو را آغاز کرده است اما گفت که عرضه آن «چند سال دیگر» خواهد بود. در اواخر همان سال، تحلیلگر مشهور مینگ-چی کو گفت که ممکن است آیفون تاشو در سال 2023 وارد بازار شود – البته اگر بتواند چالش‌های این فناوری و تولید انبوه آن را حل کند.
  
یک سال بعد، Kuo جدول زمانی را ارائه کرد تا نشان دهد که عرضه در سال 2024 اتفاق می افتد. یکی دیگر از تحلیلگران نمایشگر برجسته، راس یانگ، ادعاهای مشابهی را مطرح کرد.
 
در مارس 2023، اپل با دریافت تاییدیه ثبت اختراع از اداره ثبت اختراع و علائم تجاری ایالات متحده (USPTO) برای یک دستگاه تاشو، به این گمانه‌زنی‌ها دامن زد. جالب توجه اینکه این درخواست ثبت اختراع همچنین شامل جزئیات مکانیزم خودجمع‌شونده است که از شکسته شدن قطعات ظریف دستگاه تاشو در صورت سقوط آن جلوگیری می‌کند. طبیعیست که این می‌تواند تلاش دیگری برای گرفتن حق ثبت اختراع باشد تا از انجام این کار توسط سایر شرکت‌ها جلوگیری شود.
 

مجله خبری بیکینگ

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا