بازی

توزیع بیش از ۴۱.۷ میلیون واحد پلی استیشن 5 در سراسر جهان

توزیع بیش از ۴۱.۷ میلیون واحد پلی استیشن 5 در سراسر
جهان

شرکت سونی آخرین آمار توزیع کنسول پلی استیشن 5 در سراسر جهان را اعلام کرده است.

اواخر ماه گذشته میلادی بود که شرکت سونی اعلام کرد فروش پلی استیشن 5 به بیش از ۴۰ میلیون واحد رسیده است. اکنون شرکت ژاپنی آخرین آمار توزیع این کنسول را هم منتشر کرده است. در نتایج سه‌ماهه اول سال مالی ۲۰۲۳ مشخص شد تا ۳۰ ژوئن ۲۰۲۳ مجموعا ۴۱.۷ میلیون نسخه از این کنسول ارسال شده است. در سه‌ماهه مدنظر، این شرکت ۳.۳ میلیون واحد PS5 ارسال کرد که ۹۰۰ هزار واحد بیشتر از بازه مشابه سال قبل است.

همچنین کاربران فعال ماهانه پلی استیشن نتورک تا ۳۰ ژوئن امسال به ۱۰۸ میلیون نفر رسیده که بدان معنا است که نسبت به سال گذشته پنج میلیون رشد داشته است. فروش نرم‌افزاری پلی استیشن 4 و پلی استیشن 5 هم در این فصل به ۵۶.۵ میلیون نسخه رسید. این عدد در سال مالی گذشته ۴۷.۲ میلیون بود که نشان می‌دهد ۹.۳ میلیون نسخه افزایش پیدا کرده است. از این آمار ۷۲ درصد میزان دانلود دیجیتال بازی‌ها بود که ۷ درصد بیشتر از سال قبل است و میزان فروش آثار فرست-پارتی هم مثل سال گذشته ۶.۶ میلیون واحد است.

در سه‌ماهه قبلی سونی اعلام کرده بود ۴۷.۴ میلیون مشترک پلی استیشن پلاس دارد که در مجموع دو سطح اکسترا و پرمیوم با ۱۴.۱ میلیون کاربر ۳۰ درصد آن را در بر می‌گیرند. البته این آمار برای سه‌ماهه اول سال مالی جاری به‌روز نشده است و باید منتظر اخبار تکمیلی باشیم.

مجله خبری بیکینگ

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا