بازی

تعهد جدید مایکروسافت به سونی: عرضه Call of Duty روی پلی استیشن تا ۱۰ سال

تعهد جدید مایکروسافت به سونی: عرضه Call of Duty روی پلی استیشن تا ۱۰ سال

آینده‌ی مجموعه Call of Duty روی پلتفرم پلی استیشن یکی از موضوعاتی است که در کانون توجه نهاد‌های ناظر بر خرید احتمالی اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت قرار دارد. باتوجه‌به همین موضوع، تاکنون شرکت ردموندی و فیل اسپنسر بارها در مصاحبه‌ها و بیانیه‌های مختلف روی عرضه‌ی نسخه‌های آینده‌ی کالاف دیوتی روی کنسول‌های پلی استیشن تاکید کرده‌اند.

در همین راستا به‌تازگی مایکروسافت به نیویورک تایمز اعلام کرد که قول عرضه‌ی بازی‌های کالاف دیوتی تا حداقل ۱۰ سال را به سونی داده است. این تعهد مطابق با اظهارات مشابه دیگر مایکروسافت طی هفته‌های اخیر است. برای مثال این شرکت تمایل خود برای ارائه‌ی تعهد طولانی‌مدت جهت نگه داشتن کالاف دیوتی روی کنسول‌های پلی استیشن را اعلام کرد یا اسپنسر در یک بیانیه گفت Call of Duty تا زمانی‌که پلی استیشن وجود داشته باشد، روی آن عرضه خواهد شد.

تعهد قبلی ایکس باکس به پلی استیشن فقط عرضه‌ی کال آو دیوتی تا سه سال بعد از پایان قرارداد فعلی سونی با اکتیویژن بلیزارد را تضمین می‌کرد. جیم رایان، رئيس و مدیرعامل بخش سرگرمی تعاملی شرکت سونی چند ماه قبل به صحبت‌های فیل اسپنسر و آن برنامه‌ی شرکت مایکروسافت واکنش نشان داد. وی گفت که پیشنهاد ایکس باکس برای تضمین عرضه‌ی کال آو دیوتی روی پلی استیشن تا سه سال بعد از اتمام قرارداد فعلی سونی و اکتیویژن بلیزارد «در بسیاری از زمینه‌ها ناکافی است». سپس مطابق گزارش‌ها رایان شخصا به مقر اتحادیه اروپا سفر کرد تا نگرانی خود از تاثیر این خرید بر رقابت را اعلام کند.

حالا تعهد جدید ۱۰ساله برای انتشار بازی‌های جدید Call of Duty روی پلی استیشن به سونی ارائه شده است. مایکروسافت در هفته‌های اخیر تاکید کرد که نسخه‌ی پلی استیشن بازی‌های بعدی کال آو دیوتی به‌صورت Native، همزمان با نسخه‌ی ایکس باکس و با شرایط برابر با نسخه Xbox عرضه خواهند شد. فیل اسپنسر هم گفت که بازی‌های Call of Duty به شکلی عادی روی کنسول‌های پلی استیشن عرضه می‌شوند؛ نه اینکه سونی برای ارائه‌ی آن‌ها به کاربرهای خود مجبور به پذیرش گیم پس یا xCloud باشد.

یکی از کاراکترهای بازی Call of Duty: Vanguard

مایکروسافت تاکنون در تلاش بوده است تا از تکمیل خرید اکتیویژن بلیزارد مطمئن شود. بخشی از نگرانی‌های جدی نهادهای قانونی مربوط‌به تضمین شده بودن عرضه‌ی کالاف دیوتی روی کنسول پلی استیشن است.

پیشنهاد مایکروسافت برای خرید اکتیویژن بلیزارد در اوایل این ماه تحت بررسی عمیق‌تری قرار گرفت و کمیسیون اروپا رسما تحقیقات خود را وارد فاز دوم کرد. سازمان CMA بریتانیا، سازمان FTC ایالات متحده آمریکا و تیم‌های قانونی چند کشور دیگر نیز همچنان مشغول بررسی برنامه‌ی شرکت Microsoft برای خرید شرکت Activision Blizzard هستند.

نظر شما درباره‌ی این خبر چیست؟ آن را با تیم بیکینگ و سایر کاربرها در میان بگذارید.


مجله خبری بیکینگ

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا