بازی

بهترین بازی های ترسناک پلی استیشن 4 و پلی استیشن 5

بهترین بازی های ترسناک پلی استیشن 4 و پلی استیشن 5

تجربه‌ی یک بازی ترسناک با ترسی درست و حسابی می‌تواند برخی بازیکنان را که ارتباط خوبی با ژانر ترس ندارند جذب کند. در ادامه به معرفی بهترین بازی‌های ترسناک کنسول پلی استیشن ۴ و پلی استیشن ۵ می‌پردازیم که از سال ۲۰۱۰ تا اکنون منتشر شده‌اند. البته لازم به ذکر است که اکثر این بازی‌ها برای پلتفرم‌های دیگر هم در دسترس هستند.

تماشای ویدیو در یوتیوب

زنومورف در بازی Alien Isolation

۱۵- Alien: Isolation

پلتفرم‌ها: کامپیوتر، پلی استیشن 4، ایکس باکس 360، ایکس باکس وان، نینتندو سوییچ، اندروید، iOS

بازی Alien Isolation مصداق بارز اثری استرس‌زا است که شما را تک و تنها در یک کشتی فضایی بزرگ رها می‌کند؛ کشتی‌ای که گوشه و کنار آن خطری شما را تهدید می‌کند. البته هیچ‌کدام از این تهدیدها به اندازه‌ی زنومورف‌ها، هیولاهای وحشتناک خطرناک نیستند.

در بازی شما با انواع سلاح‌ها می‌توانید با دشمنان مبارزه کنید. البته منابعتان محدود است و این موضوع اهمیت مخفی‌کاری را در بازی دوچندان کرده است. مدت زمان بازی Alien Isolation برای یک اثر ترسناک طولانی محسوب می‌شود و شما حداقل ۳۰ ساعت زمان برای تمام کردنش نیاز دارید.

محیط تاریک و خونی در بازی Amnesia Rebirth

۱۴- Amnesia: Rebirth

پلتفرم‌ها: کامپیوتر، پلی استیشن 4

امکان ندارد لیستی از بهترین بازی‌های ترسناک را بدون حضور بازیAmnesia: The Dark Descent ببینید. نسخه جدید استودیوی فریکشینال گیمز که این بازی را ساخته است سال ۲۰۲۰ جدیدترین نسخه مجموعه امنژیا به نام Rebirth را منتشر کرد که با Dark Descent در ارتباط است.

شخصیت اصلی بازی به نام تازی بعد از سقوط از هواپیما در یک صحرا به هوش می‌آید و در جست‌وجوی همراهانش قدم در غار‌های و مقبره‌های قدیمی می‌گذارد.

تاریکی، یکی از دشمنان شما در بازی محسوب می‌شود. اگر تازی زیاد در تاریکی بماند، دچار توهم می‌شود و لحظه‌های ترسناکی را تجربه می‌‌کند. بنابراین همیشه در بازی باید به‌دنبال یک منبع نور بگردید.

هانتر در بازی بلادبورن

۱۳- Bloodborne

پلتفرم‌ها: پلی استیشن 4

بلادبورن از همان دقیقه اول که وارد دنیای گوتیگ و حیرت‌انگیزش می‌شوید، بی‌رحمانه موجودات مختلف را به جانتان می‌اندازد. مهم نیست چقدر قدرتمند شوید، باز هم دشمنانی وجود دارند که به جانتان رعشه می‌اندازند.

با اینکه این ساخته‌ی استودیوی فرام سافتور به‌عنوان یک بازی سولزلایک اکشن ار پی جی شناخته می‌شود ولی اتمسفر، موسیقی و دشمنان آن درکنار درجه سختی بازی باعث می‌شود که از آن به‌عنوان یک بازی ترسناک هم یاد شود.

گیم پلی بازی ترسناک Darkwood

۱۲- Darkwood

پلتفرم‌ها: کامپیوتر، پلی استیشن 4، ایکس باکس وان، نینتندو سوییچ

با اینکه بازی Darkwood یک اثر مستقل و کم حجم است، ترس آن به قدری استرس به جانتان می‌اندازد که مشابه آن را حتی در بازی AAA هم کم‌تر تجربه کرده‌اید.

دنیای Darkwood به‌شدت بی‌رحم است. شما در طول روز باید در دنیای بازی به گشت‌و‌گذار بپردازید و ضمن مبارزه با خطرات، تا جایی که می‌توانید منابع جمع کنید تا برای یک شب ترسناک دیگر خود را آماده کنید. آماده باشید تا با هر بار کشته شدن منابع خود را از دست بدهید و مسیرهای طولانی را دوباره تکرار کنید.

شخصیت اصلی بازی اینساید و جمعی از انسان هایی که کنترل ذهنی میشوند

۱۱- Inside

پلتفرم‌ها: کامپیوتر، پلی استیشن 4، ایکس باکس وان، نینتندو سوییچ، iOS

بازی اینساید به‌معنی واقعی کلمه عجیب و غریب است و این موضوع حتی زمانی‌که به داستان آن توجه لازم را بکنید، شدیدتر هم می‌شود. شما می‌توانید ناتوانی شخصیت اصلی در یک دنیای بی رحم و تاریک بودن ماجرا را با تمام وجود حس کنید. با اینکه در بازی Inside خبری از جامپ‌اسکر نیست، اما تا لحظه‌ی آخر حس ترس با جنسی خاص همراهتان خواهد بود.

پلی دد قبل از اینساید اثر دیگری به نام Limbo در کارنامه‌ی خود دارد که حال و هوایی مشابه با اینساید دارد. این دو اثر برای کسانی که تا به حال موفق به تجربه آن‌ها نشده‌اند پیشنهاد می‌شود.

گیم پلی بازی little nightmares 2

۱۰- Little Nightmares

پلتفرم‌ها: کامپیوتر، پلی استیشن 4، پلی استیشن 5، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس | اس، نینتندو سوییچ، اندروید، iOS

هر دو نسخه Little Nightmares تجربه‌هایی هستند که از نظر طراحی مراحل، دشمنان ترسناک، اتمسفر، معماها و لحظه‌های شوکه‌کننده عملکرد بسیار خوبی دارند. در هر کدام از این بازی‌ها، شما را در نقش شخصیت‌های کوچکی قرار می‌گیرید که در دنیایی بسیار بزرگ‌تر از خودشان قرار گرفته‌‌اند و شخصیت‌های بزرگ‌تر قصد کشتن آن‌ها را دارند.

شما هیچ ایده‌ای ندارید که چرا شخصیت‌های بازی در این دنیای عجیب وجود دارند و اکثر مواقع کاری جز فرار کردن از دستتان بر نمی‌آید.

گیم پلی بازی metro last light

۹- Metro Last Light

پلتفرم‌ها: کامپیوتر، پلی استیشن 4، ایکس باکس وان، نینتندو سوییچ

مجموعه بازی‌های مترو از روی کتاب‌هایی به همین اسم نوشته‌ی دیمیتری گلوخوفسکی ساخته شده‌‌اند. می‌‌توان گفت مترو یکی از مجموعه‌هایی است که توانسته است به خوبی یک دنیای پساخرالزمانی را به تصویر بکشد.

در دنیای مترو، بازمانده‌های جنگ جهانی سوم به تونل‌های مترو در زیر زمین پناه برده‌اند. حزب‌های مختلف نه‌تنها با هم جنگ دارند، باید با موجودات جهش‌یافته‌ای که تشنه خونشان هستند هم بجنگند. شما در نقش آرتیوم قرار می‌گیرید که برای نجات محل زندگی خودش سفر خطرناک و عجیبی را آغاز می‌کند.

تصویر ترسناک چشم ها در بازی observer system redux

۸- Observer: System Redux

پلتفرم‌ها: کامپیوتر، پلی استیشن 4، پلی استیشن 5، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس | اس، نینتندو سوییچ

دنیای آینده‌، فضای سایبرپانک، ترس روانشناختی و یک کاراگاه که باید با هک کردن ذهن افراد به هویت واقعی قاتل پی ببرد. این سفر که تاریک‌‌ترین بخش‌های ذهن انسان را آشکار می‌کند، ریشه اصلی ترسی است که در بازی تجربه خواهید کرد.

بازی Observer: System Redux یکی از چندین آثاری است که استودیوی بلوبرتیم منتشر کرده است. این استودیو در سال‌های اخیر با ساخت بازی‌های ترسناک دیگری همچون Layers of Fear، The Medium و Blair Witch بین طرفداران این سبک شناخته شده است.

گیم پلی بازی ترسناک Outlast 2 با دوربین دید در شب

۷- Outlast 2

پلتفرم‌ها: کامپیوتر، پلی استیشن 4، ایکس باکس وان، نینتندو سوییچ

بازی Outlast به این معروف است که شما را بی‌دفاع دربرابر دشمنان دیوانه‌ای قرار می‌دهد که اگر دستشان بهتان برسد بدترین کار‌های ممکن را با شما انجام می‌دهند. نسخه‌ی اول در یک بیمارستان روانی و نسخه‌ی دوم در یک روستا رخ می‌دهد. در قسمت دوم شما در نقش خبرنگاری به نام بلیک قرار می‌گیرید که باید همسرش را پیدا کند و در آن واحد از دست روستایی‌هایی که می‌خواهند سر به تنش نباشد جان سالم به در ببرد.

دوربینی که به همراه دارید قابلیت دید در شب دارد و به شما کمک می‌کند در تاریکی مطلق بتوانید محیط اطرافتان را ببینید. البته ناگفته نماند که دشمنان در این حالت چند برابر ترسناک‌تر دیده می‌شوند.

اوت لست از دنیای واقعی الهام گرفته است و اگر فایل‌های بازی را بخوانید و بسته الحاقی نسخه‌ی اول به نام Outlast: Whistleblower به درک بهتری از دلیل همه‌ی این دیوانگی که در بازی مشاهده می‌کنید پی خواهید برد.

پیرزن ترسناک در بازی resident evil village

۶- Resident evil Village

پلتفرم‌ها: کامپیوتر، پلی استیشن 4، پلی استیشن 5، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس | اس، نینتندو سوییچ

از زامبی گرفته تا گرگینه، عروسک‌های ترسناک و باس‌فایت‌های به‌شدت عجیبی که خودتان باید ببینید؛ رزیدنت ایول ویلج هر چیزی را که بخواهید دارد. با اینکه در بازی با عناصر اکشن زیادی برخورد می‌کنید، ولی باز هم ترس و تنش را می‌توان در بخش‌های مختلف آن حس کرد.

داستان Resident Evil Village ادامه اتفاقاتی است که در نسخه هفتم برای ایتن وینترز رخ داده است. شخصیت جدیدی که با داستانش توانست به خوبی در خط زمانی مجموعه رزیدنت ایول جا بگیرد.

جسد انسان متصل به ربات در بازی Soma بازی سازندگان امنژیا

۵- Soma

پلتفرم‌ها: کامپیوتر، پلی استیشن 4، ایکس باکس وان

Soma یکی دیگر از ساخته‌های فریکشینال گیمز است و روایت شخصی به نام سایمون را دنبال می‌کند که ۸۰ سال پس از یک اسکن مغزی در مرکز تحقیقاتی زیر آب بیدار می‌شود؛ جایی که دیگر خبری از انسان‌ها نیست و ربات‌ها رفتار‌های عجیب و غریبی از خود نشان می‌دهند. سوما به مفاهیم عمیقی می‌پردازد و اگر به روایت‌های درگیرکننده علاقه دارید، از آن لذت خواهید برد.

دختر ترسناک در بازی the evil within 2

۴- The Evil Within 2

پلتفرم‌ها: کامپیوتر، پلی استیشن 4، ایکس باکس وان

تصور کنید که در یک دنیا از ناخودآگاه‌های مشترک قرار بگیرید؛ هر جایی که هر چیزی ممکن است رخ بدهد. ماجرای نسخه‌ی اول و دوم The Evil Within حول محور همین موضوع است و شما در نقش کارآگاهی به نام سباستین کاستیانوس در دنیای عجیب STEM با ترس‌هایتان مواجه شوید. کارگردانی نسخه اول این بازی را شینجی میکامی، خالق رزیدنت ایول ۱ و ۴، بر عهده داشته است.

در The Evil Within 2 سباستین بار دیگر وارد دنیای STEM می‌شود تا به‌دنبال دخترش که فکر می‌کرد کشته شده است، برود. اگر از مفهوم ناخودآگاه مشترک و چیز‌های عجیبی که ذهن انسان می‌تواند خلق کند علاقه دارید، از داستان نسخه دوم هم لذت خواهید برد.

مخفی کاری در گیم پلی بازی The Last of us part 2

۳- The Last of Us Part II

پلتفرم‌ها: پلی استیشن 4، پلی استیشن 5

بدون شک The Last of Us یکی از مهم‌ترین بازی‌های صنعت ویدیو گیم به شمار می‌آید. این بازی ما را با جول و الی همراه می‌کند که در یک دنیای بی‌رحم باید با تکیه بر هم زنده بمانند و حتی دنیا را نجات دهند. ریمیک نسخه اول همین اواخر برای پلی استیشن 5 منتشر شد و در تاریخی نامشخصی برای پی‌سی هم در دسترس قرار خواهد گرفت.

نسخه‌ی دوم The Last of Us موفقیت نسخه اول را ادامه داد و رکورد بیش‌ترین جایزه‌های صنعت بازی را از آن خود کرد. داستان تلخ و خشنی که این قسمت روایت می‌کند درکنار ترس بیشتر نسبت به نسخه‌ی اول باعث شده است که این ساخته‌ی ناتی داگ یک تجربه‌ی ترسناک نفس‌گیر باشد.

اره برقی در بازی until dawn

۲- Until Dawn

پلتفرم‌ها: پلی استیشن 4

سوپرمسیو گیمز، سازنده‌ی آنتولوژی Dark Pictures و بازی Quarry، اولین‌بار با بازی آنتیل داون سر زبان طرفداران سبک ترسناک افتاد. در بازی آنتیل داون سرنوشت شخصیت‌ها تا حد زیادی در دست شما است و یک اشتباه به ظاهر ساده ممکن است مسیر کاملا متفاوتی را برای شخصیتتان رقم بزند.

هشت دوست برای سالگرد مرگ دو نفر از دوستانشان دور هم جمع می‌شوند اما خیلی زود اتفاقات مرگباری شروع به رخ دادن می‌کند. حال شما باید سعی کنید تا هر طور که می‌شود تا سپیده دم آن‌ها را زنده نگه دارید. البته اگر یک تقلب بهتان برسانم، اگر از شخصیتی خوشتان نمی‌آید می‌توانید او را به کشتن دهید! به هر حال شما اختیار تمام دارید. همچنین در Until Dawn انتخاب دیالوگ‌ها از اهمیت زیاید برخوردار است و روی صمیمیت یا خصومت بین شخصیت‌ها تأثیرگذار است و در موارد شدیدتر حتی باعث مرگ آن‌ها خواهد شد.

تونل پیچ در پیچ در بازی ترسناک Visage

۱- Visage

پلتفرم‌ها: کامپیوتر، پلی استیشن 4، پلی استیشن 5، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس | اس

بازی Visage با الهام از دموی معروف سایلنت هیلز، P.T. ساخته شده است که سال ۲۰۱۴ منتشر شد. این بازی ساخته‌ی استودیویی مستقل به نام SadSquare است که در چهار بخش روایت می‌شود. در هر بخش باید با گشت‌و‌گذار در خانه‌ی تسخیرشده از اتفاقاتی سر در آورید که برای خانواده‌هایی که قبل از شما در این خانه اقامت داشته‌اند، افتاده است.

در آخر دوست داریم بدانیم کدام لحظه از یک بازی ترسناک شما را تا سر حد مرگ ترسانده است. در قسمت نظرات منتظرتان هستیم!


مجله خبری بیکینگ

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا