تکنولوژی

بررسی کوتاه گلکسی اس 22 اولترا؛ یک گوشی پیشرفته با بسته‌بندی ساده!

بررسی کوتاه گلکسی اس 22 اولترا؛ یک گوشی پیشرفته با بسته‌بندی ساده!

خرید بلیط هواپیما از سفرمارکت

در طی هفته‌های گذشته روزهای داغی را در بازار موبایل سپری کردیم و چندین گوشی هوشمند جدید معرفی شدند. اما به طور قطع برجسته‌ترین رونمایی چند وقت اخیر را سامسونگ انجام داده و بالاخره پس از گمانه‌زنی‌های فراوان از سری گلکسی اس 22 پرده برداشت. در بین گوشی‌های این سری نیز گلکسی اس 22 اولترا (Galaxy S22 Ultra) بیش از بقیه جلب توجه می‌کند و سخت افزار قدرتمند آن در کنار قلم اس پنی که این بار داخل گوشی قرار گرفته، نوید یک جانشین درخور را برای سری محبوب نوت می‌دهد.

اگر شما هم از طرفداران سامسونگ و به طور کلی گوشی‌های اندرویدی هستید، در ادامه این مقاله از شما دعوت می‌کنیم تا با بررسی کوتاه و اجمالی گلکسی اس 22 اولترا با دیجی رو همراه باشید.

گلکسی اس 22 اولترا

گلکسی اس 22 اولترا مشخصاً یک گوشی هوشمند بزرگ است و این بزرگی ابعاد در مقایسه با سایر اعضای سری اس 22 و اکثر گوشی‌های پرچمدار روز دنیا کاملاً به چشم می‌آید. همان‌طور که اشاره کردیم، سامسونگ این گوشی را با هدف پر کردن جای خالی سری نوت عرضه کرده و از همین رو در طراحی جعبه آن نیز کاملاً از سری گلکسی نوت الهام گرفته شده است. انحنای صفحه نمایش نیز نسبت به مدل سال گذشته اس 21 اولترا بارزتر و مشهودتر است.

مطابق روال نه چندان خوشایند سال‌های اخیر، گلکسی اس 22 اولترا هم با یک جعبه ساده و بدون هیچ ابزار اضافه‌ای در اختیار خریداران قرار می‌گیرد و باید گفت تنها چیزی که به همراه گوشی و قلم اس پن دریافت می‌کنید، یک کابل USB C است!

گلکسی اس 22 اولترا

صفحه نمایش 6.8 اینچی گلکسی اس 22 اولترا از نوع داینامیک امولد 2X با وضوح تصویری 1440p و نرخ تازه سازی 120 هرتز است که البته به شکل خودکار می‌تواند تا 1 هرتز نیز کاهش پیدا کند. این نرخ تازه سازی بالا باعث شده تا همه چیز از رابط کاربری گرفته تا برنامه‌ها و بازی‌ها، کاملاً نرم و روان اجرا شوند و حس سرعت به خوبی به کاربر منتقل شود. حداکثر روشنایی صفحه نیز در این مدل بهبود یافته و به 1750 نیت رسیده است که مطمئناً برای استفاده در محیط‌های روشن و فضای باز بسیار مفید خواهد بود. همچنین، باید اشاره کنیم که جلو و پشت بدنه گلکسی اس 22 اولترا با جدیدترین نسل از شیشه‌های محافظ کورنینگ یعنی گوریلا گلس ویکتوس پلاس پوشیده شده است.

گلکسی اس 22 اولترا
گلکسی اس 22 اولترا (سمت چپ) در کنار گلکسی نوت 20 اولترا؛ تفاوتی می‌بینید؟

با اینکه پشتیبانی از قلم اس پن در اس 21 اولترا هم وجود داشت اما این بار سامسونگ یک شیار مخصوص برای این قلم دیجیتالی تدارک دیده تا گلکسی اس 22 اولترا عملاً هیچ چیزی از سری نوت کم نداشته باشد. شیار قلم در این گوشی در پایین بدنه و در کنار درگاه USB C قرار دارد و به این ترتیب دیگر نیازی به قاب مخصوص نخواهید داشت. قلم اس پن نیز از لحاظ عملکرد کاملاً مانند نوت 20 اولترا بوده و از ژست‌های حرکتی و اشاره‌های مختلف دست پشتیبانی می‌کند. در ضمن، این قلم توسط بلوتوث به گوشی وصل شده و امکان کنترل از راه دور دوربین و سایر بخش‌ها را نیز فراهم می‌کند.

گلکسی اس 22 اولترا

در خصوص دوربین و قابلیت‌های عکاسی باید گفت گلکسی اس 22 اولترا در پشت بدنه خود چهار لنز دوربین دارد که سنسور اصلی آن 108 مگاپیکسلی با پیکسل‌های 0.8 میکرومتری است و دقیقاً مشابه چیزی است که در اس 21 اولترا دیده بودیم. این سنسور با کمک فناوری ادغام پیکسل، قادر به ثبت تصاویر 12 مگاپیکسلی است که البته سطح روشنایی و جزئیات بسیار بیشتری را نسبت به نسل قبل ارائه می‌کند.

سنسورهای کمکی دوربین پشتی هم شامل یک سنسور فوق عریض 12 مگاپیکسلی (دقیقاً مشابه اس 21 اولترا) و دو سنسور تله فوتو 10 مگاپیکسلی با زوم اپتیکال 3 برابری و 10 برابری می‌باشند. نکته قابل توجه در مورد سنسورهای تله فوتو این است که اندازه پیکسل آن‌ها در مقایسه با اس 21 اولترا کاهش یافته و از 1.22 میکرومتر به 1.12 میکرومتر رسیده است.

گلکسی اس 22 اولترا

در انتها باید به باتری 5000 میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع 45 وات اشاره کنیم که با توجه به کم مصرف بودن پردازنده اگزینوس 2200 می‌تواند طول عمر مناسبی داشته باشد. رابط نرم افزاری گوشی نیز One UI 4 است که بر پایه اندروید 12 طراحی شده و برای کاربران محصولات سامسونگ کاملاً آشنا است.

در مجموع، سامسونگ با تولید و عرضه گلکسی اس 22 اولترا بار دیگر یک شوک بزرگ به بازار گوشی‌های اندرویدی وارد کرده و از همین حالا می‌توان گفت به خوبی توانسته جای خالی سری نوت را پر کند. این گوشی به واسطه صفحه نمایش بزرگ و قلم اس پن، عملکرد و کارایی به مراتب بیشتری نسبت به گوشی‌های مرسوم داشته و می‌تواند برای طیف گسترده‌ای از کاربران حرفه‌ای و مبتدی یک گزینه جذاب باشد.

مجله خبری بیکینگ

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا