فناوری

برخورد سیارک‌های مخرب با زمین بدون هشدار قبلی

برخورد سیارک‌های مخرب با زمین بدون هشدار قبلی

مجله خبری بیکینگ – سیارک‌هایی که در اطراف زمین وجود دارند، با برخورد به زمین موجب نابودی بسیاری از مناطق می‌شوند. این موضوع نگرانی‌هایی برای دانشمندان ایجاد کرده‌است.

به گزارش  صدی‌البلد، روزنامه بریتانیایی «دیلی استار» می‌گوید، وجود یک سیارک ۱۰۰ متری در نزدیکی زمین، برای تغییر جامعه نجومی کافی است. بر این اساس آمریکا موظف شد، سیارک‌هایی با اندازه بیش از ۱۴۰ متر را شناسایی کند. زیرا در صورت فرود، می‌توانند یک شهر را نابود کنند.

سال گذشته ابر فضاپیمایی به فضا پرتاب شد تا با ماه دنباله‌دار برخورد و آن را از مسیر خود خارج کند. پروفسور ریچارد وینسکات، که سرپرستی تیم تحقیقاتی دانشگاه هاوایی را بر عهده دارد، می‌گوید، مردم نباید خواب خود را از دست بدهند، همچنین این اقدام ممکن است، خطرات زیادی را به دنبال داشته باشد. همچنین او می‌گوید، وقتی سیارک‌ها حدود ساعت ۲ بامداد از ناحیه‌ای در شرق فضا به سمت زمین حرکت می‌کنند، باعث می‌شود سیاره‌ها ثابت به‌نظر برسند.

 سیارک‌های مخرب

بر اساس گزارشی که از مجله Icarus منتشر شد، ۵۰ درصد برخورد‌هایی که از سمت شرق فضا به زمین نزدیک می‌شوند، معمولاً حرکت آهسته‌ای دارند. بررسی تیم تحقیقاتی وینسکات می‌گوید، در ردیابی اجسامی که آهسته حرکت می‌کنند، باید دقت بیشتری داشت. همچنین ناسا می‌گوید، سیارک‌های ویرانگر توانایی نفوذ به درون زمین را دارند.


بیشتر‌بخوانید

  • سیارکی یک کیلومتری در حال حرکت به سمت زمین

انتهای پیام/

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا