تکنولوژی

برترین گوشی‌ های AnTuTu در رده های مختلف معرفی شدند (فروردین 1401)

برترین گوشی‌ های AnTuTu در رده های مختلف معرفی شدند (فروردین 1401)

خرید بلیط هواپیما از سفرمارکت

کوالکام در سال‌های اخیر همواره بهترین تراشه‌ها را برای گوشی‌های اندرویدی تولید کرده و این روند هنوز هم ادامه دارد. با این حال، رتبه‌بندی جدید AnTuTu نشان می‌دهد که رقابت بین پردازنده‌های موبایل در دنیای اندروید بسیار نزدیک‌تر از همیشه شده است. در شرایطی که HiSilicon عملاً از گود اصلی رقابت خارج شده و سامسونگ هم پرچمدارهای مجهز به اگزینوس را در چین (جایی که AnTuTu در آن مستقر است) عرضه نمی‌کند، لیست برترین‌های AnTuTu کاملاً به انحصار دو پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 1 و دیمنسیتی 9000 درآمده است.

برترین گوشی‌ های AnTuTu در ماه مارس 2022

در لیست اخیر AnTuTu که مربوط به ماه مارس 2022 است، سه گوشی اول لیست، یعنی رد مجیک 7 پرو، آیکو 9 (نسخه چینی) و آیکو 9 پرو، همگی از تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 استفاده می‌کنند و تاج پادشاهی را همچنان بر سر کوالکام حفظ کرده‌اند.

با این حال، مدیاتک که در یکی دو سال اخیر با پردازنده‌های سری دیمنسیتی خود حسابی سروصدا کرده، به سرعت در حال کم کردن اختلاف خود با صدر جدول است. تراشه پرچمدار این شرکت یعنی دیمنسیتی 9000 با گوشی ردمی کی 50 پرو (در بازارهای جهانی احتمالاً پوکو اف 4 نام خواهد داشت) رتبه چهارم و با گوشی اوپو فایند ایکس 5 پرو (نسخه چینی) رتبه ششم را به خود اختصاص داده است. مابقی لیست 10 تایی نیز در اختیار اسنپدراگون 8 نسل 1 هستند. اما نکته جالب توجه این است که دیمنسیتی 9000 اختلافی بسیار اندک با رده اول دارد و زنگ خطر را برای مدیاتک به صدا درآورده است.

برترین گوشی‌ های AnTuTu
بهترین گوشی‌های پرچمدار

تیم AnTuTu در بررسی‌های خود خنک کنندگی عالی رد مجیک 7 پرو را تحسین کرده‌اند. فن داخلی بسیار کارآمد این گوشی گیمینگ به تراشه پردازشی اجازه می‌دهد تا در بالاترین فرکانس خود فعالیت کند. دو گوشی آیکو هم که رده‌های دوم و سوم را به خود اختصاص داده‌اند، محصولاتی گیمینگ بوده و با وجود نداشتن فن، خنک کنندگی آن‌ها نسبت به اکثر گوشی‌ها بهتر است.

AnTuTu در مورد دو مدل مجهز به دیمنسیتی 9000 نیز معتقد است اوپو سیاست بسیار محتاطانه‌تری در طراحی گوشی خود داشته و از همین رو عملکرد فایند ایکس 5 پرو کمی ضعیف‌تر از ردمی کی 50 پرو است. در ضمن، در تست‌های انجام شده، ردمی کی 50 پرو به طور خودکار وارد حالت بهترین عملکرد نشده و شاید همین موضوع باعث شده تا نتواند میانگین امتیازات خود را از مرز 1 میلیون عبور دهد.

البته، باید توجه داشت که برتری اسنپدراگون 8 نسل 1 در برابر دیمنسیتی 9000 یک طرفه و همه جانبه نیست. تراشه مدیاتک در بخش CPU عملکرد بهتری دارد، اما پردازنده گرافیکی آن (Mali-G710 MC10) ضعیف‌تر از چیپ گرافیکی کوالکام (Adreno 730) است. این موضوع هم اصلاً جای تعجب ندارد، چرا که سری ادرنو چندین سال است به عنوان کارآمدترین پردازنده‌های گرافیکی اندروید شناخته می‌شود و جایگاه مستحکمی در این عرصه دارد.

برترین گوشی‌ های AnTuTu
بهترین گوشی‌های زیر 315 دلار

بعد از پرچمدارها نوبت به گوشی‌های ارزان قیمت (زیر 315 دلار) می‌رسد. در این بخش تمامی گوشی‌ها از اسنپدراگون 888 یا تراشه رده بالای دیمنسیتی استفاده می‌کنند. موتو اج اس 30 با پردازنده اسنپدراگون 888 پلاس جایگاه اول را به خود اختصاص داده و در ادامه نیز ریلمی جی تی فایو جی (اسنپدراگون 888)، ریلمی جی تی نئو 2 تی (دیمنسیتی 1200)، ردمی نوت 10 پرو (نسخه چینی با پردازنده دیمنسیتی 1100) و ریلمی کیو 3 اس (اسنپدراگون 778 جی) در رتبه‌های دوم تا پنجم قرار گرفته‌اند.

برترین گوشی‌ های AnTuTu
بهترین گوشی‌ها در رده قیمت 315 تا 470 دلار

AnTuTu همچنین لیست جداگانه‌ای برای بهترین گوشی‌ها در رده قیمت بین 315 تا 470 دلار منتشر کرده است. در این لیست، موتو اج ایکس 30 با پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 1 اول است و بعد از آن هم دو گوشی ردمی کی 50 با پردازنده دیمنسیتی 8100 و ردمی کی 50 پرو با پردازنده دیمنسیتی 9000 قرار دارند. البته، توجه داشته باشید که این لیست و لیست قبلی بر اساس «ارزش خرید» تهیه شده‌اند و در آن‌ها عملکرد گوشی نسبت به قیمتی که دارد ملاک بوده است. دقیقاً به همین دلیل است که یک گوشی با پردازنده دیمنسیتی 8100 بالاتر از مدل مجهز به دیمنسیتی 9000 قرار می‌گیرد.

برترین گوشی‌ های AnTuTu
بهترین گوشی‌ها در رده قیمت 470 تا 630 دلار

به همین منوال، در رده قیمت 470 تا 630 دلار، گوشی‌های ردمی کی 50 گیمینگ، ریلمی جی تی 2 پرو و نوبیا زد 40 پرو رتبه‌های اول تا سوم را به خود اختصاص داده‌اند که همگی از تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 استفاده می‌کنند. آیکو 9 و آیکو 8 هم مجهز به اسنپدراگون 8 نسل 1 پلاس هستند و باز هم قیمت بالاتر آن‌ها باعث شده تا پایین‌تر قرار بگیرند.

برترین گوشی‌ های AnTuTu
بهترین گوشی‌ها در رده قیمت 630 تا 785 دلار

لیست بعدی مربوط به گوشی‌های 630 تا 785 دلاری است که در آن سه گوشی مجهز به اسنپدراگون 8 نسل 1 به نام‌های رد مجیک 7 پرو، شیائومی 12 پرو و آیکو 9 پرو، رده‌های اول تا سوم را در اختیار دارند.

برترین گوشی‌ های AnTuTu
بهترین گوشی‌های بالای 785 دلار

در نهایت به گوشی‌های بالای 785 دلار می‌رسیم که در آن‌ها عملکرد پردازشی به تنهایی ملاک خرید نیست و پردازنده بخش کوچکی از مشخصات را به خود اختصاص می‌دهد. در این رده قیمت، گوشی اوپو فایند ایکس 5 پرو با پردازنده دیمنسیتی 9000 اول است و پس از آن نسخه چینی همین گوشی با تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 در رده دوم قرار گرفته است. جایگاه سوم هم به ویوو ایکس 70 پرو پلاس رسیده که از اسنپدراگون 888 پلاس استفاده می‌کند.

برترین گوشی‌ های AnTuTu
بهترین گوشی‌های میان‌رده

در حوزه گوشی‌های میان‌رده نیز اسنپدراگون 780 جی و نسخه پلاس آن حکمرانی می‌کنند و تنها اوپو رنو 6 فایو جی است که با دیمنسیتی 900 موفق شده جایگاه دهم را کسب کند!

مستر بلیط

مجله خبری بیکینگ

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا