علم و دانش

بدترین خودروهایی که مرسدس بنز تولید کرده‌است!/ عکس

بدترین خودروهایی که مرسدس بنز تولید کرده‌است!/ عکس

مرسدس بنز را باید یکی از غول‌های صنعت خودروسازی حال حاضر دنیا دانست که در سال‌های گذشته اتومبیل‌های به‌یادماندنی فراوانی در کلاس‌های مختلف، از لوکس گرفته تا تمام برقی را تولید و روانه بازار کرده است.

با این وجود، علیرغم تاریخچه درخشانی این برند و لیست بلندبالای خودروهای کم‌نقص و عالی آن، برخی از اتومبیل‌های این کمپانی در نهایت محصولاتی بسیار ضعیف از آب درآمده و نارضایتی فراوان رانندگان سرتاسر دنیا را در پی داشتند.

بدترین خودروهای مرسدس بنز در طول تاریخ

در ادامه این متن با ما همراه باشید تا نگاهی داشته باشیم به تعدادی از بدترین خودروهای مرسدس بنز که در طول تاریخ تولید شده‌اند. این اتومبیل ها تماما با ایرادات ریز و درشت فنی روبرو بودند و برخی، بیش از ده بار برای رفع نواقص مختلف توسط کمپانی سازنده فراخوانده شده‌اند!

مرسدس بنز جی ال ای ۲۰۲۰

اتومبیل Mercedes Benz GLE

مدل ۲۰۲۰ جی ال ای توسط رسانه معتبر Consumer Reports به‌عنوان نامطمئن‌ترین خودروی سال شناخته شد! این اتفاق البته بی‌دلیل نبوده و شاسی بلند لوکس مرسدس بنز در مقایسه با بسیاری رقبای اصلی‌اش در آن سال، پر از عیب و ایراد بود.

در وهله اول، رانندگی با این اتومبیل اصلا کیفیت خوبی نداشت و مرسدس بنز در طول حیات این خودرو، ۲۸ فراخوان مختلف را برای رفع نواقص آن منتشر نمود!

مشکلات Mercedes-Benz GLE ۲۰۲۰ از موارد کوچکی چون آسیب‌پذیری چراغ‌های جلو تا موارد بزرگی نظیر نشتی بنزین که می‌توانست باعث آتش گرفتن آن شود را در بر می‌گرفت. همچنین از کار افتادن سیستم انتقال قدرت، بدنه ضعیف، سایش و خوردگی سریع بخش‌های مختلف و حتی مشکلات متعدد مربوط به کمربند ایمنی هم از جمله ایراداتی بودند که در این خودروی نافرجام مرسدس بنز مشاهده می‌شدند.

شاید برایتان عجیب باشد که چطور یک خودروی ساخت مرسدس بنز می‌تواند این همه ایراد و اشکال را به‌طور همزمان داشته باشد! با این وجود، ایرادات این خودرو یک واقعیت غیرقابل انکار هستند که آن را به یکی از بدترین خودروهای تاریخ این کمپانی تبدیل می‌کنند.

بنابراین افرادی که قصد خرید یک شاسی بلند لوکس را دارند، بهتر است به سراغ برندها و مدل‌هایی دیگر بروند.

مرسدس بنز جی ال سی ۲۰۱۹

بدترین خودروهای مرسدس بنز

مدل ۲۰۱۸ مرسدس بنز جی ال سی خودروی ناامیدکننده‌ای بود. بنابراین انتظار می‌رفت که مدل ۲۰۱۹ بتواند برخی ایرادات این مدل را رفع کرده و به خودروی بهتری تبدیل شود.

با این وجود، آلمانی‌ها در سال ۲۰۱۹ محصولی روانه بازار کرده‌اند که سواری نامناسبی داشت، کیفیت فرمان بسیار پایینی ارائه می‌کرد و حتی سیستم‌های تکنولوژیک آن نیز آن‌طور که باید کارآمد نبودند!

علاوه بر این، در ادامه حیات GLC ۲۰۱۹، مشکلات گسترده دیگری چون نشتی بنزین، ایرادات کمربند ایمنی، مشکلات گسترده سیستم سیم‌کشی، تایرهای بی‌کیفیت و حتی سیستم eCall خراب، بیش از پیش به آبروی مرسدس بنز آسیب رساندند.

مرسدس بنز برای این مدل حدود دوازده فراخوان مختلف صادر کرد که در میان محصولات مدرن این کمپانی کم‌سابقه به شمار می‌رود.

مرسدس بنز کلاس ایکس (۲۰۱۷ تا ۲۰۲۰)

مرسدس بنز کلاس ایکس

سری پیکاپ‌های کلاس ایکس مرسدس بنز که به‌عنوان خودروهای پیکاپ لوکس در سال ۲۰۱۷ توسط مرسدس بنز رونمایی شدند، نخستین وانت‌های پریمیوم تولید شده توسط این برند به شمار می‌رفتند که در سه تریم Pure و Progressive و Power به بازار عرضه شدند.

قدرتمندترین موتور به کار رفته در این پیکاپ، یک نمونه دیزلی V۶ توربوشارژ با توانایی تولید قدرت ۲۵۵ اسب بخار بود.

آلمانی‌ها سعی داشتند با این خودرو، استاندارد اتومبیل‌های پیکاپ لوکس را یک پله به بالا ارتقا دهند. با این وجود، در نهایت موفق به انجام چنین کاری نشدند؛ چرا که سری X-Class بیش از اندازه گران بوده و توانایی انجام کارهای یک پیکاپ ژاپنی یا آمریکایی را نداشت!

مهم‌ترین مشکلی که این خودرو داشت، شباهت بیش از اندازه آن به نیسان ناوارا (Nissan Navara) بود که آن را به چیزی مابین یک خودروی شاسی بلند و یک پیکاپ تبدیل می‌کرد. بنابراین مرسدس بنز نه موفق شد آن را به‌عنوان یک پیکاپ شش‌دانگ جا بزند و نه یک شاسی بلند تمام عیار!

از سوی دیگر، بسیاری افراد هم معتقد بودند که قیمت این خودرو در مقایسه با توانایی‌ها و ویژگی‌های قابل ارائه توسط آن، بیش از حد گران به شمار می‌رود و به همین جهت ترجیح می‌دادند مدل ناوارا که ارزان‌تر و کارآمدتر بود را خریداری کنند.

در نهایت تلاش مرسدس بنز برای معرفی سری X-Class به‌عنوان یک پیکاپ لوکس همه‌فن حریف در نهایت نتیجه عکس داد و این اتومبیل به یک کپی نافرجام از نیسان ناوارا تبدیل شد!

مرسدس بنز اسپرینتر ۲۰۱۶

بدترین خودروهای مرسدس بنز

در سال ۲۰۱۶، مرسدس بنز تلاش کرد که با رونمایی مدلی جدید از خودروهای Sprinter، شکست سنگین این سری خودروها در سال ۲۰۱۵ را جبران کند. با این وجود، نتیجه کار، محصولی بدتر از آب درآمد که با ایرادات فراوانش شرایط را برای این زیربرند مرسدس بنز بدتر کرد.

در ادامه، ایرادات متعدد مدل ۲۰۱۵، اسپرینتر ۲۰۱۶ نیز رانندگان و سرنشینان را با مشکلات جدیدی مثل صندلی‌های سفت، ایرادات کمربند ایمنی و حتی ترمزگیری ناپایدار روبرو کرد. بعلاوه، در برخی شرایط، فرمان خودرو به‌طور ناگهانی سفت یا قفل می‌شد و خودرو را در معرض خطراتی بزرگ قرار می‌داد!

در نتیجه این مسائل و مشکلات، مدل ۲۰۱۶ اسپرینتر با ۱۷ فراخوان متعدد روبرو شد!

بر خلاف نام Sprinter که به معنی سریع و چالاک است، این ون مرسدس بنز به‌طور کلی خودرویی کند و سنگین بود که مانورپذیری دشواری داشت. همچنین رانندگان و خریداران نیز به دلیل همین مشکلات از آن فراری بودند و ترجیح می‌دادند خیلی سریع از شر آن راحت شوند!

مرسدس بنز سی ۳۰۰ مدل ۲۰۱۵

اتومبیل C300 بنز

مدل ۲۰۱۵ خودروی مرسدس بنز کلاس C در ابتدا به دلیل طراحی جذاب و قابلیت‌های تکنولوژیک پیشرفته‌ای که داشت توانست توجهات فراوانی را به خود جلب کند. با این وجود، میراثی که در گذر زمان از این مدل به جا ماند، خرابی‌های متعدد، اطمینان‌پذیری پایین و خریداران ناراضی بود!

با وجود این که به زعم منتقدین و صاحب نظران، کلیه محصولات سری C مرسدس بنز، شکستی برای این کمپانی به شمار می‌روند، مدل C۳۰۰ سال ۲۰۱۵ به‌طور خاص خودروی ضعیفی بوده و بیشترین ایرادات را در میان این محصولات داشت.

از جمله بزرگترین مشکلات این خودرو می‌توان به صدای ناخوشایند ایجاد شده در حین پیچاندن فرمان اشاره کرد که در نهایت منجر به فرمان‌پذیری نامناسب خودرو می‌شد. همچنین باک خودرو نیز با ایرادات فراوانی روبرو بود؛ به‌طوری که احتمال داغ کردن و در نهایت آتش گرفتن آن نسبتا بالا ارزیابی می‌شد!

علاوه بر این، ایربگ‌ها نیز عملکرد نامناسبی داشتند و ایراد نرم افزاری سسیستم نقشه این خودرو نیز مکان‌یابی آن در شرایط اضطراری را با دشواری همراه می‌کرد.

در کنار همه این موارد، مدل ۲۰۱۵ مرسدس بنز سی ۳۰۰ همچنین اتومبیلی پرصدا به شمار می‌رفت؛ سیستم الکترونیکی ضعیف‌تری در مقایسه با رقبا داشت و سواری چندان مناسبی ارائه نمی‌کرد.

در نتیجه این ایرادات، مدل C۳۰۰ به یکی از بدترین خودروهای مرسدس بنز در طول تاریخ تبدیل شد.

مرسدس بنز سی ال ای ۲۵۰ مدل ۲۰۱۴

بدترین خودروهای مرسدس بنز

مدل ۲۰۱۴ مرسدس بنز سی ال ای ۲۵۰ با قیمت بین ۳۰ هزار تا ۴۰ هزار دلاری که داشت، خودرویی بسیار کسل‌کننده به شمار می‌رفت!

وقتی فردی برای خرید یک اتومبیل متحمل چنین هزینه‌ای می‌شود، انتظار دارد صاحب محصولی با موتور قدرتمند، هندلینگ فوق‌العاده و قابلیت‌های تکنولوژیک فراوان شود.

با این وجود، حتی اگر ایرادات بزرگی مانند داغ کردن خودرو، سوختن مکرر فیوزها و یا احتمال کنده شدن سقف در حین رانندگی که موجب صدور پنج فراخوان از سوی سازنده شدند را در نظر نگیریم، CLA ۲۵۰ محصولی خسته‌کننده بود که رانندگی یکنواخت و بی‌هیجانی ارائه می‌کرد.

این خودرو همچنین از سیستم تعلیق جناغی به‌جای فنرهای هوایی بهره می‌برد و در نتیجه، رانندگی در سطوح متخلخل برای آن چندان ساده نبود.

به‌طور کلی، مرسدس بنز سی ال ای ۲۵۰ به‌طور کلی یک اتومبیل سدان لوکس به شمار می‌رفت که ضربه قابل توجهی به اعتبار برند Mercedes-Benz در تولید این دسته خودروها وارد نمود و ثابت کرد که لوکس بودن لزوما به‌معنای ارائه سواری راحت و لذت‌بخش نیست!

مرسدس بنز سی ۲۵۰ (۲۰۱۲ تا ۲۰۱۳)

اتومبیل مرسدس C250

یکی دیگر از بدترین خودروهای مرسدس بنز در ده سال اخیر نیز مدل ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳ از سدان C۲۵۰ است که به زعم بسیاری کارشناسان، بدترین محصولات این خانواده به شمار می‌رود.

مهم‌ترین دلیل برای این ادعا، صداهای عجیب و غریب موتور این خودرو و هزینه سنگین ۳۹۳۰ دلاری بود که صاحبان آن باید برای تعمیرات پرداخت می‌کردند.

همچنین برخی صاحبان این خودرو نیز خبر از آتش گرفتن موتور این خودرو داده بودند و برخی دیگر شکایاتی نظیر باز نشدن ایربگ، نشتی بنزین و قفل کردن فرمان بدون هیچ دلیل خاصی را مطرح کرده بودند.

از آن بدتر این که مرسدس بنز هزینه این تعمیرات را متقبل نشد و خریداران ناچار شدند برای رفع این مشکلات که عموما به ایمنی کلی خودرو مربوط بوده و نیازمند رسیدگی فوری بودند، از جیب خود هزینه کنند!

جمع بندی

لیستی که مشاهده فرمودید، بدترین خودروهای مرسدس بنز در چندین سال اخیر را شامل می‌شود. با این وجود، تعداد خودروهای معیوب و ناموفق این برند، بسیار فراتر از این لیست است.

بنابراین لازم است در هنگام خرید یک خودروی جدید، به‌طور کامل به مشخصات، قابلیت‌ها و البته نظرات رانندگانی که قبلا آن را خریداری کرده‌اند، توجه کرد و صرفا به واسطه برند خوشنام سازنده، اقدام به خرید نکرد.

۲۲۷۲۲۷

مجله خبری بیکینگ

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا