فناوری

باهوش‌ترین مدیران صنعت فناوری‌

باهوش‌ترین مدیران صنعت فناوری‌

حتی با وجود مشکلات شدید اقتصادی، اپل تمام تلاشش را به کار بسته است تا از اخراج کارمندان خودداری کند. این در حالی است که تقریباً تمامی شرکت‌های بزرگ حوزه‌ی فناوری ده‌ها هزار نفر از کارمندان را اخراج کرده‌اند. بلومبرگ می‌گوید توجیه دلیل اخراج نیروها، برای اپل بسیار سخت‌تر از سایر شرکت‌ها است.

اپل با اختلاف قابل‌توجه، پرسودترین شرکت صنعت فناوری است. تولیدکننده‌ی آیفون صرفاً در فصل گذشته ۳۰ میلیارد دلار سود به جیب زد. اپل یکی از باثبات‌ترین شرکت‌های دنیا است و ارزش سهامش در سال جاری میلادی حدوداً ۲۰ درصد رشد کرد. این شرکت سه ماه بعد قصد دارد هدست واقعیت ترکیبی را با سیستم‌عاملی کاملاً جدید معرفی کند، دستگاهی که به عقیده‌ی کارشناسان، اپل را برای دوران پس از آیفون آماده می‌کند.

هرگونه تعدیل نیرو می‌تواند ضربه‌ی بزرگی به شهرت و ثبات اپل بزند. تحلیلگران معتقدند که مدیران ارشد اپل، جزو باهوش‌ترین مدیران صنعت فناوری‌اند. با وجود تصمیمات درستی که مدیران اپل در سال‌های اخیر گرفته‌اند، یک‌سری اتفاقات نظیر افزایش نرخ بهره، جنگ روسیه و اوکراین و مشکلات اقتصادی، از کنترل آن‌ها خارج بود.

بیشتر بخوانید:

  • رازگشایی از یک پرسش بزرگ : خمیازه طولانی نشانه چیست؟

  • جادوی ایرانی مرسدس‌بنز را به این شکل درآورد/ عکس

  • رازگشایی از گنج ارزشمند در دل لاشه پهپاد سرنگون شده/دلیل جنگ آمریکا و روسیه در اعماق دریای سیاه!

عوامل موردبحث توانسته‌اند روی اپل تأثیر بگذارند، اما میزان این اثرگذاری کمتر از سایر شرکت‌ها بوده. فروش اپل در فصل گذشته پنج درصد پایین آمد و احتمالاً اتفاق مشابهی در فصل جاری نیز رخ خواهد داد. اپل برای جلوگیری از تعدیل نیرو، دست‌ به یک‌سری اقدامات زده است.

آن‌طور که منابع آگاه می‌گویند، اپل پاداش شماری از تیم‌ها را به تعویق انداخته است. این تیم‌ها قبلاً دو بار در سال پاداش دریافت می‌کردند، اما امسال قرار است تمامی پاداش را در ماه اکتبر (مهر و آبان) دریافت کنند.

اپل برای کاهش هزینه‌ها، شماری از پروژه‌های خود را به تعویق انداخته است. به ادعای بلومبرگ، نسخه‌ای از اسپیکر هوشمند هوم پاد که نمایشگر دارد، تا سال آینده از راه نمی‌رسد. این شرکت بودجه‌ی برخی از تیم‌ها را کاهش داده است. اپل استخدام نیروهای جدید را در برخی از تیم‌ها «به‌طور کامل متوقف کرده» و در سایر تیم‌ها نیروی کمتری استخدام می‌کند.

اپل همچنین بودجه‌ی مسافرت‌های کاری را به‌شدت کاهش داده و هرگونه مسافرت کاری از این‌ پس به تأیید مستقیم مدیران ارشد نیاز دارد. در برخی از تیم‌ها، مسافرت کاری تا اطلاع ثانوی به‌طور کامل لغو شده است.

اپل در خرده‌فروشی‌هایش نظارت بیشتری روی ساعات کاری انجام داده و یک‌سری قوانین وضع کرده است. برخی از کارکنان نگران‌اند که اگر در طول هر هفته برای مدت‌زمانی مشخص کار نکنند، توسط اپل اخراج شوند. برخی از تحلیلگران می‌گویند اپل با افزایش فشار در تلاش است برخی از کارکنان را وادار به استعفا کند.

58321

مجله خبری بیکینگ

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا