تکنولوژی

اپل ظاهرا روی ارائه تجربه macOS به آیپد کار می‌کند

اپل ظاهرا روی ارائه تجربه macOS به آیپد کار می‌کند

اپل چندین سیستم‌عامل دارد که هر کدام به یک محصول خاص اختصاص می‌یابند. به عنوان مثال iOS برای آیفون، iPadOS برای آیپد و macOS برای رایانه‌های مک‌ توسعه یافته است. حالا شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد غول فناوری احتمالا سیستم عامل macOS را در دسترس برخی دستگاه‌های آیپد نیز قرار خواهد داد.

طبق گزارش‌هایی که بر اساس پتنت‌های فاش شده اپل به دست آمده، ظاهرا کوپرتینویی‌ها در حال ساخت تجربه‌ای از آیپد شبیه به لپ‌تاپ با صفحه‌کلید جداشدنی هستند که البته سیستم عامل macOS را اجرا می‌کند. دستگاه به تصویر کشیده در این پتنت، یک تبلت است که از نوعی صفحه‌کلید لولایی بهره می‌برد. صفحه کلید دستگاه همچنین به عنوان محافظ نمایشگر دستگاه کاربرد دارد.

به‌کارگیری macOS در آیپد

پتنت جدید آیپد

طبق تصاویر، این آیپد دارای رابط کاربری شبیه به macOS خواهد بود تا تجربه‌ای شبیه به لپ‌تاپ را داشته باشد. با این حال، نکته مهم اینکه، هنگام اتصال صفحه کلید جانبی به آیپد، کاربران می‌توانند از سیستم عامل macOS بهره ببرند و در صورتی که کیبورد را از دستگاه جدا کنید، مجددا می‌توان از آیپد خود با همان سبک و سیاق قبلی و سیستم عامل iPadOS استفاده کرد.

یکی دیگر از جزئیات قابل توجه پتنت جدید اپل، پیرامون محل قرارگیری قلم Apple Pencil آیپدهاست. بر همین اساس، این قلم را می‌توان در شکاف میان کیبورد و دستگاه قرار داد. این پتنت‌ها از به‌کارگیری دوربین و میکروفون روی لولای ایجاد شده نیز خبر می‌دهند. این رویکرد جدید اپل در طراحی را نشان می‌دهد.

اپل همیشه iPad را با هدف جایگزینی برای لپ‌تاپ‌ها روانه بازار کرده است؛ برای همین بوده که شعار بسیاری از آیپد‌ها، با عنوان «کامپیوتر بعدی شما یک رایانه نیست» انتخاب شده است.

به هر حال، با وجود این‌که سری آیپد پرو M1 دارای ویژگی‌های جذابی هستند، باز هم بسیاری از کاربران ترجیح می‌دهند که یک مک‌بوک تهیه کنند. یکی از اصلی‌ترین دلایل کاربران، برتری سیستم‌عامل macOS نسبت به iPadOS است.

پتنت جدید آیپد

جالب است بدانید این پتنت‌ها تایید شده‌اند و احتمالا اکنون در مرحله تست و آزمایش قرار دارند. بنابراین دور از ذهن نیست که کوپرتینویی‌ها تا ماه‌های آینده یا حتی در کنفرانس WWDC 2022، پیش‌نمایشی از حال و هوای macOS در آیپد را در معرض دید عموم قرار دهند.

مجله خبری بیکینگ

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا