علم و دانش

تقابل شاه‌کبرا با قاتلین بالفطره!/ عکس

تقابل شاه‌کبرا با قاتلین بالفطره!/ عکس

به گزارش خبرگزاری بیکینگ، در این گزارش که با استفاده از اطلاعات یک شاه‌کبرا و یک گرگ خاکستری تهیه شده‌است، نتیجه نبرد این دو شکارچی راس پیش‌بینی شده‌است.

جدای از مکانی که مبارزه در آن رخ می‌دهد، پنج عامل کلیدی تعیین‌کننده نتیجه مبارزات هستند. حداقل، این پنج عامل به ما می‌گویند که کدام حیوان بیشترین مزیت را در نبرد دارد. ما عوامل اندازه، سرعت، قدرت دفاعی، قابلیت‌های تهاجمی و رفتار شکار را که به هر دو حیوان مربوط می شود، بررسی خواهیم کرد.

تقابل شاه‌کبرا با قاتلین بالفطره!/ عکس

شاه کبرا اطمینان حاصل می‌کند که در هنگام حمله به قسمت‌های حیاتی شکار حمله کند. آن‌ها می‌توانند تا یک سوم بدن خود را از روی زمین بلند کنند که به آنها اجازه می‌دهد قفسه سینه، گردن یا حتی سر انسان و سایر موجودات را گاز بگیرند.

در همین حال، گرگ ها برای کشتن دشمنان به نیش و سرعت خود تکیه می‌کنند. از آنجایی که آزمایش حداکثر نیروی گاز گرفتن بر روی حیوانات وحشی بسیار دشوار است، برخی از مردم معتقدند که یک گرگ می‌تواند با نیرویی تا 1000 PSI گاز بگیرد و به آنها گاز گرفتن بسیار قوی‌تری بدهد.

در حالی که نیش گرگ خطرناک است، این حیوانات زمانی که به صورت دسته جمعی حمله می‌کنند خطرناک‌تر می‌شوند. سرعت، هوش و هماهنگی آنها به آنها کمک می‌کند تا حیوانات بزرگ را پایین بیاورند و حیوانات مرگبارتر، در برخی موارد، حتی خرس گریزلی را شکار کنند.

تقابل شاه‌کبرا با قاتلین بالفطره!/ عکس

باید گفت که یک گرگ در مبارزه با شاه‌کبرا پیروز می‌شود، اما ممکن است از نتایج راضی نباشد. فرود آمدن در کمین شاه کبرا دشوار است اما غیرممکن نیست. اگر مار ابتدا گاز بگیرد، گرگ بسته به میزان زهر تزریق شده به بدن و سرعت عملش با مشکلات جدی روبرو خواهد شد.

محتمل ترین نتیجه این است که گرگ و مار از یکدیگر آگاه می‌شوند و شاه کبرا حالت دفاعی را به خود می‌گیرد. نکته در مورد موضع کوبنده شاه کبرا این است که وقتی می خواهد گاز بگیرد، اگر هدفش را از دست بدهد بسیار آسیب پذیر است. گرگ ها سریع و چابک هستند. مهمتر از همه، آنها باهوش هستند.

گرگ قرار نیست رو در رو با شاه کبری بایستد. این همان کاری است که یک مانگوس انجام می دهد و از سر مار دور می شود و پاسخ مار را آزمایش می کند. گرگ پشت و دم مار را گاز می گیرد تا بچرخد و ضربه بزند، اما پستاندار قبل از حمله مار حرکت می کند.

در مرحله بعد، گرگ چند حمله آزمایشی دیگر انجام خواهد داد، اما سپس حمله واقعی از راه خواهد رسید. گرگ منتظر می ماند تا بتواند از نقطه کور خزنده به سر مار حمله کند و سپس مستقیماً به آن گاز بزند و دشمن خود را با شرارت تکان دهد تا کار تمام شود.

نکته منفی این است که ممکن است مار قبل از اینکه گرگ آن را بکشد نیش بزند. گرگ که مسموم شده است، احتمالاً این حس را دارد که قبل از مرگ کار مار را تمام کند. در هر صورت در این نبرد گرگ پیروز خواهد شد.

منبع: azanimals

227227

مجله خبری بیکینگ

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا