سایت خبری
famaserver
  • صفحه نخست
  • تکنولوژی
  • علم و دانش
  • بازی
  • فناوری
  • اینترنت
  • موبایل
سایت خبری
برترین عناوین خبری
  • خرید بیمه: سنتی یا آنلاین؟ کدامیک تجربه بهتری برای مشتریان ایجاد می‌کند؟

سرتیتر خبرها

با آیفون ۱۷ دیگر عکس‌های سلفی خراب نمی‌شود!

با آیفون ۱۷ دیگر عکس‌های سلفی خراب نمی‌شود!

2 ماه پیش
معیوب‌ترین گوشی‌های هوشمند جهان؛ آیفون و سامسونگ در میانه جدول خرابی

معیوب‌ترین گوشی‌های هوشمند جهان؛ آیفون و سامسونگ در میانه جدول خرابی

2 ماه پیش
جنجال خط و خش‌های آیفون ۱۷؛ اپل علت واقعی را توضیح داد

جنجال خط و خش‌های آیفون ۱۷؛ اپل علت واقعی را توضیح داد

2 ماه پیش
شارژ ۸۰ درصدی باتری: افسانه یا واقعیت؟ (تحلیل علمی)

شارژ ۸۰ درصدی باتری: افسانه یا واقعیت؟ (تحلیل علمی)

2 ماه پیش
آموزش: دلیل کند شدن و ری‌استارت مداوم گوشی‌های اندرویدی چیست؟

آموزش: دلیل کند شدن و ری‌استارت مداوم گوشی‌های اندرویدی چیست؟

2 ماه پیش
وان‌پلاس ۱۵: تاریخ عرضه جهانی و مشخصات فنی فاش شد

وان‌پلاس ۱۵: تاریخ عرضه جهانی و مشخصات فنی فاش شد

2 ماه پیش
قیمت مقرون به صرفه آیفون ۱۷ در آمریکا

قیمت مقرون به صرفه آیفون ۱۷ در آمریکا

2 ماه پیش
چرا باید حالت هواپیما را در گوشی فعال کنیم؟ مزایا و کاربردهای شگفت‌انگیز

چرا باید حالت هواپیما را در گوشی فعال کنیم؟ مزایا و کاربردهای شگفت‌انگیز

2 ماه پیش
کاهش 20 درصدی واردات تلفن همراه در 5 ماهه امسال

کاهش ۲۰ درصدی واردات تلفن همراه در ۵ ماهه امسال

2 ماه پیش
۵ عادت مخرب که گوشی هوشمند شما را نابود می‌کند

۵ عادت مخرب که گوشی هوشمند شما را نابود می‌کند

2 ماه پیش

اطلاعات پرداخت برای ثبت شکایت از کسب‌وکارهای آنلاین الزامی شد

زمان انتشار: 16 آوریل 2022 ساعت 16:17

دسته بندی: اینترنت

شناسه خبر: 30538

زمان مطالعه: 6 دقیقه

اطلاعات پرداخت برای ثبت شکایت از کسب‌وکارهای آنلاین الزامی شد

اطلاعات پرداخت برای ثبت شکایت از کسب‌وکارهای آنلاین الزامی شد

ثبت شکایت از کسب‌وکارهای اینترنتی از ابتدای اردیبهشت ماه 1401 صرفا بر مبنای اطلاعات تراکنش پرداخت امکان ‌پذیر خواهد بود. این تصمیم به منظور جلوگیری از ثبت شکایات دروغین گرفته شده از همین رو افراد به هنگام خرید آنلاین بایستی تمامی اطلاعات پرداخت را نزد خود نگهداری و از پرداخت نقدی یا کارت به کارت خودداری کنند.

به گزارش بیکینگ و به نقل از روابط عمومی مرکز توسعه تجارت الکترونیکی (مرکز تتا)، از اول اردیبهشت ماه 1401 به منظور جلوگیری از ثبت شکایات صوری و بی ‌اساس نسبت به کسب ‌وکارهای اینترنتی که موجب تحمیل هزینه و زحمت برای این افراد می‌شود، ثبت شکایت صرفا بر مبنای اطلاعات تراکنش پرداخت و استعلام آن از بانک مرکزی امکان ‌پذیر خواهد بود. در همین راستا به هنگام ثبت شکایت در سامانه، ورود اقلام اطلاعاتی تراکنش پرداخت مانند تاریخ، مبلغ، شماره ترمینال، شماره مرجع تراکنش و … توسط مصرف‌ کننده الزامی است.

بنابراین تمامی افرادی که خرید آنلاین انجام می‌دهند بایستی هنگام خرید، اطلاعات تراکنش پرداخت را به صورت دقیق ذخیره و نزد خود نگهداری کنند تا در صورت بروز مشکل، امکان ثبت شکایت و پیگیری از طریق سامانه اینماد وجود داشته باشد.

خریداران در صورت پرداخت اینترنتی بایستی از صفحه تایید خرید در نمایشگر یا تلفن همراه خود عکس و در سیستم ذخیره کنند. این صفحه پس از ثبت اطلاعات در درگاه پرداخت اینترنتی و زدن دکمه پرداخت نمایش داده می‌شود. همچنین امکان ثبت شماره تلفن همراه یا نشانی ایمیل نیز در تمامی درگاه ‌های پرداخت اینترنتی به صورت اختیاری وجود دارد که در صورت تکمیل آن، اطلاعات رسید تراکنش از طریق پیامک یا ایمیل ارسال خواهد شد.

اگر هم از گزینه پرداخت هنگام تحویل (CoD) استفاده شده، کافی است مصرف ‌کنندگان رسید کارتخوان یا تصویر آن را نزد خود نگهداری کنند. لازم به تاکید است که در سامانه هوشمند رسیدگی به شکایات از کسب ‌وکارهای اینترنتی، امکان ثبت شکایت صرفا در صورت واریز وجه از طریق شبکه پرداخت کشور وجود دارد و در صورت واریز وجه از طریق کارت به کارت یا روش‌ های دیگر (نقدی)، امکان ثبت شکایت و پیگیری خرید از طریق سامانه اینماد وجود نخواهد داشت.

در این سامانه پس از ثبت شکایت توسط مصرف ‌کننده، چنانچه شکایت از طریق مذاکره با کسب و کار مرتفع نشود مشتری می‌‌تواند با اختیار خود، شکایت را از دو مسیر ارجاع به «مراجع اداری» یا «هیئت داوری» پیش ببرد.

لازم به ذکر است، مصرف‌ کنندگان می‌توانند جهت تسریع در حصول نتیجه نهایی، از درخواست داوری در سامانه استفاده کنند. فرآیند داوری در سامانه برخط حل اختلاف جمعی به عنوان اولین سامانه داوری برخط در کشور که بخشی از سامانه هوشمند رسیدگی به شکایات می ‌باشد، انجام می‌شود.

حل‌ و فصل اختلافات در این سامانه بدون نیاز به رسیدگی قضایی و شبه قضایی انجام و از طریق فرآیند داوری طی حداکثر سه هفته به رای لازم‌ الاجرا منتهی خواهد شد و علاوه بر ضمانت اجرایی اداری برای کسب ‌و کارهای اینترنتی، رای صادره قابلیت اجرا از طریق قوه قضائیه را نیز خواهد داشت.

مجله خبری بیکینگ

برچسب ها
برچسب‌ها اینماد شکایت مرکز توسعه تجارت الکترونیکی
اشتراک گذاری

اخبار مرتبط

  • بر بازدید ترین ترند شبکه های اجتماعی 2 روز پیش
  • فیلترشکن، آفتی پنهان برای اینترنت کشور
    فیلترشکن، آفتی پنهان برای اینترنت کشور 2 ماه پیش
  • وزیر ارتباطات: با افزایش نامتعارف قیمت تعرفه‌های اینترنتی مخالفیم
    وزیر ارتباطات: با افزایش نامتعارف قیمت تعرفه‌های اینترنتی مخالفیم 2 ماه پیش
  • قطع اینترنت فیبرنوری در  افغانستان باعث اختلال در خدمات بانکی شد
    قطع اینترنت فیبرنوری در افغانستان باعث اختلال در خدمات بانکی شد 2 ماه پیش

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی موضوعات

  • ارتباطات 160
  • امنیت 293
  • اینترنت 3435
  • بازی 8814
  • برنامه نویسی 34
  • تبلیغات 21
  • تکنولوژی 29541
  • دانش‌بنیان 1
  • رمز ارز 1252
  • سیستم عامل 203
  • شبکه اجتماعی 622
  • علم و دانش 14927
  • فناوری 7413
  • کاریکاتور 556
  • کسب و کار 670
  • موبایل 724
  • میزبانی وب 40
  • نرم افزار - سخت افزار 413

جدیدترین مقالات

  • افزایش راندمان کاری با طراحی دکوراسیون اداری استاندارد
    افزایش راندمان کاری با طراحی دکوراسیون اداری استاندارد 21 ساعت پیش
  • بلیط اتوبوس تهران انزلی چطور در تعطیلات به موقع رزرو کنیم؟
    بلیط اتوبوس تهران انزلی چطور در تعطیلات به موقع رزرو کنیم؟ 21 ساعت پیش
  • کاربرد جت پرینتر لیزری در صنایع مختلف چیست؟
    کاربرد جت پرینتر لیزری در صنایع مختلف چیست؟ 21 ساعت پیش
  • چرا قیمت بک لینک‌ها متفاوت است و چه عواملی بر آن تاثیر می‌گذارند؟
    چرا قیمت بک لینک‌ها متفاوت است و چه عواملی بر آن تاثیر می‌گذارند؟ 21 ساعت پیش
  • بهترین گوشی‌های گیمینگ در قیمت‌های مختلف
    بهترین گوشی‌های گیمینگ در قیمت‌های مختلف 21 ساعت پیش

لینکهای پیشنهادی

سرور مجازی | خرید هاست | دانلود نرم افزار | کلاس آنلاین | رپورتاژ خارجی

میزبانی در هاست ویندوز فاماسرور