بازی

استفاده از موتور بازیسازی دسیما در پروژه‌های متعدد پلی استیشن 5

استفاده از موتور بازیسازی دسیما در پروژه‌های متعدد پلی استیشن 5

هرمن هالست، رئیس استودیوهای پلی استیشن همچنان‌ به‌مصاحبه درباره موارد مختلف ادامه می‌دهد و پس از صحبت درمورد سرمایه‌گذاری سونی در پی‌سی گیمینگ و موبایل گیمینگ، فاصله حداقل یکساله بین عرضه بازی‌های پلتفرم پلی استیشن 5 و پلتفرم PC و عدم فاصله‌گیری از ساخت آثار تک‌نفره داستان‌محور، این‌بار به ساخت آثار متعدد با بهره‌گیری از موتور بازیسازی دسیما، موتور استودیوی هلندی گوریلا صحبت کرده است.

این استودیو واقع‌شده در شهر آمستردام کشور هلند پیش‌تر کد منبع این موتور را به هیدئو کوجیما برای ساخت بازی Death Stranding داده بود و شایعات حاکی‌از آن است که دث استرندینگ ۲ با همین انجین برای کنسول PS5 سونی ساخته خواهد شد. البته پروژه هنوز به شکل رسمی معرفی نشده است و طبیعتا هالست به‌طور مشخص درباره این بازی صحبت نمی‌کند. اما سخنانی مبنی‌بر استفاده از موتور دسیما توسط استودیوهای مختلف بیان کرده است.

او به‌رسانه ژاپنی فامیتسو درباره فواید بخش PS Studios شرکت Sony گفت: «به‌اشتراک‌گذاری فناوری [در آن] وجود دارد. برای مثال، استودیوهای متعددی درحال استفاده‌از موتور دسیما هستند. ما همچنین به‌پیشرفت تکنولوژی خود اهمیت می‌دهیم و این ایده را بین استودیوها به‌اشتراک می‌گذاریم».

احتمال می‌رود بازی Horizon Call of the Mountain که توسط استودیو فایراسپرایت درحال‌توسعه برای هدست واقعیت مجازی PS VR 2 است، از این موتور استفاده کند. ولی حدس اینکه چه‌بازی دیگری به‌جز Death Stranding 2 و این اثر از موتور دسیما استفاده می‌کند، اندکی سخت به نظر می‌رسد. چون بسیاری از پروژه‌های سونی هنوز مخفی هستند.

باید اشاره کرد بازی Horizon Forbidden West که از موتور نام‌برده استفاده می‌کرد، گرافیک بسیار خوبی روی پلی استیشن 5 داشت و استودیوهای دیگر هم می‌توانند از مزایای دسیما بهره ببرند.


مجله خبری بیکینگ

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا