بازی

آموزش استارفیلد | مهم‌ترین چیزهایی که قبل از شروع بازی باید بدانیم

آموزش استارفیلد | مهم‌ترین چیزهایی که قبل از شروع بازی باید
بدانیم

از شخصی‌سازی مجدد چهره‌ی کاراکترمان تا بهترین Skillها و ترفندهایی که تجربه بازی را برایتان لذت‌بخش‌تر می‌کنند را در این مقاله بررسی می‌کنیم. همراه بیکینگ باشید. 

بازی استارفیلد حالا در دسترس تعداد بسیار زیادی از ما گیمرها قرار گرفته و اگر از من می‌پرسید، ساعات اولیه‌ی شیرجه زدن در چنین محصول عظیمی ممکن است سخت و گاهی اوقات گیج‌ و سردرگم‌کننده باشد. به‌همین دلیل در این مقاله در کنارهم سراغ جزئیاتی می‌رویم که دانستن‌شان، قطعا تجربه‌ای روان‌تر و لذت‌بخش‌تر را برای گیمر ایجاد می‌کند. قبل از اینکه سراغ ادامه‌ی مطلب برویم، حتما آن بخش‌هایی از بازی استارفیلد که دوست دارید در قالب چنین مقاله‌های آموزشی پیرامونشان اطلاعات بیشتری به‌دست بیاورید را برایمان بنویسید تا سراغ آموزش آن‌ها نیز برویم. 

نمایی از بخش شخصی‌سازی چهره و ظاهر کاراکتر

۱- توانایی شخصی‌سازی مجدد ظاهر کاراکتر 

مثل تقریبا تمامی بازی‌های ژانر «نقش‌آفرینی» تیم بازیسازی بتسدا، در آغاز تجربه‌ی استارفیلد باید حجم بالایی از جزئیات شخصیِ قهرمان داستان‌تان را تعیین کنید؛ از اسم تا مشخصات ظاهری، مهارت‌ها، پیشینه‌ی داستانی و بیشتر، از مواردی هستند که تقریبا همه‌ی ما در شروع تجربه‌ی استارفیلد احتمالا ساعت‌ها درگیر مشخص کردنشان باشیم. خبر خوب این است که بازی استارفیلد این اجازه را به‌شما می‌دهد تا پس از اتمام بخش افتتاحیه‌ی بازی هم بتوانید هر چند بار که دلتان بخواهد، ویژگی‌های ظاهری کاراکترتان را مجددا شخصی‌سازی کنید. باید حواستان باشد که بازی فقط اجازه این را می‌دهد تا صرفا مولفه‌های ظاهری کاراکترتان را مجددا طراحی کنید و خبری از تعیین مجدد مهارت‌ها و پیشینه‌ی داستانی کاراکترتان نخواهد بود.

برای شخصی‌سازی مجدد چهره‌ی شخصیت‌تان، در شهرهای بزرگ و مهم بازی همچون نیو-آتلانتیس، نئون و پارادیسو باید به‌مراکزی با نام Enhance مراجعه کرده و با پرداخت ۵۰۰ تا ۷۰۰ واحد از پولِ درون بازی، ویژگی‌های بصری کاراکترتان را مجددا تعیین کنید.

آیتم جت پک در بازی استارفیلد

۲- ارتقاء جت پک را در اولویت قرار دهید

جت پک یکی از مهم‌ترین آیتم‌هایی است که در بازی به‌دست می‌آوریم. در واقع استارفیلد پر شده از آیتم‌هایی است که سبک بازی‌تان را تعیین می‌کند و جت‌پک نیز یکی از همین آیتم‌ها است. اما باید حواستان باشد که جت پک از مهم‌ترین آیتم‌هایی است که با تکیه‌بر آن، می‌توانید محدودیت اکسیژن در حجم بالایی از محیط‌های بازی را دور زده و فعالیت‌هایی کم-هوازی (!) همچون جهش‌های متوالی و پرواز با جت پک، اکسیژن کمتری مصرف کرده و در مصرف O2 صرفه‌جویی کنید. در نتیجه حواستان باشد تا درخت‌ مهارت‌های مربوط‌به جت پک را در اسرع وقت کامل کنید؛ مخصوصا که به‌لطف جت‌ پک‌ها، توانایی بالایی برای مانور دادن در میدان نبرد خواهید داشت.

درخت مهارت‌های Physical در بازی استارفیلد

۳- مهارتِ بازگشت خودکار سلامتی (Health Regeneration) را به‌دست بیاورید

بازگشت خودکار سلامتی از ویژگی‌هایی است که تقریبا در تمام بازی‌های اکشن می‌توانیم ببینیم. نکته اینجاست که تیراندازی و نبرد با سلاح سرد از مهم‌ترین شاخص‌های استارفیلد است اما برای رسیدن به‌سطحی که سلامتی از دست رفته‌تان به‌طور خودکار بازگردد، باید درخت مهارت‌های بدنی (Physical) را به‌طور کامل ارتقاء بدهید؛ البته که این مسئله هم به‌سبک بازی‌تان بستگی دارد. مثلا اگر اهل نبردهای رو در رو نیستید و مخفی‌کاری را ترجیح می‌دهید یا آنقدر در اکشن و تیراندازی استاد هستید که زیاد در معرض برخورد گلوله قرار نمی‌گیرید، شاید تکیه‌بر بسته‌های سلامتی و خوابیدن در استراحت‌گاه‌ها برایتان راحت‌تر باشد. در غیر این صورت، استفاده دائم از بسته‌های سلامتی و موارد این‌چنینی شاید برایتان اذیت‌کننده باشد و برای جلوگیری از مواجه شدن با چنین موقعیت‌هایی، تکمیل درخت مهارت‌های فیزیکال را در اولویت‌های خود قرار بدهید.

منوی Traitها در بازی استارفیلد

۴- بهترین Traitها

در آغاز تجربه‌ی استارفیلد باید از بین حجم قابل توجهی از Traitها، سه تا را انتخاب کرده و بازی را جلو ببرید. اینکه کدام یک از این مهارت/استعدادها برای چه Build بهتر است خودش یک مقاله‌ی جداگانه را می‌طلبد. اما اگر کار-راه‌اندازترین‌هایشان را می‌خواهید، ابتدا Wanted، سپس Empath و در نهایت Exterovert از خوب‌های Trait به‌شمار می‌روند. Wanted باعث می‌شود تا در یک جریان ثابت، هر چند وقت یک‌بار یک سری جایزه‌بگیر به‌دنبالتان بیفتند که از کشتن‌شان می‌توانید لوت و امتیاز تجربه کسب کنید و در کنار این موضوع، Wanted باعث می‌شود تا در زمانی که سلامتی‌تان بسیار کم شده است، بتوانید آسیب بیشتری به‌دشمنان وارد کنید.

تریتِ Empath مهارت‌های مبارزاتی شخصیت همراه (Companion)تان را بیشتر می‌کند و ترِیت Extrovert نیز باعث می‌شود تا در زمان تجربه‌ی بازی در کنار یک Companion، اکسیژن کمتری مصرف کنید که در زمان حرکت در مناطقی که محدودیت اکسیژن دارند واقعا مفید و کار-راه‌انداز است. 

یک سفینه در بازی استارفیلد

۵- بهترین سفینه‌ها در آغاز بازی

با وجود اینکه بعد از گذشت مدتی کوتاه از آغاز بازی به‌یک سفینه دسترسی پیدا خواهید کرد اما تکیه‌بر این کشتی فضایی در مبارزات واقعا برایتان سخت تمام خواهد شد. در نتیجه پیشنهاد می‌کنم بعد از اتمام موقعیت گروگان‌گیری در کنار Sam Coe از ماموریت‌های داستانی در شهر New Akila، سراغ ماموریت‌های جانبی Freestar بروید (اگر این جناح را انتخاب کرده‌اید) که در جریان آن می‌توانید به‌یک سفینه واقعا بهتر و باکیفیت دسترسی داشته باشید که در مبارزات فضایی می‌توایند روی آن حساب کنید. 

تیراندازی در بازی استارفیلد

۶- از ماموریت‌های اصلی غافل نشوید

اگر اهل تجربه‌ی بازی‌های نقش‌آفرینی عظیم همچون سری ویچر، سری فال‌اوت و الدر اسکرولز هستید، احتمالا مدتی بعد از شروع خط اصلی داستان و در واقع پس از روی روال افتادن روند بازی، به‌کل بی‌خیال جلو بردن خط اصلی داستان شده و سراغ گشت و گذار در گوشه و کنار جهان و ماجراجویی کردن خواهید رفت. نکته اینجاست که ماموریت‌های اصلی استارفیلد پاداش‌های قابل توجهی برای بازیکنان در نظر دارند که هرگز نباید از دستشان بدهید. پاداش‌هایی که شاکله‌ی تجربه‌ی بازی را به‌شدت بهبود می‌دهند. در نتیجه سعی کنید تا علاوه بر ماجراجویی در گوشه و کنار جهان اثر (که لذیذترین کار در تجربه‌ی آثار عظیم این‌چنینی است) گوشه چشمی هم به‌ماموریت‌های خط اصلی داستان بازی داشته باشید و تجربه‌ی محتویات جانبی را به «نیوگیم-پلاس» موکول نکنید. 

آموزش استارفیلد | مهم‌ترین چیزهایی که قبل از شروع بازی باید
بدانیم

۷- سیاره‌های خالی را نادیده نگیرید

گاهی اوقات ممکن است با سیاره‌هایی مواجه شوید که در آغاز شاید کاملا بایر و خالی به‌نظر برسند. طی مواجهه با این سیاره‌ها باید حواستان به‌این باشد که حتما آن‌ها را اسکن کنید تا نقاط قابل تعامل و مهم آن مناطق برایتان ظاهر شود. هیچوقت بی‌خیالشان نشوید! چرا که ممکن است مواردی همچون یک سری Outpost بسیار مهم با فرماندهانی که کشتن‌شان به‌کسب سلاح‌های Legendary منجر شود را در این سیاره‌ها پیدا کنید. پس، هرگز سیاره‌های ظاهرا خالی را دست کم نگیرید!

اسکنر در بازی استارفیلد

۸- از حداکثر پتانسیل‌ اسکنرها بهره بگیرید

یکی از مهم‌ترین شاخص‌های گیم‌پلی استارفیلد به‌ سیستم اسکنر برمی‌گردد. اسکنر علاوه‌بر اینکه به‌شما اجازه می‌دهد تا منابع و آبجکت‌های مختلف موجود در محیط را بررسی کنید، به‌شما در انجام Fast Travel کمک شایانی می‌کند. بازیکن با گرفتن اسکنر به‌سمت یک مکان یا سیاره‌ی خاص و سپس تعامل با سفینه و فشردن دکمه E (در کامپیوتر) به‌سمت نقطه‌ی مد نظرشان تله‌پورت می‌شوند. اسکنرها علاوه بر انجام فست ترَول، به شما در مسیریابی هم کمک می‌کنند. اگر یک کوئست را فعال کرده‌اید و در سیاره/محیط مدنظر کوئست قرار دارید و باید به‌سمت محل مدنظر حرکت کنید، با استفاده از اسکنر و فلش‌های آبی که این دستگاه به‌سمت مقصد نمایش می‌دهد، خیلی راحت می‌توانید به‌سمت نقطه مدنظرتان حرکت کنید. در نتیجه، اسکنرها در کنار بررسی انواع و اقسام شاخص‌های موجود در یک سیاره، در Fast Travel و جهت‌یابی نیز کمک‌تان می‌کنند. 

ساخت پایگاه در بازی استارفیلد

۹- از سیستم ‌Beacon برای ذخیره/نشانه‌گذاری سیاره‌ها استفاده کنید

گاهی اوقات ممکن است پا به‌سیاره‌ای بگذارید که از موجودات یا دشمنان بسیار خطرناک پر شده است  و کاراکترتان نیز سطح کافی برای مقابله‌با این موجودات را نداشته باشد؛ از طرفی هرچقدر که دشمنان بزرگ‌تر باشند، شکست دادنشان نیز با پاداش‌های قابل توجه‌تر همراه می‌شود. در نتیجه احتمالا این تصمیم را بگیرید که در آینده و زمانی که شخصیت‌تان به‌سطح مورد نیاز رسید، دوباره‌به سیاره‌ی مدنظر بازخواهید گشت. اما نکته اینجاست که در میان هزاران هزار سیاره‌ی جهان استارفیلد، چطور باید این سیاره‌ی مد نظر را دوباره پیدا کرده و به‌آن سفر کنید. 

اینجاست که بازی به‌شما پیشنهاد می‌دهد تا در سیاره مورد بحث، یک پایگاه بسازید؛ اما ساخت پایگاه واقعا هزینه‌بر است و در طولانی مدت، ایجاد پایگاه‌های متمادی برای صرفا علامت زدن سیاره‌ها به‌صرفه نخواهد بود. راه حل این است که برای علامت زدن/ذخیره‌ی سیاره مد نظر، با تعبیه‌ کردن یک Beacon و Mission Board می‌توانید آن قمر/سیاره را علامت‌گذاری کرده و بعدها دوباره سراغش بروید. بدون اینکه هزینه‌ی اضافه پرداخت کرده باشید.

انبار یک سفینه در بازی استارفیلد

۱۰- از انبار سفینه‌هایتان غافل نشوید

مثل سایر بازی‌های نقش‌آفرینی استودیو بتسدا، گنجایش کوله‌پشتی بازیکن از مهم‌ترین شاخص‌هایی است که باید آن را در نظر داشته باشید. وقتی که تمام گنجایش کوله‌پشتی‌ (Inventory) به‌پایان برسد، می‌توانید وسایل خود را در بخش انبار سفینه‌تان قرار بدهید. استارفیلد اثری است که در طی تجربه‌ی آن بارها و بارها سفینه خود را تغییر خواهید داد. و نکته اینجاست که گنجایش بخش انبار هر یک سفینه، با دیگری برابر نیست و  مثلا اگر ۱۵۰۰ واحد از گنجایش ۲۰۰۰تایی از سفینه‌ای را پر کرده باشید و به‌سراغ سفینه‌ای دیگر با گنجایش ۵۰۰ واحد بروید، دیگر نمی‌توانید آن ۱۵۰۰ واحد را به‌سفینه جدید منتقل کرده و در نتیجه، حسابی در این مواقع باید حواستان را جمع کنید تا در حین جابه‌جایی مابین دو سفینه و انتقال آیتم‌ها به‌انبار سفینه‌‌ی جدید، آیتم‌های ارزشمندتان را از دست ندهید

این ۱۰ مورد از جمله مواردی هستند که بازی استارفیلد توضیح خاصی پیرامون‌شان نمی‌دهد و کسب اطلاعات در مورد آن‌ها معمولا تجربی است. مواردی که دانستن آن‌ها قبل از تجربه‌ی بازی استارفیلد واقعا به‌درد بخور است و امیدوارم تجربه‌ی شما از بازی را لذت‌بخش‌تر بکنند. در ادامه حتما از موضوعات و بخش‌های پیشنهادی‌تان برای تولید شدن محتوا/مقالات آموزشی از بازی استارفیلد (و سایر بازی‌ها) برایمان بنویسید و اگر نکته‌ای جدید علاوه‌بر این ۱۰ مورد در ذهن‌تان دارید، حتما در بخش کامنت‌ها برایمان بگویید تا در کنار سایر کاوش‌گرانی که در زمان پرواز در جهان استارفیلد به‌این مقاله سر زده‌اند، تجربه‌ای لذت‌بخش را از این بازی را به‌دست بیاوریم. 

مجله خبری بیکینگ

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا