آمار تبلیغات در بازار: روش «تبلیغات در جستجو» به رکورد روزانه ۷۰ هزار نصب فعال رسید

آمار تبلیغات در بازار: روش «تبلیغات در جستجو» به رکورد روزانه ۷۰ هزار نصب فعال رسید
در بازار سه نوع تبلیغات برای توسعه دهندگان در نظر گرفته شده که به ترتیب تبلیغات در جستجو، تبلیغات هوشمند و تبلیغات در گشت و گذار نام دارند و هر یک از آنها توانستهاند در مدت زمان فعالیت خود به آمار قابل توجهی دست پیدا کنند و میلیونها نصب فعال برای توسعه دهندگان در ماه ایجاد کنند.
تبلیغات در جستجو
تبلیغات در جستجو قدیمیترین و اولین سرویس تبلیغات در بازار است و و با هدف جذب کاربران بر اساس انواع جستجوهای آنها به وجود آمده است. از سال گذشته تا امروز بیش از ۲ میلیارد بار آگهی در بین جستجوها در معرض دید کاربران قرار گرفته شده که نتیجه آن بیش از ۲۵ میلیون نصب موفق برای اپلیکیشنهای گوناگون بوده است. در واقع میتوان گفت تبلیغات در جستجوی بازار روزانه به طور میانگین به طور میانگین به بیش از ۵.۵ میلیون ایمپرشن دست پیدا کند. این آمار یعنی که سیستم تبلیغات در جستجوی کافه بازار توانسته به ۷۰ هزار نصب روزانه دست پیدا کند.
تبلیغات هوشمند
تبلیغات هوشمند که جدیدترین محصول بازار در زمینه تبلیغات است با کمک از ابزارهای AI به کاربران کمک میکند. تا با زمان و هزینه کمتر و تنها با چند کلیک ساده کمپین خود را بسازند. توسعه دهندگان که قصد ایجاد این کمپینهای تبلیغاتی را دارند به سادهترین شکل ممکن میتوانند وارد این مسیر جدید از بازاریابی بشوند؛ در واقع آنطور که بازار میگوید تنها دو فاکتور «بودجه تبلیغات» و سپس «مبلغ بابت هر نصب» توسط این افراد مشخص شده و مابقی کارهای کمپین توسط هوش مصنوعی پیش میرود.
این هوش مصنوعی برنامه سازی، پیشنهاد ساخت کلید واژه براساس این فاکتورها و همچنین بهینه سازی کمپین را برعهده دارد و این موارد را به ایجادکننده کمپین اطلاع میدهد. تمامی این پروسه به صورت اتوماتیک برگزار میشود و این موارد به صورت آنلاین و لحظهای برای توسعهدهندگان به نمایش در میآید.
تبلیغات به وسیله هوش مصنوعی کاری کرده که در واقع نیاز به یادگیری و دانستن مفاهیم پیچیده در این کمپینها وجود ندارد و این موارد تبلیغاتی را به طور بهینه پیش برده و تعداد نصب دلخواهی که توسعه دهنده برای نرم افزار خود میخواهد را نیز برای او فراهم میکند.
این روش از تبلیغات نیز توانسته به رکورد بیش از ۶۰۰ هزار نصب در ماه دست پیدا کند و تبدیل به یار هوشمند توسعه دهندگان در تبلیغات بازار باشد.
تبلیغات در گشت و گذار
مبحث تبلیغات در گشت و گذار در بازار نیز نباید فراموش شود که جزو جدیدترین محصولات تبلیغاتی این سرویس بوده و هدف آن نمایش آگهی درست به کاربر در زمان و مکان درست است و برای تمامی توسعه دهندگان قابل اجراست و باید یک سری ملاحظات توسط آنها انجام شود تا وارد این نوع از تبلیغات شوند. مواردی چون طراحی لوگوی مناسب یا اصلاح لوگو و همچنین انتخاب اسم مناسب و تکمیل صفحه توضیحات اپلیکیشن از این قبیل ملاحظات بوده که توسعه دهندگان با انجام آن میتوانند از خدمات تبلیغات در گشت و گذار بازار بهره مند شوند.
تبلیغات در گشت و گذار به ۲۰ هزار نصب روزانه دست پیدا کرده و رشد چشمگیری پیدا کرده است. توسعه دهندگان بازیهای موبایلی با حداقل ۴۰۰ تومان و توسعه دهندگان اپلیکیشنها (برنامکها) نیز با حداقل ۳ هزار تومان میتوانند از این سرویس استفاده کنند.
با در نظر گرفتن عدد و دیتاهای مطرح شده در گزارشی که بازار ارائه داده میتوان گفت تمامی توسعهدهندگان فعال این پلتفرم میتوانند بسته به نوع نیاز خود وارد تبلیغات در بازار شوند تا بازدهی مناسبی دریافت کنند.