تکنولوژی

آزمایش عملکرد گلکسی S22 اولترا؛ بنچمارک اسنپدراگون 8 نسل 1

آزمایش عملکرد گلکسی S22 اولترا؛ بنچمارک اسنپدراگون 8 نسل 1

سامسونگ هفته‌ی گذشته سرانجام گوشی‌های سری گلکسی S22 را معرفی کرد. این گوشی‌ها از پردازنده‌ی پرچمدار اسنپدراگون 8 نسل 1، که وعده‌ی عملکرد گرافیکی بهتر را داده است، بهره می‌برند. حالا نتیجه‌ی عملکرد گلکسی S22 اولترا در بنچمارک‌های مختلف منتشر شده است که جایگاه این گوشی از نظر عملکرد در بازار گوشی‌های هوشمند را نشان می‌دهد.

مقایسه اسنپدراگون 8 نسل 1 با اسنپدراگون 888

گلکسی S22 اولترا

تراشه‌ی اسنپدراگون 8 نسل 1 گوشی گلکسی S22 اولترا در بخش عملکرد تک‌هسته‌ای بنچمارک گیک بنچ 5 حدود 11 درصد بهتر از اسنپدراگون 888 بوده است. با این وجود، عملکرد این تراشه در بخش چندهسته‌ای تفاوتی با پرچمدار قبلی کوالکام نداشته و در واقع ضعیف‌تر از تراشه‌ی نسل قبلی اگزینوس 2100 بوده است. این عملکرد در گوشی گلکسی S22 پلاس نیز به همین صورت بوده است.

کوالکام در زمان معرفی اسنپدراگون 8 نسل 1 اعلام کرد که عملکرد این تراشه در مقایسه با اسنپدراگون 888 حدود 20 درصد بهتر خواهد بود. حالا به‌نظر می‌رسد که عملکرد این تراشه حداقل در گوشی گلکسی S22 اولترا ضعیف‌تر از آن چیزی است که کوالکام ادعا کرده بود. نتایج بنچمارک گلکسی S22 اولترا همچنین نشان می‌دهند که خبری از پیشرفت 30 درصدی در معماری Arm 9 نبوده است.

مهم‌ترین پیشرفت اسنپدراگون 8 نسل 1 در بخش عملکرد گرافیکی بوده و گلکسی S22 اولترا نیز در آزمایش‌های بنچمارک 3DMark Wild Life حدود 75 درصد بهتر از گلکسی S21 اولترا ظاهر شده است. کوالکام قبلاً ادعا کرده بود که این تراشه در بخش عملکرد گرافیکی حدود 30 درصد و هنگام استفاده از رابط برنامه‌نویسی کاربردی ولکان (Vulkan API) 60 درصد بهتر از تراشه‌ی اسنپدراگون 888 است.

همچنین بر اساس بنچمارک انتوتو (AnTuTu)، که عملکرد گوشی‌ها در تمام بخش‌ها را بررسی می‌کند، تراشه‌ی گلکسی S22 اولترا حدود 18 درصد سریع‌تر از اسنپدراگون 888 و 42 درصد سریع‌تر از اسنپدراگون 865 بوده است. با این وجود، نمرات گلکسی S22 اولترا به‌طور کلی از حد انتظار پایین‌تر می‌باشد.

مقایسه اسنپدراگون 8 نسل 1 با اپل A15 و گوگل تنسور

گلکسی S22 اولترا

بنچمارک گیک بنچ 5 نشان می‌دهد که تراشه‌ی اپل کماکان بهترین عملکرد را نسبت به سایر رقبا داشته و تراشه‌ی A15 سری آیفون 13 در هر دو بخش تک‌هسته‌ای و چندهسته‌ای حدود 30 درصد سریع‌تر از تراشه‌ی جدید کوالکام بوده است. همچنین عملکرد تراشه‌ی اسنپدراگون 8 نسل 1 در این دو بخش به‌ترتیب 17 و 20 درصد بهتر از گوگل تنسور می‌باشد.

با این وجود، اسنپدراگون 8 نسل 1 در آزمایش‌های بنچمارک 3DMark Wild Life عملکرد بهتری از پرچمدار اپل به ثبت رسانده است. بر اساس نتایج این بنچمارک، اسنپدراگون 8 نسل 1 در بخش پردازش گرافیکی از تراشه‌ی A15 اپل 3 درصد و از گوگل تنسور 47 درصد بهتر بوده است. همچنین بنچمارک انتوتو نیز تراشه‌ی اسنپدراگون را با فاصله‌ای معنادار بالاتر از گوگل تنسور قرار داده است.

گلکسی S22 اولترا

بنچمارک‌ها تنها یکی از روش‌های بررسی عملکرد گوشی‌ها بوده و ممکن است که عملکرد واقعی گوشی‌های هوشمند با این آزمایش‌ها متفاوت باشد. با این وجود، نتایج بنچمارک‌های مختلف نشان می‌دهد که تراشه‌ی اسنپدراگون 8 نسل 1 گوشی گلکسی S22 اولترا در بخش‌هایی مانند اجرای اپلیکیشن‌ها و ثبت تصاویر با رزولوشن بالا ضعیف‌تر از تراشه‌ی A15 اپل بوده است.

با توجه به بررسی‌های قبلی، این عملکرد ضعیف مشکل تراشه‌ی اسنپدراگون 8 نسل 1 نبوده و احتمالاً مشکلات نرم‌افزای گلکسی S22 اولترا باعث ایجاد آن شده است. با این وجود، اسنپدراگون 8 نسل 1 در اجرای بازی‌های سنگینی مانند Genshin Impact حتی از A15 و گوگل تنسور نیز بهتر بوده و در واقع این بخش از تراشه‌ی جدید کوالکام کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

در حال حاضر سوال اصلی این‌جاست که عملکرد تراشه‌ی اختصاصی جدید سامسونگ یعنی اگزینوس 2200 در مقایسه با اسنپدراگون 8 نسل 1 چگونه خواهد بود. این دو تراشه از ترکیب هسته‌های مشابهی بهره برده‌اند و تفاوت اصلی آن‌ها در بخش عملکرد گرافیکی است. اگزینوس 2200 از معماری گرافیکی RDNA 2 شرکت ای ام دی بهره برده و در حال حاضر باید منتظر ماند و دید که عملکرد آن در برابر تراشه‌ی گرافیکی اسنپدراگون 8 نسل 1 چگونه خواهد بود.

نظر شما در مورد گلکسی S22 اولترا چیست؟ آیا از عملکرد این گوشی در بنچمارک‌های مختلف رضایت دارید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: Android Authority

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا