هاست پرسرعت
بازی

راهنمای خرید بهترین گوشی برای فیلمبرداری

راهنمای خرید بهترین گوشی برای فیلمبرداری

«گلکسی S23 اولترا» چند ویژگی قابل توجه دارد که از آن‌ها می‌توان به توانایی فیلمبرداری 8K با نرخ ۳۰ فریم‌برثانیه، زوم ۱۰ برابری و فیلم‌برداری اسلوموشن Full HD با نرخ ۹۶۰ فریم‌برثانیه اشاره کرد.

مجموعه‌ی دوربین پشتی شامل چهار ماژول واید (با سنسور 1/1.3 اینچی ۲۰۰ مگاپیکسلی و دیافراگم f/1.7)، اولتراواید (با سنسور 1/2.55 اینچی ۱۲ مگاپیکسلی، دیافراگم f/1.8)، تله‌فوتوی ۳ برابری (با سنسور 1/3.52 اینچی ۱۰ مگاپیکسلی و دیافراگم f/2.8) و تله‌فوتوی پریسکوپی ۱۰ برابری (با سنسور 1/3.52 اینچی ۱۰ مگاپیکسلی و دیافراگم f/4.9) می‌شود.

لنزهای واید و تله‌فوتوی این گوشی دارای لرزشگیر اپتیکال تصویر هستند تا فیلم‌ها و تصاویر شفاف‌تری ثبت کند. ضمن اینکه گلکسی S23 اولترا از فوکوس لیزری و تشخیص فاز Dual Pixel برای هریک از لنزها (حتی اولتراواید) بهره می‌برد. از این‌رو می‌توانید با استفاده از دوربین اولتراواید، از سوژه‌های نزدیک فیلم ماکرو بگیرید.

گلکسی اس ۲۳ اولترا با تمامی دوربین‌هایش قابلیت فیلم‌برداری 4K با نرخ‌های ۳۰ و ۶۰ فریم‌برثانیه (به‌ترتیب با بیت‌ریت حدودی ۵۰ و ۸۰ مگابیت‌برثانیه) و کدک‌های H.264 و H.265 را دارد؛ ضمن اینکه دوربین اصلی امکان فیلم‌برداری 8K با نرخ ۳۰ فریم‌برثانیه (با بیت‌ریت حدودی ۸۰ مگابیت‌برثانیه)، کدک H.265 و بدون کراپ را در اختیارتان می‌گذارد.

قابلیت ضبط ویدئوی +HDR10 (با حداکثر وضوح 4K و نرخ‌فریم ۶۰ فریم‌برثانیه) سرانجام از حالت آزمایشی خارج شده و نتیجه‌ای فراتر از کیفیت استاندارد ویدیویی به‌نمایش می‌گذارد. به‌لطف سیستم تثبیت‌کننده‌ی تصویر اپتیکال، ویدئوهای گلکسی اس ۲۳ اولترا، واضح و پایدار هستند.

گوشی سامسونگ از پردازنده Snapdragon 8 Gen 2 استفاده کرده که عملکرد یکپارچه و پردازش کارآمد را برای کارهای عکاسی و فیلمبرداری تضمین می‌کند. همچنین مدل اولترای خانواده گلکسی اس ۲۳ دارای حالت کاربردی‌ای به نام «Director’s View» است که ولاگرها و یوتیوبرها را هدف قرار داده و به آن‌ها امکان می‌دهد از تمام دوربین‌های دستگاه به‌طور همزمان برای ضبط فیلم استفاده کنند.

از سوی دیگر، حالت Super Steady از دوربین اولتراواید و فناوری لرزشگیر پیشرفته ویدیو (VDIS) برای به حداقل رساندن لرزش دوربین و تاری استفاده می‌کند. حالت فیلم‌برداری حرفه‌ای (Pro Video) نیز برای کنترل مقادیر ISO، سرعت شاتر، وایت بالانس و فوکوس به‌صورت دستی در این گوشی وجود دارد.

گلکسی S22 اولترا

مجله خبری بیکینگ

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا