شبکه اجتماعی

درآمد تولیدکنندگان محتوا در تیک‌تاک چقدر است؟

درآمد تولیدکنندگان محتوا در تیک‌تاک چقدر است؟

اگر از اپلیکیشن ویدئویی محبوب تیک‌تاک استفاده می‌کنید، ممکن است تعجب کنید که تولیدکننده محتوای مورد علاقه شما دقیقا چقدر درآمد دارد.

به گزارش بیکینگ از ایسنا، تیک‌تاک، سریع‌ترین پلتفرم در حال رشد در جهان در حال حاضر است و هیچ نشانه ای از کند شدن این روند را نشان نمی‌دهد. این روزها، همه از افراد مشهور گرفته تا افراد عادی، از پلتفرم اجتماعی پررونق برای بازاریابی شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند. اما، تیک‌تاکرها چقدر درآمد دارد و چگونه آن را به دست می آورند؟

تیک‌تاک چیست؟
تیک‌تاک در سال ۲۰۱۷ توسط شرکت چینی بایت دنس راه اندازی شد. این اپلیکیشن بیشترین دانلود را در آمریکا در سال ۲۰۲۰ داشت. بزرگسالان جوان با ۴۱ درصد از کاربران بین سنین ۱۶ تا ۲۴ سال، بیشترین استفاده را از تیک‌تاک دارند. این نسل که به عنوان نسل زد هم شناخته می شود، تمایل زیادی به تعامل دارد زیرا دائما از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند.

تیک‌تاک به تولیدکنندگان محتوا اجازه می‌دهد ویدئوهای کوتاه ۳۰ تا ۶۰ ثانیه‌ای از خود در حال رقص، سینک لب، کمدی و اجرای موسیقی بسازند. برندها حتی متوجه شده اند که می‌توانند از تیک‌تاک به عنوان راهی برای تبلیغات استفاده کنند. تیک‌تاک واقعا به یک برنامه چند وجهی با فرصت‌های مختلف تبدیل شده است اما تولیدکنندگان محتوا در تیک‌تاک چقدر درآمد دارند؟

مانند بسیاری از برنامه‌های شبکه‌های اجتماعی، اینفلوئنسرها و تولیدکنندگان محتوای محبوبی هستند که به نام تیک‌تاکر شناخته می‌شوند. این تیک‌تاکرها ممکن است جوان باشند، اما در پاسخ به این که تیک‌تاکرها چقدر درآمد دارد؟

باید بگوییم آنها بسیار بیشتر از یک نوجوان عادی درآمد دارند. ماشین‌حساب‌های آنلاین زیادی وجود دارند که درآمدهای تخمینی تیک‌تاک را از حساب‌های تولیدکنندگان محتوای محبوب محاسبه می‌کنند. تیک‌تاک چگونه متوجه می‌شود که تولیدکنندگان محتوای تیک‌تاک چقدر پول دریافت می‌کنند؟ و تیک‌تاکر چقدر حقوق می‌گیرند؟ پاسخ کوتاه این است: خارج از تیک‌تاک.

تیک‌تاکرها چقدر درآمد دارد؟ پاسخ به این سوال که تولیدکنندگان محتوای تیک‌تاک چقدر برای کار خود درآمد دارند، می‌تواند سخت باشد. بسیاری از درآمدهای آنها، به محل زندگی آنها و همچنین محل زندگی دنبال کنندگان آنها بستگی دارد.

برخلاف یوتیوب و سایر پلتفرم‌ها، تیک‌تاک از تبلیغات به تولیدکنندگان محتوا، پولی پرداخت نمی‌کند. حتی هنوز هم، تولیدکنندگان محتوا که حدود ۱۰۰ هزار فالوور یا بیشتر دارند، می‌توانند ماهیانه ۲۰۰ تا ۱۰۰۰ دلار دستمزد دریافت کنند. تولیدکنندگان محتوایی که یک میلیون فالوور یا بیشتر دارند، می‌توانند ماهیانه ۱۰۰۰ تا ۵۰۰۰ دلار دستمزد دریافت کنند. اما کسانی که زیر یک میلیون فالوور دارند، متاسفانه معمولا هیچ درآمدی ندارند. وقتی صحبت از میزان درآمد تیک‌تاکرها می‌شود، محققان می‌گویند که ستاره های تیک‌تاک می‌توانند تا یک میلیون دلار در هر پست درآمد داشته باشند. برخی از موفق‌ترین کاربران تیک‌تاک در آمریکا مستقر هستند.

تیک‌تاکرها چگونه کسب درآمد می‌کند؟
در اینجا برخی از رایج‌ترین روش‌هایی که سازندگان مورد علاقه شما از پلتفرم تیک‌تاک کسب درآمد می‌کنند، آورده شده است. فراتر از پاسخ به «چقدر تیک‌تاکرها درآمد دارد؟»، ساده‌ترین و رایج‌ترین راه برای کسب درآمد در تیک‌تاک، پخش زنده است. وقتی تولیدکنندگان محتوای محبوب در تیک‌تاک، به طور زنده پخش می‌کنند، دنبال‌کنندگان می‌توانند چیزی را که «سکه» نامیده می‌شود به آنها هدیه دهند. هنگامی که کاربر تیک‌تاک هستید، می توانید سکه را در پروفایل خود خریداری کنید. خرید صد سکه ۱.۳۹ دلار هزینه دارد.

 سپس، هنگامی که یکی از تولیدکنندگان محتوای مورد علاقه شما به صورت زنده پخش می‌شود، می‌توانید به‌ عنوان روشی برای تشکر از محتوایی که در تیک‌تاک ارسال می‌کنند، سکه‌هایی برای آنها بفرستید. این به نوعی مانند یک ارز مجازی است. یک کاربر می‌تواند از ۱۰۰ تا ۱۰۰۰۰ سکه خریداری کند.  هنگامی که یک سازنده مقدار مشخصی سکه دریافت کرد، می‌تواند این سکه‌ها را با پول واقعی از طریق PayPal مبادله کند.

برای پخش لایو، یک تولیدکننده محتوا باید حداقل ۱۰۰۰ دنبال کننده داشته باشد. در توضیح بیشتر، «تولیدکنندگان محتوی تیک‌تاک چقدر درآمد دارند؟»، یا بهتر است بگوییم چقدر می‌توانند درآمد داشته باشند، برای تولیدکنندگان محتوا کافی نیست که فقط به صورت زنده ادامه دهند. آنها باید در پخش لایو، فعال باشند و با طرفداران خود با نامشان تماس بگیرند و سوال بپرسند.

با این حال، محدودیتی برای میزان درآمد تیک‌تاکرها برای زندگی خود وجود دارد. به عنوان مثال، حداکثر مقدار پولی که تخمین زده می‌شود توسط تیک‌تاکرها در لایو به دست می آید، بین ۲۰۰۰ تا ۴۰۰۰ دلار است. برخی از تولیدکنندگان محتوا حتی تا آنجا پیش می روند که به طرفداران خود پیام می‌دهند و از آنها می‌خواهند که به آنها کمک مالی کنند.

معاملات برند و اینفلوئنسر مارکتینگ بسیاری از سازندگان تیک‌تاک که در این برنامه محبوب هستند، از برندها می خواهند که با آنها تماس بگیرند و از آنها بخواهند برای تبلیغات اینفلوئنسر با آنها شریک شوند. برندها همیشه به دنبال افرادی با دنبال کنندگان زیاد هستند.

بنابراین، اگر تیک‌تاکرها یک خالق برتر باشد، چقدر درآمد دارند؟ درآمد تخمینی حدود ۵۰، ۰۰۰ تا ۱۰۰، ۰۰۰ دلار در هر پست برای یک مشارکت تجاری موفق است. اما برای رسیدن به این میزان موفقیت، مهم است که نوع محتوایی که تیک‌تاکر تولید می‌کند، به نوعی با برند مرتبط باشد. به عنوان مثال، چارلی دی آملیو محبوب تیک‌تاکر اغلب در حساب کاربری خود در مورد عشق خود به قهوه سرد دانکین دوناتس صحبت می کرد، حتی مرتبا با یک فنجان دانکین در دست می رقصید. او به زودی با دانکین دوناتس، قرارداد شراکت بست و حتی نوشیدنی به نام «چارلی» به افتخار او تولید شد. علاوه بر این، چارلی داملیو و خواهر بزرگترش، دیکسی دی املیو که طرفداران زیادی نیز دارد، با شرکت لوازم آرایشی مورفی معامله تجاری دارند. آنها خط آرایش خود را دارند که به سرعت بسیار محبوب شده است.

برنامه تولیدکننده محتوای تیک‌تاک
راه دیگری که برندها می‌توانند با تولیدکنندگان محتوا ارتباط برقرار کنند، از طریق برنامه ای به نام برنامه تولیدکنندگان محتوا تیک‌تاک است. این برنامه فقط دعوتنامه است و تیک‌تاک فقط در صورتی از شما دعوت می کند که بیش از ۱۰۰ هزار دنبال کننده داشته باشید. شما می‌توانید خارج از این برنامه معاملاتی را با نام تجاری انجام دهید، اما این برنامه راهی عالی برای برندهاست تا بفهمند که آیا واقعا می‌خواهند با شما کار کنند یا خیر. هنگامی که به برنامه ملحق می‌شوید، یک «کیت رسانه ای» دریافت می‌کنید که جمعیتی را نشان می‌دهد که تیک‌تاک شما را بیشتر مشاهده می‌کند و این که میزان مشارکت در پست‌های شما چقدر است.

شرکت در رویدادهای حمایت شده
 بسیاری از برندها، رویدادهایی را برای انتشار محصولات مختلف یا صرفا برای تبلیغ ایجاد می‌کنند. این یک راه عالی برای جلب توجه زیاد با حضور اینفلوئنسرها، پست کردن در مورد رویداد، یا به نوعی نمایندگی آنها است. این برند برای این رویدادها نیز پول مناسبی پرداخت خواهد کرد.

برخی از تیک‌تاکرها حتی برنامه دیدار و احوالپرسی خود را ایجاد می‌کنند تا دنبال کنندگان، فرصتی برای ملاقات با آنها داشته باشند. چارلی داملیو یک دیدار و احوالپرسی داشت که در آن از دنبال کنندگان، ۱۰۰ دلار هزینه کردند تا فرصتی برای دیدار با او داشته باشند.

او تمام درآمد حاصل از این دیدار را به امور خیریه اهدا کرد، اما این همچنان راهی عالی برای او بود تا برند شخصی خود را ایجاد کند و دنبال کنندگان بیشتری به دست آورد. بسیاری از برندها هم تیک‌تاکرها را به عنوان وبلاگ نویس جدید می بینند. بسیاری از برندهای معتبر ستاره های نسل زد را به رویدادهای برند خود دعوت کرده اند. به عنوان مثال، چارلی داملیو به هفته مد میلان دعوت شد و در آنجا، از او خواسته شد در فشن شوی پاییز ۲۰۲۰ پرادا در ردیف جلو بنشیند. او بسیاری از نمایش‌ها را مستند کرد که هم به نفع چارلی و هم پرادا بود.

فروش کالا
تیک‌تاکرها همچنین از طریق فروش کالاها، درآمد کسب می‌کنند. تیک‌تاکرها از روندی پیروی کردند که بسیاری از یوتیوب‌برهای محبوب مانند دیوید دوبریک از آن استفاده کرده‌اند. آنها این کار را با فروش کالا بر اساس یک برند انجام می‌دهند. همچنین، تیک‌تاکرها با افزودن پیوند به فروشگاه خود در پروفایل خود و همچنین در تمام حساب‌های شبکه‌های اجتماعی خود، کالا را به فروش می رسانند.

بدون شک داشتن یک شرکت بهترین راه برای کسب درآمد از هر اپلیکیشنی است. همچنین انجام کاری که تبلیغ متقابل نامیده می‌شود بسیار مهم است. بسیاری از تیک‌تاکرها هم ویدئوهای خود را در اینستاگرام یا کانال یوتیوب برای جلب فالوور و توجه بیشتر ارسال می‌کنند.

مجله خبری بیکینگ

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا