فناوری

مجموع درآمد گوشی‌های هوشمند در سال ۲۰۲۱ اعلام شد

مجموع درآمد گوشی‌های هوشمند در سال ۲۰۲۱ اعلام شد

مجله خبری بیکینگ – آخرین گزارش Counterpoint Research نگاهی به درآمد‌های تولید شده توسط سازندگان گوشی‌های هوشمند در سال گذشته دارد.

براساس گزارش GSMArena؛ فروشندگان گوشی‌های هوشمند در مجموع ۴۴۸ میلیارد دلار درآمد برای سال ۲۰۲۱ به دست آوردند که نشان دهنده افزایش ۷ درصدی نسبت به ارزش‌های سال ۲۰۲۰ است. میانگین قیمت فروش گوشی‌های هوشمند (ASP) ۱۲ درصد بر اساس سالانه رشد کرد و به لطف تقاضای فزاینده برای گوشی‌های هوشمند به ۳۲۲ دلار رسید. تخمین زده می‌شود که ۴۰ درصد از کل گوشی‌های هوشمند عرضه شده در سال ۲۰۲۱ دارای قابلیت اتصال ۵G هستند که در مقایسه با سال ۲۰۲۰ افزایش ۱۸ درصدی را نشان می‌دهد.

مجموع درآمد گوشی‌های هوشمند در سال ۲۰۲۱

اپل بار دیگر با مجموع درآمد ۱۹۶ میلیارد دلاری و سهم ۴۴ درصدی از کل درآمد‌های بازار گوشی‌های هوشمند در صدر رده بندی قرار دارد. کوپرتینو شاهد افزایش تقاضا برای سری جدید آیفون ۱۳ و همچنین علاقه طولانی مدت به مدل‌های نسل قبلی آیفون ۱۲ بود. ASP برای آیفون در سال ۲۰۲۱ به ۸۲۱ دلار رسید که بالاترین رقم تاریخ است. اپل به رشد خود در بازار‌های در حال توسعه مانند هند، تایلند، ویتنام و برزیل ادامه داد.

مجموع درآمد گوشی‌های هوشمند در سال ۲۰۲۱

سامسونگ با درآمد ۷۲ میلیارد دلاری در جایگاه دوم قرار دارد. این رقم در مقایسه با ۶۴ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۰، ۱۱ درصد افزایش یافته است. ASP گوشی‌های سامسونگ با رشد سالانه ۵ درصدی به ۲۶۳ دلار رسید. بخش‌های میان‌رده و پریمیوم بیشترین رشد را برای غول فناوری کره‌جنوبی با پرچم‌دار سری S و مدل‌های میان‌رده گلکسی A و M که بیشترین فروش را داشتند، به همراه داشت. سامسونگ همچنین موفق شد محموله‌های تاشو خود را سه برابر افزایش دهد.

مجموع درآمد گوشی‌های هوشمند در سال ۲۰۲۱ با پرچمداری آیفون اعلام شد

شیائومی سومین برند پیشرو با درآمد ۳۷ میلیارد دلاری است که نسبت به سال ۲۰۲۰، ۴۹ درصد افزایش داشته است. هند به‌عنوان بازار کلیدی شیائومی عمل می‌کرد، جایی که این برند در گوشی‌های هوشمند با قیمت ۱۸۰۰۰ INR (۲۵۰ دلار) به بالاترین حد خود رسید که ۱۴ درصد از حضور این برند در کشور را تشکیل می‌داد.

مجموع درآمد گوشی‌های هوشمند در سال ۲۰۲۱ با پرچمداری آیفون اعلام شد

Oppo شاهد درآمد ۳۶ میلیارد دلاری و افزایش ۱۵ درصدی ASP گوشی‌های خود بود که اکنون به ۲۵۹ دلار رسیده است. Find X۳، سری Reno ۶ این برند و سری OnePlus ۹ شرکت خواهرش پرطرفدارترین دستگاه‌ها بودند. بیش از ۵۰ درصد از گوشی‌های Oppo که در سال ۲۰۲۱ عرضه شدند، ۵G بودند.

/

جایگاه پنجم متعلق به شرکت تابعه BBK vivo بود که درآمدی معادل ۳۴ میلیارد دلار داشت. اسمارت‌فون ASP آن نیز ۲۵۹ دلار بود و همچنین پنجمین برند بزرگ از نظر فروش جهانی گوشی‌های هوشمند در سال ۲۰۲۱ بود.

 


بیشتر بخوانید

  • گلکسی اس ۲۲ رکورد گوشی‌های پیش فروش شده سامسونگ را شکست

انتهای پیام/

مجله خبری بیکینگ فضای مجازی دريچه فناوری

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا