شرکت ملی پست با همکاری «جابار» از سرویس لاکربهلاکر رونمایی کرد

شرکت ملی پست با همکاری «جابار» از سرویس لاکربهلاکر رونمایی کرد
مراسم رونمایی از برنامهی راهبردی پنجسالهی شرکت ملی پست و معرفی تعدادی از پروژههای ویژهی این شرکت، سهشنبه ۲۱ اسفندماه با حضور دکتر محمد احمدی، مدیرعامل شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران و معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد.
در مراسم، یکی از پروژههای ویژهی شرکت ملی پست که در برنامهی راهبردی پنجساله قید شده، با نام سرویس لاکربهلاکر (L2L) معرفی شد. این سرویس در همکاری با شرکت دانشبنیان جابار توسعه داده شده است.
بر اساس بیانیهی جابار، سرویس لاکربهلاکر، برای اولینبار در جهان، ابتدای سال ۲۰۲۵ در شهر آنتورپ بلژیک، از سوی شرکت ملی پست آن کشور با تعداد ۳۰ لاکر راهاندازی شد و شروع به کار کرد. این سرویس برای حفظ محیط زیست اهمیت دارد و از نظر اقتصادی بصرفهتر خواهد بود.
مدیرعامل شرکت پست میگوید ایران پس از بلژیک، دومین کشور در اتحادیهی جهانی پست (UPU) است که سرویس مشابه (لاکربهلاکر) را راهاندازی میکند: «سال گذشته با همکاری شرکتهای دانشبنیان، پروژهی صندوقهای هوشمند پستی (لاکر) تحت عنوان لاکربهلاکر (L2L) اجرایی شد.»
احمدی میگوید هماکنون بیشاز ۱۵۰ لاکر هوشمند جابار در نقاط مختلف کشور برای تسهیل پذیرش و توزیع مرسولات فعال هستند و این روند با همراهی بخش خصوصی ادامه دارد. این پروژه ارائهی خدمات سریع و بدون واسطه به مردم را تسهیل خواهد کرد.
راهنمای جامع پیگیری مرسوله پستی از طریق کد رهگیری
وجه تمایز سرویس لاکربهلاکر جابار در ایران، در تعداد لاکرها و فعالیت آنها در شهرهای متعدد است. در سرویس لاکربهلاکر، فرستنده بهراحتی نزدیکترین لاکر به خود را انتخاب و رزرو میکند، سپس بسته را در آن قرار میدهد.
بعد از دریافت شناسه (کد تحویل)، بسته از سوی موزعین شرکت ملی پست برداشته و در لاکر منتخب مقصد، بارگذاری میشود و گیرنده میتواند با دریافت پیامک، بستهی خود را در زمان دلخواه از لاکر دریافت کند.