هاست پرسرعت
تکنولوژی

پورشه ۹۱۱ برای جابه‌جا‌کردن رکوردها آماده می‌شود

پورشه ۹۱۱ برای جابه‌جا‌کردن رکوردها آماده می‌شود

با اینکه خودروهای اسپرت فروغ گذشته را ندارند، اما پورشه ۹۱۱ همچنان با قدرت راه خود را ادامه می‌دهد. پورشه سال گذشته ۵۰,۹۴۱ دستگاه از این مدل را تحویل داد که کمی بیشتر از مجموع تحویل‌های دو مدل پانامرا و تایکان است. با عرضه‌ی نسل ۹۹۲٫۲، آینده‌ی این خودرو اسپرت معروف موتور عقب، روشن به‌نظر می‌رسد. بر اساس اعلامیه‌ی جدیدی که امروز منتشر شده، مدل‌های جدیدی در راه هستند تا شتاب فروش را حفظ کنند.

به گزارش Motor1، پس‌از Targa 4S Heritage Design Edition و Sport Classic، سومین مدل از سری Heritage Series در راه است. اما جدا از این ۳ مدل، پورشه خبر از یک مدل پرچمدار جدید داد. پورشه بدون ورود به جزئیات، اعلام کرده است که این مدل پرچمدار آینده «معیارها را در بخش خودروهای اسپورت حتی بالاتر خواهد برد.» این مدل جدید که در بالاترین رده از سری محبوب ۹۱۱ قرار می‌گیرد، در «میان‌مدت» به بازار عرضه خواهد شد.

از آنجایی که پورشه اعلام کرده است که تا سال ۲۰۳۰ مدل برقی ۹۱۱ وارد بازار نخواهد شد، مدل سریعی که پورشه به آن اشاره دارد قطعا نسخه‌ی برقی نیست. به احتمال زیاد این نسخه با پسوند GT2 یا GT2 RS وارد بازار خواهد شد. با توجه به زمانبندی کنونی، این حدس منطقی به‌نظر می‌رسد چرا که نسخه‌ی GT2 معمولاً در مراحل پایانی چرخه‌ی عمر یک نسل از ۹۱۱ عرضه می‌شود.

چند سال پیش، شایعه‌ای عجیب درباره‌ی نسخه‌ی GT2 RS مبتنی‌بر پلتفرم ۹۹۲ مطرح شد. در آن زمان Autocar ادعا کرد که این خودرو اسپرت دارای یک پیشرانه هیبریدی با بیش‌از ۷۰۰ اسب بخار قدرت خواهد بود. یک نسخه‌ی الکتریکی از ۹۱۱ درحال‌حاضر موجود است، اما GT2 کاملا متفاوت از GTS جدید خواهد بود. گزارش اصلی به «افزایش قابل توجه گشتاور» نسبت‌به گشتاور ۸۰۰ نیوتن‌متر ارائه‌شده توسط Turbo S اشاره کرده بود.

مقاله‌های مرتبط
  • مدل سفارشی پورشه کاین با طراحی غیرمنتظره و موتور بسیار قدرتمند رونمایی شد

  • بازگشت پورشه از خودروهای برقی به‌سوی بنزینی و هیبریدی؛ سرمایه‌گذاری ۸۰۰ میلیون یورویی

شایعه شده است که الکتریکی‌سازی جزئی نهایی‌ترین نسخه ۹۱۱ باعث افزایش وزن حدود ۱۰۰ کیلوگرم نسبت‌به مدل نسل ۹۹۱ خواهد شد. برای مقایسه، مدل قبلی با باک پر بنزین ۱,۴۷۰ کیلوگرم وزن داشت. گفته می‌شود GT2 RS از یک پیشرانه‌‌ی ۳٫۸ لیتری شش سیلندر تخت با دو توربوشارژر استفاده می‌کند که احتمالاً به یک گیربکس اتوماتیک متصل خواهد بود؛ زیرا مدیریت تمام آن گشتاور با گیربکس دستی دشوار است.

زمان‌بندی نسبتاً مبهم «میان‌مدت» نشان می‌دهد که به این زودی‌ها شاهد معرفی این مدل پرچم‌دار جدید نخواهیم بود. پس می‌توان نتیجه گرفت که احتمالاً این خودرو در سال ۲۰۲۶ یا حتی دیرتر رونمایی شود.

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا