هاست پرسرعت
تکنولوژی

مدیرعامل جدید نیسان معرفی شد؛ احتمال ازسرگیری مذاکرات ادغام با هوندا

مدیرعامل جدید نیسان معرفی شد؛ احتمال ازسرگیری مذاکرات ادغام با هوندا

شایعات درست بودند؛ ماکوتو اوچیدا، مدیرعامل نیسان، از سمت خود کناره‌گیری می‌کند. ایوان اسپینوزا، که در سمت مدیر ارشد برنامه‌ریزی نیسان فعالیت می‌کند، وظیفه‌ی رهبری این خودروساز ژاپنی پرچالش را به دست خواهد گرفت؛ تغییری که امروز در جلسه‌ی هیئت‌مدیره‌ی نیسان تصمیم‌گیری شد و از اول آوریل (۱۲ فروردین) اجرایی خواهد شد. تغییرات مدیریتی بیشتری نیز برنامه‌ریزی شده‌اند تا «اهداف کوتاه‌مدت و میان‌مدت شرکت محقق شوند و رشد بلندمدت آن تضمین شود.»

به گزارش Motor1، با کنار رفتن ماکوتو اوچیدا، نیسان و هوندا شاید مذاکرات ادغام را از سر بگیرند. ماه گذشته، فایننشال تایمز گزارش داد که هوندا همچنان تمایل دارد در صورت کناره‌گیری اوچیدا، در مورد ادغام با نیسان گفت‌وگو کند. فایننشال تایمز از «افراد مطلع از این مذاکرات» نقل کرد که هوندا «به‌طور کامل امکان از سرگیری گفت‌وگوها را رد نمی‌کند.» در جلسه‌ی امروز هیئت مدیره‌ی نیسان، امکان از سرگیری مذاکرات ادغام با هوندا مورد بحث قرار نگرفت.

درحالی‌که مذاکرات ادغام هنوز در جریان بود، هوندا تغییر موضع داد. این شرکت دیگر به تأسیس شرکت هلدینگ مشترکی که در ابتدا در تفاهم‌نامه‌ی امضاشده در دسامبر ۲۰۲۴ (تفاهم‌نامه‌ی اولیه) مطرح شده بود، بسنده نکرد و اصرار داشت که نیسان به یک شرکت تابعه تبدیل شود.

صرف‌نظر از اینکه مذاکرات با هوندا از سر گرفته شود یا نه، نیسان با چالش‌های بزرگی برای بازگشت به مسیر موفقیت روبه‌رو است. این شرکت پیش‌تر خبر از شروع یک برنامه‌ی بازسازی داد که شامل کاهش ۹۰۰۰ شغل و کاهش ۲۰ درصدی ظرفیت تولید جهانی از پنج میلیون به چهار میلیون خودرو می‌شود.

حداقل سه کارخانه‌ی نیسان تعطیل خواهند شد که کارخانه‌ی تایلند در سه‌ماهه‌ی اول سال مالی ۲۰۲۵ اولین مورد از آن است. دو کارخانه‌ی دیگر نیز به‌ترتیب در سه‌ماهه‌ی سوم سال مالی ۲۰۲۵ و سال مالی ۲۰۲۶ تعطیل می‌شوند.

مقاله‌های مرتبط
  • نیسان دست‌به‌دامان تسلا می‌شود؟

  • هوندا از نیسان خواسته بود فناوری هیبریدی e-Power را کنار بگذارد؛ علت اصلی شکست مذاکرات ادغام؟

نیسان امید دارد با کاهش هزینه‌ها در سایر بخش‌ها، به وضعیت مطلوب بازگردد. برای مثال، توسعه‌ی نسل بعدی یک خودرو با بهینه‌سازی‌های نیسان الان ۳۷ ماه زمان می‌برد که ۱۵ ماه کمتر از قبل است.

برای مدل‌های بعدی، نیسان هدف دارد زمان توسعه را به ۳۰ ماه کاهش دهد که ۲۰ ماه کمتر از استراتژی قبلی آن است. پیش‌بینی می‌شود پیچیدگی قطعات تا ۷۰ درصد کاهش یابد، درحالی‌که «ساده‌سازی طراحی» شاید به‌معنای یک زبان طراحی یکپارچه در محصولات جهانی برای صرفه‌جویی بیشتر در هزینه‌ها باشد.

ایوان اسپینوزا، به‌عنوان مدیری باتجربه، در نیسان کار دشواری پیش‌رو دارد؛ چرا که باید با بدهی‌های فزاینده، سبد محصولات قدیمی و هزینه‌های بالا مقابله کند. اینکه آیا هوندا نقشی در آینده‌ی نیسان ایفا خواهد کرد یا نه، هنوز مشخص نیست، اما سال‌های پیش‌رو برای نیسان چالش‌برانگیز خواهند بود.

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا