چرا کسبوکارهای حوزهی آموزش به سمت پلتفرمهای ابری VOD میروند؟

چرا کسبوکارهای حوزهی آموزش به سمت پلتفرمهای ابری VOD میروند؟
رشد بازار هوش مصنوعی مبتنی بر ابر یکی از مهمترین روندهای فناورانهی این روزهای کسبوکارهای پیشرو است. تا جایی که طبق پیشبینیها این فناوری با افزایش سهم ۶۰.۳۵ میلیارد دلاری در صنایع در سال ۲۰۲۳ به ۳۹۷.۸۱ میلیارد دلار در سال ۲۰۳۰ خواهد رسید.
زهرا علیپور، کارشناس روابط عمومی ابرآوران، در این مطلب پلتفرم ویدیوی ابری که یکی از محصولات مبتنی بر هوش مصنوعی است و توانسته زنجیرهی خدمات گستردهتری را به کسبوکارها ارائه دهد، پرداخته است. این مطلب را در ادامه میخوانید:
پلتفرم ویدیوی ابری در واقع یک میزبان ویدیو بر بستر ابر با هدف نگهداری و انتشار محتوای صوتی و ویدیویی است که به صاحبان محتوا کمک میکند تا بدون نگرانی از محدودیت پهنای باند، بهترین کیفیت پخش را با کاربران به اشتراک بگذارند؛ تطبیقپذیری، مدیریت دسترسی، گزارشگیری دقیق و پشتیبانی از ترافیک بالا از مهمترین ویژگیهای این محصول است.
در کنار انواع کسبوکارهایی که از این پلتفرمها استفاده میکنند، شاید تصور شود که کسبوکارهای حوزهی آموزش سهم درخور توجهی نداشته باشند، اما طبق بررسیها، «آموزش» در کنار مواردی مانند پخش زندهی ویدیویی (Video Streaming) جزو گزینههای ثابت استفاده از پلتفرمهای ویدیویی بر بستر ابر است. استفاده از زیرساخت ابری و هوش مصنوعی (AI and Cloud)، استفاده از امکانات سادهسازی شده، هوشمند و مناسب با کاربران جزو مهمترین انگیزهی کسبوکارهای حوزهی آموزش برای استفاده از این پلتفرمها است.
آروانکلاد هم با توجه به این روند جهانی، استراتژی توسعهی محصولات VOD خود را مبتنیبر AIreached شدن این محصول تعریف کرده است. چرا که یکی از انواع کسبوکارهایی که ظرفیت روبهرشدی بر بستر پلتفرم ویدیوی ابری دارند، حوزهی آموزش است. به همین دلیل آروانکلاد در کنار دیگر کسبوکاری مرتبط با پلتفرم ویدیویی، به توسعهی این محصول متناسب با نیاز کسبوکارهای آموزشی میپردازد.
آروان با توجه به همین نیازمندیها، ویژگیهای هوشمند و پیشرفتهی این محصول را بهشکل خودکار و با توجه به قابلیت ویدیوها به محصولات اضافه کرده است و مانند یک دستیار هوشمند، به بخش درخور توجهی از امکانات مورد نیاز کاربران پاسخ میدهد. با استفاده از این ویژگی، کسبوکارهای حوزهی آموزش میتوانند با فراغت از دغدغههای زیرساختی، زمان بیشتری را روی توسعهی محصولاتشان صرف کنند و سریعتر محصول یا سرویسشان را به بازار عرضه کنند.
صنعت آموزش؛ ظرفیتی دور از کلیشهی پلتفرم VOD!
شاید تصور شود که تنها و مهمترین اهمیت پلتفرم ویدیویی زیرساخت ابری در پخش زندهی ویدیویی (Video Streaming) باشد و صنعت آموزش در میان انواع کسبوکارهای استفادهکننده از پلتفرم ویدیو، سهمی جدی نداشته باشد. این در حالی است که بسیاری از صنایع حوزهی آموزش مبتنیبر نمایش ویدیویی، بهسمت زیرساخت ابری مهاجرت کردهاند و این حوزه را بهدلیل دستیارهای هوش مصنوعی که امکانات ویرایش و افزونههای ویدیویی را برایشان به ارمغان میآورد، بسیار دردسترستر و نزدیکتر به دغدغهی مخاطبانشان میبینند.
کسبوکارهای ایرانی با مدلی شبیه نمونههای بینالمللی سراغ پلتفرم ویدیو میروند
پلتفرم ویدیو در ایران از حدود سال ۱۳۸۸ در کشور شروع به فعالیت کردند و آروانکلاد هم از سال ۱۳۹۵ این محصول را به سبد محصولاتش اضافه کرد و تاکنون به بیش از ۱۵۰۰ کسبوکار سرویس میدهد. از سویی آروانکلاد سهم بازار حدود ۶۰درصدی در صنعت کلاد کشور را دارد. به این ترتیب با در نظر گرفتن تعداد و فراوانی این کسبوکارهای استفادهکننده از پلتفرم ویدیوی آروان، میتوان به بینشی نسبی دربارهی مهاجرت به پلتفرم ویدیوی ابری در ایران رسید.
برای دقیق شدن این بررسی، حدود ۱۵۰۰ کسبوکار ایرانی با بیشترین بازدید در پلتفرم ویدیوی آروانکلاد را معیار قرار دادیم. نتیجه آن شد که «آموزش»، سومین حوزهی مهم پلتفرم ویدیوی آروانکلاد را تشکیل میدهد.