هاست پرسرعت
تکنولوژی

اولین تصاویر از مرسدس GLC EQ منتشر شد؛ نسل جدید شاسی‌بلند برقی آلمانی‌ها

اولین تصاویر از مرسدس GLC EQ منتشر شد؛ نسل جدید شاسی‌بلند برقی آلمانی‌ها

مرسدس بنز قصد دارد با حذف تدریجی سری برقی EQ، خودروهای احتراق داخلی و الکتریکی خود را یکپارچه کند. این فرایند از سال گذشته با معرفی مدل G580 با فناوری EQ آغاز شد و با عرضه‌ی CLA جدید در اواخر این ماه ادامه خواهد یافت. حالا اولین تیزر منتشرشده برای GLC EQ، برنامه‌های مرسدس بنز را برای استفاده از پسوند EQ Technology در خودروهای آینده‌ فاقد موتور احتراقی تأیید می‌کند.

به گزارش Motor1، مدل قدیمی EQC که تنها حدود چهار سال در بازار حضور داشت، اواسط سال ۲۰۲۳ به‌طور نامحسوسی از خط تولید خارج شد. GLC EQ که در تصاویر با پوشش استتاری می‌بینید، به‌عنوان خودرو کاملاً جدید معرفی شده است که در دو حالت محرک عقب و چهارچرخ‌ محرک عرضه خواهد شد. مدل‌های مجهز به سیستم 4Matic به واحد جداسازی (DCU) مجهز خواهند بود که محور جلو را برای افزایش بهره‌وری جدا می‌کند.

مرسدس اعلام کرده است که موتور عقب را به‌صورت داخلی و با گیربکس دوسرعته طراحی کرده است. هر دو واحد محرک الکتریکی جلو و عقب از اینورترهای مبتنی‌بر کاربید سیلیکون بهره می‌برند. GLC الکتریکی از معماری ۸۰۰ ولتی بهره می‌برد که امکان شارژ با سرعت بیش از ۳۲۰ کیلووات را فراهم می‌کند.

مدل قدیمی EQC با شارژ DC تنها به حداکثر سرعت شارژ ۱۱۰ کیلووات می‌رسید. حداکثر سرعت شارژ قابل دستیابی و حفظ پایداری سرعت شارژ تفاوت زیادی باهم دارند. مرسدس ادعا می‌کند که اعداد اولیه‌ی نشان می‌دهند که نسخه‌ی پیشرفته‌ی باتری در مدل جدید می‌تواند به‌صورت مداوم بیش از ۳۲۰ کیلووات عملکرد داشته باشد.

جزئیات مربوط به پلتفرم GLC الکتریکی در هاله‌ای از ابهام قرار دارد؛ اما مرسدس تأکید می‌کند که GLC EQ از ابتدا به‌عنوان شاسی‌بلند کاملاً الکتریکی طراحی شده است. این خودرو با چندین ظرفیت مختلف باتری عرضه خواهد شد و بهترین نسخه‌ی آن، از سلول‌هایی با آند حاوی اکسید سیلیکون ترکیب‌شده با گرافیت برای دستیابی به چگالی انرژی بیشتر استفاده می‌کند.

GLC EQ با پوشش استتاری
GLC EQ با پوشش استتاری
GLC EQ با پوشش استتاری

GLC الکتریکی به پمپ حرارتی مجهز است که انرژی را از واحد محرک الکتریکی و گرمای تلف‌شده‌ی باتری و هوای محیط جذب می‌کند. گرمایش داخلی این خودرو تنها از حدود یک‌سوم انرژی الکتریکی استفاده می‌کند. پمپ حرارتی نیز با رساندن باتری به دمای بهینه، آن را برای شارژ سریع در تمام شرایط آماده می‌کند. مرسدس پمپ حرارتی را به‌عنوان تجهیزات استاندارد در این خودرو قرار داده است.

جایگزین EQC به سیستم ترمز جدید مجهز است که بوستر ترمز و سیلندر اصلی و کنترل ESP را به‌جای تعبیه‌ی جداگانه، در ماژولی کوچک و احتمالاً سبک‌تر ادغام کرده است. سیستم احیاکننده‌ی نیروی ترمز نیز در این خودرو انرژی هدررفته هنگام ترمزگیری را بازیابی می‌کند تا شعاع حرکتی خودرو افزایش یابد.

مقاله‌های مرتبط
  • مرسدس از طراحی خودروهای سری EQS دفاع کرد

  • مرسدس فعلا موتورهای V-8 و V-12 را کنار نمی‌گذارد

ازنظر ظاهری به نظر می‌رسد که GLC الکتریکی به‌اندازه‌ی شاسی‌بلندهای بزرگ‌تر EQE و EQS حجیم نیست. مرسدس اخیراً اعلام کرده است که قصد دارد با تغییر طراحی نسل بعدی خودروهای الکتریکی خود و شباهت بیشتر آن‌ها به محصولات احتراق داخلی، از طراحی بحث‌برانگیز تخم‌مرغی سری EQ فاصله بگیرد.

GLC الکتریکی بخشی از محصولات جدید مرسدس شامل ۱۷ خودرو الکتریکی و ۱۹ خودرو احتراق داخلی می‌شود که تا پایان سال ۲۰۲۷ عرضه خواهند شد.

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا