هاست پرسرعت
تکنولوژی

بررسی ردمی نوت ۱۳ پرو 5G و 4G؛ پتانسیل هدررفته

بررسی ردمی نوت ۱۳ پرو 5G و 4G؛ پتانسیل هدررفته

در دنیای گوشی‌های هوشمند می‌توان دو الگوی کلی را در استراتژی کسب بازار مشاهده کرد. الگوی اول مربوط به شرکت‌هایی است که سالانه تعداد گوشی‌های محدودی تولید و بر فروش همان چند مدل محدود تمرکز می‌کنند. اپل تنها شرکت بزرگی در دنیا به‌حساب می‌آید که با توجه به حجم فروش، از این استراتژی پیروی می‌کند.الگوی دوم در استراتژی کسب بازار که به‌نظر می‌رسد طرفداران بیشتری هم داشته باشد، تولید مدل‌های بسیار زیاد در بازه‌های قیمتی مختلف، با تغییراتی جزئی برای فروش در بازارهای گوناگون است. با پایان دوران طلایی نوکیا و گوشی‌هایی که امروز «غیرهوشمند» به‌حساب می‌آیند، شاید بتوان سامسونگ را مخترع این استراتژی در عصر گوشی‌های هوشمند در نظر گرفت. شرکت‌های زیاد دیگری هم بسته به توان رقابتی و گستردگی زنجیره تامین خود، تلاش می‌کنند از همین روش پیروی کنند. سامسونگ و شیائومی اصلی‌ترین سردمداران سیاست «بمباران کاربران با مدل‌های مختلف» هستندمی‌توان با اطمینان گفت اصلی‌ترین رقیب سامسونگ در پیاده‌سازی الگوی «بمباران کاربران با مدل‌های مختلف»، شیائومی است؛ چینی‌ها در سال گذشته، ۸ مدل گوشی با برند شیائومی و ۲۳ مدل با برند ردمی معرفی کرده‌اند و اگر واقع‌بینانه به برندهای تحت مالکیت آن‌ها نگاه کنیم،‌ باید ۵ مدل گوشی با برند پوکو را هم به این فهرست اضافه کنیم تا مجموع گوشی‌های معرفی‌شده توسط شیائومی در سال ۲۰۲۳ به ۳۶ مدل مختلف برسد‍! برای مقایسه بد نیست بدانید سامسونگ در همین بازه‌ی زمانی ۲۳ مدل گوشی مختلف معرفی و روانه‌ی بازار کرد. گستردگی مدل‌های معرفی‌شده توسط شیائومی به اندازه‌ای پراکنده و متنوع است که نمی‌توان ابتدا و انتهایی برای تعیین «یک سال تولیدی» این شرکت در نظر گرفت؛ برای مثال، شیائومی ۱۳ و شیائومی ۱۳ پرو در سال ۲۰۲۲ معرفی شده‌اند؛ اما تاریخ معرفی شیائومی ۱۳ لایت، ۱۳ اولترا، 13T پرو و 13T همگی به سال ۲۰۲۳ بازمی‌گردد. در واقع می‌توان گفت شیائومی کاربران را در دریایی از مدل‌های مختلف غرق می‌کند و هر کاربر، با هر بودجه‌ای، هر زمانی که قصد خرید یک گوشی جدید داشته باشد، می‌تواند مدلی از این شرکت پیدا کند که به‌تازگی معرفی و وارد بازار شده باشد. مرز بین گوشی‌های میان‌رده و اقتصادی شیائومی در حال ناپدید شدن استنکته‌ی بعدی درباره‌ی شیائومی، محو شدن مرز میان رده‌های مختلف گوشی‌ها است. اگر کاربران می‌توانند گوشی‌های سامسونگ را به دسته‌های مختلفی مانند مدل‌های اقتصادی، میان‌رده‌ها، میان‌رده‌ی سطح بالا و پرچم‌دار تقسیم کنند، انجام این کار برای گوشی‌های شیائومی بسیار سخت و در برخی موارد غیرممکن به‌نظر می‌رسد. معرفی گوشی‌ جدید با سخت‌افزاری قدیمی‌تر از گوشی سال قبل را هم به شرایط اضافه کنید تا به‌خوبی با آشوبی که شیائومی از آن با نام «معرفی مدل‌های جدید» یاد می‌کند آشنا شوید.گوشی‌های ردمی نوت ۱۳ پرو 4G و 5G را فروشگاه سایمان دیجیتال برای بررسی در اختیار بیکینگ قرار داده است.ردمی نوت ۱۳ پرو (که خودش در دو نسخه 4G‌ و 5G وارد بازار شده) در این شرایط، چه جایگاهی در بین محصولات شیائومی دارد؟ بررسی ردمی نوت ۱۳ پرو 4G و ردمی نوت ۱۳ پرو 5G می‌تواند پاسخگو باشد.تماشا در یوتیوب

مجله خبری بیکینگ

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا