اینترنت

از 17.5 میلیون خودرو 550 هزار دستگاه باید مالیات بدهند

از 17.5 میلیون خودرو 550 هزار دستگاه باید مالیات بدهند

تعداد خودروهای موجود در کشور 17.5 میلیون دستگاه است که از این تعداد در حدود 550 هزار دستگاه خودرو لوکس مشمول مالیات شده و این تعداد خودرو نیز باید در حدود 5600 میلیارد تومان مالیات بدهند.

گفته می‌شود این مالیات در راستای اجرای عدالت اجتماعی از مالکان خودروهای لوکس اخذ خواهد شد و به صورتی نیز خواهد بود که مالکان آن‌ها دغدغه‌ای در این خصوص پرداخت آن نداشته باشند.

رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور در خصوص نحوه اطلاع‌رسانی به مالکان این خودروها نیز گفت:

از حدود 17.5 میلیون خودرو، حدود 550 هزار خودرو مشمول پرداخت مالیات هستند که مالیات آن‌ها محاسبه و با ارسال پیامک به مالکان این خودروها اطلاع‌رسانی خواهد شد.

رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور در ادامه افزود: «در اجرای بند ش تبصره 6 ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور، بانک اطلاعات خودروها از پلیس راهور دریافت شده و ارزش گذاری آنها بر اساس رویه‌ها و استانداردهای موجود انجام گرفته و با توجه به اطلاعاتی که از پایگاه‌های مرتبط دریافت شده، محاسبات مالیاتی نیز انجام گرفته است.»

تعداد خودروهای مشمول مالیات

گفته می‌شود افرادی که ارزش خودروی آنها بالای ۱ میلیارد تومان است، باید نسبت به مازاد ۱ میلیارد تومان پولی که ارزش خودرو آن‌هاست مالیات بدهند.

پیش از این اعلام شده بود که سازمان مالیاتی سامانه‌ای را برای مالیات نقل و انتقال خودرو طراحی کرده که می‌توان از طریق آن نسبت به پرداخت مالیات اقدام کرد.

گفته می‌شود سامانه دریافت مالیات نقل و انتقال خودرو هم‌اکنون در استان سمنان به صورت پایلوت اجرا شده و در هفته‌های آتی نیز در سراسر کشور به بهره‌برداری خواهد رسید.

این سامانه هم‌اکنون به نشانی my.tax.gov.ir در دسترس بوده و مراجعه‌کنندگان به آن می‌توانند از طریق پرداخت الکترونیکی مالیات نقل و انتقال خودرو خود را پیش از مراجعه به مراکز تعویض پلاک پرداخت کنند.

لازم به ذکر است که ثبت نقل و انتقال خودروهایی که برای آن‌ها مالیات وضع شده، قبل از پرداخت بدهی مالیاتی مورد انتقال شامل مالیات بر دارایی، نقل و انتقال قطعی و اجاره ممنوع است.

مجله خبری بیکینگ

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا