اینترنت

ماموت‌های پشمالو و حیوانات عصر یخبندان هم به متاورس راه پیدا می‌کنند

ماموت‌های پشمالو و حیوانات عصر یخبندان هم به متاورس راه پیدا می‌کنند

با ورود شرکت‌ها و موسسات بسیاری به دنیای مجازی متاورس، اینک محققان ایده موزه متاورسی را دنبال می‌کنند که در آن حیوانات منقرض شده با فناوری‌های واقعیت افزوده به صورت مجازی زنده خواهند شد تا در جهان غیر واقعی متاورس زندگی کنند.

هدف موزه‌های متاورسی، ارائه مدل‌هایی از حیوانات منقرض شده است که طراحی و حرکات آنها با شواهد علمی مطابقت داشته باشد و امکان بررسی آنها را برای نسل‌های بعدی فراهم کند.

در دنیای متاورسی محدودیتی برای حضور ماموت‌های پشمالو که حدود 4000 سال قبل در جزیره‌ای دورافتاده در قطب شمال زندگی می‌کردند وجود نخواهد داشت. حتی گربه‌های دندان شمشیری آمریکایی که 6000 سال قبل روی زمین وجود داشتند هم می‌توانند بار دیگر در دنیای مجازی به زندگی خود ادامه دهند. واقعیت افزوده و امکانات متاورس این فرصت را در اختیار حیوانات منقرض شده قرار می‌دهد تا بتوانند به صورت مجازی در جهانی مجازی زندگی کنند.

واقعیت افزوده می‌تواند مدل‌های علمی دقیقی در مورد حیوانات منقرض شده ارائه دهد و به دیرینه‌شناسی آنها کمک کند. محققان تاکنون بررسی‌های مختلفی روی حیوانات منقرض شده انجام داده‌‌اند و فناوری واقعیت افزوده به آنها کمک می‌کند تا بتوانند این بررسی‌ها را به صورت دقیق‌تری انجام دهند.

ماموت‌های پشمالو و حیوانات عصر یخبندان هم به متاورس راه پیدا می‌کنند

موزه متاورسی، ایده‌ای متفاوت برای نمایش حیوانات منقرض شده

«ویلیام سوارتوت»، مدیر ارشد فناوری در مؤسسه فناوری‌های خلاق دانشگاه کالیفرنیای جنوبی و همکارانش روی این موضوع کار می‌کنند. سوارتوت می‌گوید با فناوری‌های نوین امکان بررسی دقیق‌تر حیوانات منقرض شده وجود خواهد داشت. هدف تیم تحقیق آن است که از واقعیت افزوده به عنوان ابزاری آموزشی برای موزه‌ها استفاده کند.

با این حساب کاربران بتوانند در حین مشاهده موزه‌ها، مدل‌های سه بعدی حیوانات منقرض شده را نیز در گوشی‌های همراه خود مشاهده کرده و درک بهتری از آنها داشته باشند.

«مت دیویس»، توسعه‌دهنده نمایشگاه موزه تاریخ طبیعی لس‌آنجلس توضیح می‌دهد که حدود 11 هزار سال قبل حیواناتی در اندازه خرس در دوران پلیستوسن می‌زیستند. تاکنون اسکلت این حیوانات مورد بررسی قرار گرفته و حتی تصاویری از آنها با موهای کرکی به صورت هنری طراحی شده است. اما همه آنها حدس و گمانه‌های هنری هستند.

مجله خبری بیکینگ

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا