تکنولوژی

گوگل با تشکیل تیمی جدید می‌خواهد پلتفرم ابری خود را مقصد اپ‌های وب 3 کند

گوگل با تشکیل تیمی جدید می‌خواهد پلتفرم ابری خود را مقصد اپ‌های وب 3 کند

گوگل در حال جمع‌آوری یک تیم جهت فراهم کرده خدمات واسطه برای توسعه‌دهندگان بلاکچین است. بدین ترتیب این کمپانی امیدوار است تا بتواند پلتفرم ابری گوگل را به مقصد اصلی اپلیکیشن‌های وب 3 تبدیل کند.

به گفته «آمیت زاوری»، نایب رئیس بخش ابری گوگل آنها قصد ندارند به شکل مستقیم بخشی از موج رمزارزها باشند و تنها در پی این هستند که با فراهم کردن فناوری‌های متعدد این امکان را ایجاد کنند که شرکت‌ها از مزایا و ماهیت غیرمتمرکز وب 3 در کسب و کار خود بهره ببرند.

زاوری همچنین طی ایمیلی که به دست CNBC هم رسیده به کارکنانش اعلام کرده که بازار وب 3 پتانسیل فوق‌العاده عظیمی دارد و بسیاری از مشتریان‌ درخواست دارند تا این شرکت پشتیبانی از وب 3 و فناوری‌های مرتبط با رمزارز را افزایش دهد.

سرویس‌های گوگل برای توسعه‌دهندگان وب 3

اطلاعات تکمیلی از اقدامات گوگل در حوزه بلاک‌چین

گفتنی است این نخستین باری نیست که گوگل دنیای بلاک‌چین را هدف می‌گیرد، این کمپانی در دی ماه نیز از تشکیل تیم دارایی‌های دیجیتال خبر داد و اعلام کرد تیم مذکور در پی روش‌هایی است که مشتریان ابری بتوانند واریز یا دریافت رمزارزی داشته باشند.

تیم جدید گوگل اما متشکل از افرادی است که چه در این کمپانی و چه در پروژه‌های دیگر با وب 3 سر و کار داشته‌اند. همچنین طبق گفته‌های زاوری انتظار می‌رود گوگل سیستمی را راه‌اندازی کند که شرکت‌ها را قادر می‌سازد تا اطلاعات‌ بلاک‌چین را به سادگی برای کاربران نمایش دهند.

این ابزار همچنین می‌تواند با سایر پلتفرم‌ها نظیر خدمات وب آمازون سازگاری داشته باشد. البته مورد متناقضی نیز در این میان وجود دارد زیرا هدف اصلی و غایی وب 3 ایجاد شبکه‌ای غیرمتمرکز و خارج کردن شرکت‌هایی چون گوگل، آمازون و متا از دایره قدرت است.

با این وجود توسعه‌دهندگان وب 3 همچنان نیازمند میزبان جهت خدمات و اپلیکیشن‌های خود هستند و از قرار معلوم گوگل قصد دارد بدون توجه به ماهیت وب 3 انتخاب اول این توسعه‌دهندگان باشد و مونوپولی خود را ایجاد کند.   

مجله خبری بیکینگ

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا