اینترنت

پس از اکتیویژن بلیزارد، الکترونیک آرتز هدف اصلی شرکت‌های بزرگ برای خرید خواهد بود

پس از اکتیویژن بلیزارد، الکترونیک آرتز هدف اصلی شرکت‌های بزرگ برای خرید خواهد بود

در چند وقت گذشته شاهد خریدهای بسیار گران و مهمی در صنعت بازی‌های ویدیویی از جمله خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت به قیمت قابل توجه 68.7 میلیارد دلار بوده‌ایم و اکنون برخی گزارش‌ها از کمپانی «الکترونیک آرتز» (Electronic Arts) ناشر و توسعه‌دهنده بازی فیفا به عنوان هدف بعدی غول‌های اصلی این صنعت یاد کرده‌اند.

ناشران و شرکت‌های توسعه‌دهنده بازی‌های ویدیویی به خوبی می‌دانند که صنعت بازی همیشه در حال تغییر است. کنسول‌های بازی همچنان محبوبیت زیادی دارند و از طرفی دیگر بازی‌های موبایل با سرعت زیادی در حال رشد هستند. علاوه بر این، بازیکنان به جای خرید مستقیم بازی‌ها به سرویس‌های اشتراکی دیجیتال مانند ایکس باکس گیم پس روی آورده‌اند. در همین حال شرکت‌های بزرگ برای رقابت با دیگران به دنبال محتواهای شناخته شده و معروفی هستند که در این صنعت به عنوان بازی‌های AAA شناخته می‌شوند.

در همین راستا الکترونیک آرتز می‌تواند گزینه موردنظر بعدی بسیاری از شرکت‌های بزرگ برای خرید باشد. استودیو مستقر در ردوود سیتی، کالیفرنیا بازی‌های مهم و بزرگی مانند فیفا را تولید کرده که علاوه بر طرفداران، در بین بازیکنان حرفه‌ای فوتبال نیز محبوبیت بسیار زیادی دارد.

از طرفی دیگر، این شرکت توسعه‌دهنده برای حضور در بازار موبایل نیز سرمایه‌گذاری‌هایی انجام داده و سال گذشته دو شرکت Glu Mobile و Playdemic را در دو معامله نقدی به مبلغ 3.6 میلیارد دلار خریداری کرده است.

پس از اکتیویژن بلیزارد، الکترونیک آرتز هدف اصلی شرکت‌های بزرگ برای خرید خواهد بود

خریداران بالقوه الکترونیک آرتز

هم اکنون ارزش این شرکت حدود 38 میلیارد دلار اعلام شده که احتمالا برای خریداران بالقوه مبلغ بسیار زیادی محسوب می‌شود. با این حال در صنعت فناوری اوضاع کمی متفاوت به نظر می‌رسد. هم اکنون ارزش شرکت اپل 71 برابر بیشتر از الکترونیک آرتز است. در حال حاضر آمازون، متا، گوگل و نتفلیکس در حال گسترش بخش بازی‌های خود هستند. سونی، رقیب اصلی مایکروسافت در صنعت بازی نیز پس از خرید اکتیویژن بلیزارد توسط ردموندی‌ها ممکن است به دنبال اقدامی مشابه باشد.

در نهایت باید به این موضوع اشاره کرد که الکترونیک آرتز 500 میلیون حساب کاربری فعال ماهانه در سرویس خود دارد که این میزان بسیار بیشتر از اکتیویژن است، اما در کسب درآمد از بازیکنان خود ضعیف‌تر عمل کرده است. با اشاره به تمام این مسائل، همانطور که نشریه فایننشال تایمز توضیح می‌دهد، الکترونیک آرتز گزینه جذابی برای شرکت‌ها به نظر می‌رسد تا حضور خود در صنعت بازی را گسترده کنند.

مجله خبری بیکینگ

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا