فناوری

بازگرداندن آیفون تقلبی کار دست مرد چینی داد

بازگرداندن آیفون تقلبی کار دست مرد چینی داد

مجله خبری بیکینگ – مردی به دلیل نقش داشتن در کلاهبرداری بیش از یک میلیون دلاری از اپل به ۲۶ ماه زندان در آمریکا محکوم شد.

به گزارش appleinsider، هایتنگ وو اهل چین و ۳۲ ساله در سال ۲۰۱۳ برای تحصیل در رشته مهندسی به آمریکا مهاجرت کرد. او مدرک کارشناسی ارشد خود را در سال ۲۰۱۵ دریافت کرد و دو سال بعد استخدام شد. به گفته وزارت دادگستری آمریکا این مرد چینی به مدت سه و سال نیم و با بازگرداندن آیفون‌های تقلبی به اپل، از این شرکت کلاهبرداری کرده است. در این طرح محموله‌هایی از کلون‌های تقلبی شامل محصولات جعلی  دارای شماره‌های IMEI و سریال مربوط به دستگاه‌های معتبر اپل از کشور هنگ کنگ دریافت می‌شد. هایتنگ و همکارانش بلافاصله پس از دریافت محموله ها، آن‌ها را به اپل بر می‌گرداندند. هدف آن‌ها دریافت دستگاه‌های آیفون معتبر به عنوان جایگزین این دستگاه‌های غیر اصیل بود. وو پس از دریافت مدل‌های جایگزین، آن‌ها را به خارج از کشور از جمله هنگ کنگ ارسال می‌کرد.

آیفون تقلبی

جیاهونگ کای همسر وی نیز در اجرای نقشه به آن‌ها کمک کرد. وو با جعل اسناد شناسایی و ایجاد چندین صندوق پستی دریافت کننده نامه‌های تجاری، مقدمات سفر اعضای این تیم را به آمریکا فراهم کرده بود. در مجموع، هایتنگ و همکارانش حدود یک میلیون دلار از اپل کلاهبرداری کردند. البته آن‌ها در دسامبر ۲۰۱۹ دستگیر شدند. این مرد چینی و همسرش در می ۲۰۲۰ به کلاهبرداری اعتراف کرده بودند. این کلاهبردار چینی به ۲۶ ماه حبس و پرداخت ۹۸۷ هزار دلار محکوم شد. وزارت امنیت داخلی و سرویس بازرسی پستی آمریکا این پرونده را بررسی کردند.

کلاهبرداری از اپل


بیشتر بخوانید

  • کلاهبرداران در شبکه‌های اجتماعی میلیاردر می‌شوند

انتهای پیام/

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا