فناوری

اتحاد اوراکل و مایکروسافت انتقال داده‌ها را آسان‌تر می‌کنند

اتحاد اوراکل و مایکروسافت انتقال داده‌ها را آسان‌تر می‌کنند

این دو شرکت اعلام کردند که مایکروسافت Exadata اوراکل و سخت‌افزار دیتابیس مربوطه را در دیتاسنترهای آژور خود، به عنوان بخشی از یک مشارکت گسترده ادغام چند ابری، نصب خواهد کرد.
 
به گزارش بیکینگ و به نقل از سیودایو، بنا بر اعلام شرکت‌ها، Database@Azure اوراکل برای مشتریان امکان دسترسی به خدمات دیتابیس که بر روی زیرساخت ابری اوراکل مستقر در دیتاسنتر آژور کار می‌کند را فراهم می‌آورد. مشتریان می‌توانند این راهکار را از طریق قراردادهای آژور یا از طریق لایسنس‌های دیتابیس اوراکل موجود خود از مایکروسافت خریداری کنند.
 
لری الیسون، رئیس و مدیر ارشد فناوری اوراکل، طی یک جلسه توجیهی گفت: «بسیاری از مشتریان ما تا حدی به فضای ابری منتقل شده بودند. اکثریت داده‌ها هنوز از فضای داخلی به فضای ابری منتقل نشده‌ است، اما این اتفاق خواهد افتاد. و ما در تلاش هستیم که این روند را تسریع کنیم، تا مشتریان بتوانند در واقع کل حجم کاری دیتاسنتر خود را به فضای ابری منتقل کنند».
 
جذب مشتریان سازمانی جدید از طریق عمودی‌های صنعت و گسترش بازارهای محصول یکی از استراتژی‌های فرامقیاس‌کننده برای رشد تجارت ابری است. یک رویکرد دیگر شامل باز کردن قفل داده‌هایی که مشتریان کنونی برای مهاجرت به ابر نگهداری می‌کنند است.
 

اتحاد اوراکل و مایکروسافت انتقال داده‌ها را آسان‌تر می‌کنند

ریشه این اتحاد بین اوراکل، به عنوان یک بازیگر نسبتاً کوچک در یک بازار عظیم ابری، و مایکروسافت، به عنوان دومین ارائه‌دهنده ابر بزرگ پس از AWS، به سال 2019 بازمی‌گردد، زمانی که این دو شرکت یک راهکار تعامل‌پذیری را به کار گرفتند که برای مشتریان این امکان را فراهم می‌آورد که بارهای کاری داخلی را به ابرهای هر دو ارائه‌دهنده متصل کنند.
 
سرویس دیتابیس اوراکل برای آژور مایکروسافت، به عنوان ادغامی که سرورهای OCI را مستقیماً در دیتاسنترهای آژور قرار نمی‌داد، سال گذشته اعلام شد. سید ناگ، معاون تحلیلگر گارتنر، به سیودایو گفت: «این کار نیاز به تینکرینگ بک‌اند بسیار کمتری از سوی مشتری داشت، اما فقط در مناطقی که دیتاسنترهای آژور و OCI نزدیک بودند در دسترس بود.
 
در این چیدمان جدید، اوراکل خدمات OCI واجد شرایط را مستقیماً در دیتاسنتر مایکروسافت در سطح جهانی اداره و مدیریت خواهد کرد که از مناطقی در آمریکای شمالی و اروپا شروع می‌شود.
 
ناگ گفت که حضور فیزیکی سرورهای OCI در دیتاسنتر مایکروسافت نهایتاٌ دسترسی‌پذیری این ادغام را افزایش می‌دهد.

مجله خبری بیکینگ

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا