تکنولوژی

کوالکام اولین گوشی دنیا با iSIM (سیم کارت داخل پردازنده) را به نمایش گذاشت

کوالکام اولین گوشی دنیا با iSIM (سیم کارت داخل پردازنده) را به نمایش گذاشت

خرید بلیط هواپیما از سفرمارکت

برای سال‌ها، گوشی‌های هوشمند برای ارائه خدمات مخابراتی به کاربران خود، به شیار مخصوص اتصال سیم‌کارت متکی بودند. اما این روند با عرضه گوگل پیکسل 2 (Google Pixel 2) و آیفون 10 اس (iPhone XS) تغییر کرد و این گوشی‌ها برای اولین بار سیم کارت الکترونیکی (eSIM) را معرفی کردند؛‌ سیم کارتی که در داخل بدنه تعبیه شده و به کاربران اجازه می‌دهد بدون نیاز به قرار دادن سیم کارت فیزیکی در دستگاه خود، از خدمات مخابراتی استفاده کنند. با این حال، کوالکام به همراه دیگر غول‌های صنعت، اخیراً نمونه اولیه گوشی هوشمندی را به نمایش گذاشته‌اند که سیم‌کارت آن مستقیماً در داخل پردازنده ادغام شده است. با دیجی رو همراه باشید.

اولین گوشی هوشمند دنیا با پشتیبانی از iSIM

کوالکام اخیراً با همکاری سامسونگ، ودافون (Vodafone) و تالس (Thales) فناوری سیم کارت جدیدی موسوم به iSIM را به نمایش گذاشته است. در حالی که حرف “e” در eSIM مخفف “Embedded” به معنی “جاسازی شده” بود، در این فناوری جدید منظور از حرف “i” مخفف “integrated” به معنی “یکپارچه” است. زیرا کوالکام توانسته با موفقیت سیم کارت را مستقیماً در تراشه پردازشی گوشی ادغام کرده و آن را با پردازنده مرکزی (CPU)، پردازنده گرافیکی (GPU) و مودم، یکپارچه کند.

بنابراین، برخلاف فناوری eSIM، سیستم iSIM باعث یکپارچه‌سازی بهتر سیستم و بهبود خدمات شبکه در گوشی‌های هوشمند خواهند شد. این فناوری که با مشخصات GSMA مطابقت دارد، عملکرد بهتری را در اتصالات مخابراتی ارائه کرده و ظرفیت حافظه گوشی‌های هوشمند را افزایش می‌دهد.

کوالکام iSIM

کوالکام مزایای مختلفی را که فناوری iSIM می‌تواند برای مصرف‌کنندگان نهایی و اپراتورهای مخابراتی به همراه داشته باشد، برشمرده است. این تولید کننده تراشه آمریکایی می‌گوید که فناوری جدید با حذف شیار اختصاصی سیم کارت، طراحی دستگاه‌های همراه را ساده‌تر و بهتر از قبل خواهد کرد. همچنین اپراتورهای مخابراتی قادر خواهند بود با استفاده از زیرساخت‌های eSIM موجود، خدمات iSIM را تأمین کنند و نیازی به تجهیزات اضافه نخواهد بود. علاوه بر این، فناوری iSIM امکان تعبیه سیم‌کارت در دستگاه‌های دیگری مانند لپ‌تاپ، تبلت و دستگاه‌های مبتنی بر اینترنت اشیاء که قبلاً نمی‌توانستند از قابلیت‌های سیم‌کارت استفاده کنند، را فراهم خواهد کرد.

شایان ذکر است که کوالکام برای نشان دادن کارایی iSIM، با همکاری تیم تحقیق و توسعه سامسونگ، نسخه‌ای از گلکسی زد فلیپ 3 را با تراشه اسنپدراگون 888 را به عنوان یک طرح مفهومی از گوشی مجهز به iSIM آماده کرده و به نمایش گذاشته است.

در حال حاضر می‌دانیم که شرکت‌های برتر تولید کننده گوشی مانند اپل قصد دارند به نوعی از شر شیار اختصاصی سیم کارت در دستگاه‌های خود خلاص شوند. اگر چه فناوری eSIM می‌تواند برای این کار مفید باشد، اما وجود برخی نقص‌ها و عملکرد محدود، مانعی بر سر راه تولید کنندگان گوشی است. بنابراین، فناوری جدید iSIM کوالکام می‌تواند زمینه را برای حذف شیار سیم کارت هموار کند.

بامن

مجله خبری بیکینگ

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا