تکنولوژی

در سال 2022 چه رویدادهای بر بازار ارز دیجیتال موثر است؟

در سال 2022 چه رویدادهای بر بازار ارز دیجیتال موثر است؟

خرید بلیط هواپیما از سفرمارکت

 در سال ۲۰۲۱، بازار ارزهای دیجیتال گام‌ بلندی در جهت پذیرش توسط دولت‌ها و مردم برداشت. بسیاری از تحلیل‌گران معتقد بودند که قیمت بیت کوین تا انتهای سال ۲۰۲۱ به ۱۰۰,۰۰۰ دلار خواهد رسید و اکنون بسیاری از سرمایه‌گذاران انتظار دارند که قیمت تا قبل از سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۲ از این سطح کلیدی عبور کند.

افت اخیر بیت‌کوین در حالی اتفاق افتاده است که بازده اوراق خزانه آمریکا کاهش چشمگیری داشته است. بازده کمتر به معنی نرخ بهره پایین‌تر است. این موضوع باید دارایی‌هایی مثل طلا و بیت‌کوین که هیچ بهره‌ای نمی‌پردازند را جذاب‌تر کند.

به گزارش کوین تلگراف، داده های تحلیلی‌ وبسایت کریپتوکوانت نشان می دهد در سال 2022 علاقه خریداران بیشتر شده است. چرا که موجودی بیت کوین صرافی‌ها دوباره به پایین‌ترین سطح تاریخی خود رسیده است.

با این حال دانشگاه ساسکس, اتریوم، سولانا، پولکادات و کاردانو را به عنوان ارزهایی که در سال 2022 می توان به آنها توجه ویژه داشت اشاره کرد و افزود با تکامل صنعت کریپتو، سهم بیت کوین از بازار کاهش یافته است و ارزهای دیجیتالی دیگر مانند اتریوم نقش بسیار بیشتری ایفا می کنند. این چیزی است که تحلیلگران انتظار دارند تا سال آینده نیز ادامه پیدا کند، زیرا هر روزه سرمایه گذاران بیشتری به امید سودهای چشمگیر, به ارزهای دیجیتال کمتر شناخته شده و کوچکتر توجه می‌کنند.

سال 2022 می تواند یک سال مهم از نظر نظارت بر ارزهای دیجیتال توسط دولت های مختلف باشد، مانند ایالات متحده که اعلام کرده است برای اعمال مقررات در فضای رمزنگاری شده برنامه هایی را به طور شفاف زیر نظر دارد.

در گزارشی که وبسایت بروکر پی سی ام در تحلیل فاندامنتال رمز ارز خود آورده است صندوق های پس انداز آلمان در حال کار بر روی پروژه ای رمزنگاری شده برای ارائه خدمات مربوط به بیت کوین (BTC) و اتریوم ( ETH ) هستند. این پروژه راه را برای بانک ها هموار میکند تا حتی طیف وسیعی از ارزهای دیجیتال را در آینده مبادله کنند. بر اساس این بیانیه، این نوآوری به مشتریان این امکان را می دهد که مستقیما از طریق حساب بانکی خود بیت کوین و اتریوم را خریداری کنند.

تبدیل مرکز تجارت جهانی دوبی به قطب رمز ارزها در سال 2022

بر اساس گزارش ها، مرکز تجارت جهانی دبی ( DWTC ) به مرکزی برای شکل گیری و تنظیم دارایی های ارزهای دیجیتال در امارات تبدیل خواهد شد. مرکز تجارت جهانی دبی به زودی از طیف گسترده ای از محصولات، اپراتورها و خدمات مبادلات ارز دیجیتال در کشور استقبال خواهد کرد. مرکز تجارت جهانی دبی برای برداشتن گام های بزرگ در خدمات و نوآوری های مربوط به رمزارزها، سیستمی جامع را برای دستیابی به اهداف خود طراحی خواهد کرد. علاوه بر این، مرکز تجارت جهانی این کار را با اجرای استانداردهای رمزنگاری برای محافظت از سرمایه گذاران و مبارزه با پول شویی ( AML ) انجام خواهد داد.

در سال 2022 چه رویدادهای بر بازار ارز دیجیتال موثر است؟

طبق اعلامیه ای جداگانه، این مرکز از این زمان برای توسعه چشم انداز دارایی های مجازی دبی و بازار ارزهای دیجیتال آن استفاده خواهد کرد.این کار با ایجاد چارچوبی مناسب برای محصولات و خدمات مالی نوآورانه مانند NFT است که توسط بلاک چین ارائه می شود.

ارزهای دیجیتال به سرعت در حال طی کردن مسیر خود هستند. شرکت‌های بزرگ در تلاش هستند تا بفهمند ارز دیجیتال چگونه در مبادلات تجاری آنها قرار می‌گیرد. مدیران سازمان‌های بزرگ, از صندوق های سرمایه گذاری گرفته تا مدیران استارباکس در حال انجام اقداماتی هستند که می تواند بر نحوه استفاده ما از پول دیجیتال در سال 2022 تأثیر بگذارد.

اکنون که در ابتدای سال ۲۰۲۲ قرار گرفته‌ایم، بیایید نظر کارشناسان مطرح در این بازار را با هم مرور کنیم.

شرکت تحقیقاتی آرکان ریسرچ (Arcane Research) در گزارش اخیر خود گفته است احتمالاً در سال ۲۰۲۲، عملکرد بیت کوین و ارزهای دیجیتال بهتر از شاخص S&P500 خواهد بود. با توجه به اینکه در سال ۲۰۲۱ هم عملکرد بیت کوین بهتر از شاخص سهام S&P500 بوده است ، این ادعا چندان عجیب به نظر نمی‌رسد. با این حال، همین که بدانیم حداقل یک شرکت تحقیقاتی فکر می‌کند بیت کوین در سال آینده از نظر بازدهی از ۵۰۰ شرکت بزرگ بازار بورس آمریکا بهتر عمل خواهد کرد، امیدوار کننده خواهد بود.

خالق* مدل انباشت به جریان** همچنان فکر می‌کند که قیمت بیت کوین در آینده ۶ رقمی خواهد شد. او در توییت اخیر خود در ۲۹ دسامبر ۲۰۲۱  تأکید کرد که برای محافظت از سرمایه در برابر نوسانات و هیجانات بازار، باید از مدل‌های این‌چنینی استفاده کرد. وی اضافه میکند قیمت بیت کوین همچنان در محدوده کانال مربوط به مدل انباشت به جریان قرار گرفته و نزدیک به کف بازه ۵۰,۰۰۰ تا ۲۰۰,۰۰۰ دلار است.

*   پلن بی (PlanB)، یکی از تحلیل‌گران مطرح در توییتر است که مدل انباشت به جریان (S2F) بیت کوین را طراحی و در مارس ۲۰۱۹ منتشر کرد.

**  مدل اصلی انباشت به جریان بیت کوین، فرمولی است که بر اساس اطلاعات ماهانه انباشت به جریان (نسبت تعداد بیت کوین‌های موجود به میزان تولید بیت کوین‌های جدید) و قیمت بیت‌کوین تعریف شده است.

آنتونی پامپلیانو (Anthony Pompliano) یکی از مشهورترین چهره‌های فضای ارز دیجیتال در یوتیوب و توییتر، هفته گذشته با شبکه سی‌ان‌بی‌سی (CNBC) مصاحبه ای انجام داد. او در این مصاحبه گفت با وجود اینکه در سال 2021 چین استخراج ارزهای دیجیتال را ممنوع اعلام کرد و به دنبال آن احساس ترس بازار را فرا گرفت، برای سال 2022 امید زیادی به استخراج بیت کوین دارد. او معتقد است با مهاجرت ماینر های بیت کوین از چین به آمریکا، در سال 2022 سهم ایالات متحده، به‌ویژه ایالت تگزاس، از هش ریت شبکه بیت کوین، از رقم فعلی هم بیشتر خواهد شد. علاوه بر این، او پیش بینی کرده است که مشاغل جدید بسیاری در صنعت ارز دیجیتال ایجاد خواهد شد. با این حال وبسایت های معتبر و صرافی های بزرگی همچون کوین بیس، اکادمی بایننس، کراکن و بسیاری دیگر باز هم به معامله گران خرد که علاقه مند به سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال و زیرمجموعه های آن هستند پیشنهاد داده است که در ابتدا آموزش های لازم را برای ورود به این بازار ببینند تا میزان ریسک را به حداقل برسانند.

پیش بینی بیت کوین، NFT  و آینده ی پول در سال 2022

NFT یا توکن غیرقابل تعویض، اصطلاحی پر سر و صدا است که بسیاری از ما برای اولین بار در سال 2021 شنیدیم. روشی جدید برای تعیین مالکیت دارایی دیجیتال با استفاده از بلاک چین. NFT ها به طور فزاینده ای در صحنه های هنری و کلکسیونی محبوب هستند. یکی از برجسته ترین مجموعه های NFT در سال 2021، Bored Ape Yacht Club نام داشت. اما پتانسیل NFT  بسیار فراتر از آثار هنری دیجیتال عجیب و غریب است. NFT ها همچنین برای خرید زمین های دیجیتال در دنیای مجازی و برای مالکیت، صدور مجوز و خرید بلیط کنسرت استفاده می‌شوند. انتظار می رود همه این موارد را در سال 2022 ببینید.

در سال 2022 چه رویدادهای بر بازار ارز دیجیتال موثر است؟

یکی از بنیان گذاران شرکت Open Sea در ایمیلی گفت: امکانات NFT بی پایان است زیرا می توان از آنها برای ثبت مالکیت هر دارایی منحصر به فرد استفاده کرد. ما در حال حاضر شاهد موارد استفاده اولیه از NFT ها هستیم که به عنوان بلیط رویدادها، مجوزهای نرم افزاری، عضویت در کلوپ هواداران و غیره استفاده می شوند.

برخی از بزرگترین برندهای آمریکایی، از جمله نایک، در حال حاضر روی گسترش کاربرد NFT کار می کنند. همچنین اخیراً یک مهمانی در نیویورک برگزار شد که در آن مردم با خرید NFT اجازه دسترسی به مهمانی پیدا کردند.

صنعت 85 میلیارد دلاری بازی های ویدیویی ممکن است یکی از پربارترین زمینه ها برای بازار ان اف تی باشد. برخی از استودیوهای بزرگ بازی سازی در حال کار بر روی آنها هستند. و با همه صحبت‌های پیرامون متاورس, NFT ها نقش بسیار پر رنگی در نسل بعدی دنیای دیجیتال خواهند داشت.

سال 2022 در مورد استیبل کوین ها بیشتر خواهید شنید

بیت کوین و سایر ارزهای رمزپایه به دلیل نوسانات خود، سرفصل اخبار را به خود اختصاص داده اند. شما می توانید میلیونر شوید یا در زمان کوتاهی همه سرمایه‌تان را از دست بدهید.

اینجاست که استیبل کوین ها وارد میشوند. این زیرمجموعه از ارزهای دیجیتال, بسیاری از این نوسانات را کاهش می دهد. استیبل کوین‌ها می‌توانند نقشی حیاتی در تبدیل ارز دیجیتال به چیزی داشته باشند که بتوانیم به راحتی از آن برای انجام تراکنش‌های زندگی روزمره استفاده کنیم.

استیبل کوین‌ها هم به‌عنوان وسیله پرداخت و هم به‌عنوان یک ارز دیجیتال دلاری باید مورد توجه قرار بگیرند. موارد استفاده برای پرداخت‌های فرامرزی، پرداخت‌های تسویه فوری به وسیله این نوع از ارز دیجیتال, در سال 2021 شروع به شکوفا شدن کرده‌اند و ما شاهد موارد بیشتری خواهیم بود. انتقال کارآمدتر دارایی ها یکی از ارزش های مهم استیبل کوین هاست. این ارزش برای شرکت‌هایی که نیاز دارند دارایی‌های دیجیتال و پول نقد را سریع و کارآمد جابه‌جا کنند، حیاتی است.

صندوق قابل معامله بیت کوین ( ETF )

توسعه بزرگی که سرمایه گذاران کریپتو در سال 2022 به دنبال آن هستند، تایید اولین صندوق قابل معامله در مبادلات بیت کوین در ایالات متحده است. اگرچه کمیسیون بورس و اوراق بهادار به راه اندازی ETF بیت کوین در سال جاری چراغ سبز نشان داد، این محصول به جای اینکه سرمایه گذاران را در معرض مستقیم خود ارز دیجیتال قرار دهد، قراردادهای آتی بیت کوین را ایجاد می کند. معاملات آتی, مشتقات مالی هستند که سرمایه گذار را ملزم به خرید یا فروش دارایی در زمان و قیمت مشخص در بازار می کند. در عین حال کارشناسان می گویند با ردیابی قیمت های آتی به جای خود بیت کوین، ETF می تواند برای معامله گران تازه کار که بسیاری از آنها در ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری می کنند بسیار خطرناک باشد.

در سال 2022 چه رویدادهای بر بازار ارز دیجیتال موثر است؟

با وجود این پیش بینی ها انتظار می رود سال 2022 سالی مختص به ارزهای دیجیتال باشد و بدون شک در مورد آنها خبرهای بسیار زیادی خواهیم شنید. چرا که باعث ایجاد تغییرات بنیادی در سیستم بانکی و مبادلات ارزی در تمام زمینه ها خواهند شد.

#توجه: این مطلب یک رپرتاژ تبلیغاتی بوده و محتوای آن توسط تبلیغ دهنده تهیه و نگارش شده است.
دیجی‌رو مسئولیتی در قبال محتوای تبلیغاتی ندارد.

بامن

مجله خبری بیکینگ

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا