فناوری

چین، رهبر صنعت نیمه هادی در ۱۰ سال آینده

چین، رهبر صنعت نیمه هادی در ۱۰ سال آینده

مجله خبری بیکینگ – چین طی سال‌های گذشته با وجود مشکلاتی مانند تحریم‌های آمریکا، توانسته با تلاش بسیار در صنایعی مانند نیمه هادی‌ها و هوش مصنوعی به خودکفایی برسد و اکنون IDC معتقد است که چین می‌تواند در ۱۰ سال آینده به رهبر صنعت نیمه هادی در دنیا تبدیل شود.

به گزارش neowin؛ به گفته «ماریو مورالس» تحلیلگر شرکت بین‌المللی داده (IDC)، چین حدود سه یا چهار نسل از پیشتازان صنعت نیمه رسانا عقب‌تر است، به این معنی که عمدتاً تراشه‌های ۱۶ و ۱۴ نانومتری و پایین‌تر تولید می‌کند. مورالس گفت که رهبران فعلی صنعت نیمه هادی در جهان تایوان و کره هستند و چین می‌تواند حدود ۱۰ سال آینده از این کشور‌ها نیز پیشی بگیرد.

برد الکتریکی

سامسونگ و شرکت تولید نیمه هادی تایوان (TSMC) در حال حاضر تراشه‌های ۷ نانومتری را تولید می‌کنند که در برخی از تلفن‌های هوشمند هوشمند وجود دارد، اما این بدان معنا نیست که محصولات چین بیکار در قفسه‌ها نشسته باشند، این تراشه‌ها نیز قابلیت‌های مصرفی متعددی دارند.

نیمه هادی‌هایی که در چین تولید می‌شوند در صنایعی مانند مدیریت انرژی، میکروکنترلرها، حسگر‌ها و سایر بخش‌های مرتبط با مصرف کننده استفاده می‌شوند. فروش محصولات این بخش به چین کمک می‌کند تا در حوزه نرم افزار و تجهیزات خود را تقویت کند که به این کشور کمک می‌کند در صنعت نیمه هادی‌ها پیشرفت بیشتری کنند.

انتهای پیام/

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا