تکنولوژی

ایلان ماسک احتمالا به صورت موقت مدیرعامل توییتر می‌شود

ایلان ماسک احتمالا به صورت موقت مدیرعامل توییتر می‌شود

«ایلان ماسک»، اوایل همین ماه توییتر را در معامله‌ای میلیارد دلاری خرید. حالا او در جلسه‌ای با سرمایه‌گذاران احتمالی این قرارداد برنامه‌های خود را شرح داده و اعلام کرد که پس از نهایی شدن آن در اواخر سال جاری میلادی، به صورت موقت نقش مدیرعاملی توییتر را به عهده خواهد گرفت.

به گفته «دیوید فیبر»، خبرنگار CNBC، ماسک در این جلسه توضیح نداد که پس از تکمیل قرارداد چه اتفاقی برای مدیران ارشد این شرکت خواهد افتاد و «پاراگ آگراوال»، مدیرعامل فعلی توییتر که تنها چند ماه پیش پس از «جک دورسی» به این سمت رسیده بود، هنوز درباره ادامه کار خود بلاتکلیف است.

ایلان ماسک

با وجود اینکه ایلان ماسک هم اکنون مدیرعامل دو شرکت بزرگ دیگر یعنی تسلا و اسپیس ایکس نیز محسوب می‌شود، بسیاری از ناظران غول‌های فناوری اعتقاد دارند که او باید نقش اصلی را در توییتر به شخص دیگری واگذار کند. حالا با وجود گزارش امروز، به نظر می‌رسد که احتمالا در آینده شاهد این اتفاق خواهیم بود و شخص دیگری احتمالا به عنوان مدیرعامل توییتر انتخاب شود.

رویترز اخیرا به نقل از منابع خود توضیح داده بود که ماسک از قبل مدیرعامل جدیدی برای توییتر انتخاب کرده است. در همین رابطه، «ولید بن طلال» شاهزاده سعودی و یکی از سرمایه‌گذاران بزرگ توییتر، در این شبکه اجتماعی نوشت که ماسک در صورت خصوصی شدن آن، «یک رهبر عالی» خواهد بود.

جذب سرمایه‌گذاران توسط ایلان ماسک

ایلان ماسک

همچنین پرونده SEC جدید نشان می‌دهد که ماسک تقریبا 7.14 میلیارد دلار از طریق دوستان و سایر سرمایه‌گذاران برای خرید توییتر تضمین کرده است. از جمله این سرمایه‌گذاران می‌توان به «لری الیسون» بنیانگذار و مدیر عامل شرکت اوراکل و شرکت Honeycomb Asset Management اشاره کرد که مورد دوم یکی از سرمایه‌گذاران اسپیس ایکس نیز است.

فیبر که این برنامه‌ها را فاش کرده است، قبلا و در ماه نوامبر، خبر کناره‌گیری جک دورسی از سمت مدیرعاملی توییتر را گزارش کرده بود، بنابراین او در دنیای توییتر منبع معتبری محسوب می‌شود. با این حال، باید دید ایلان ماسک چه برنامه‌های دیگری برای این شبکه اجتماعی محبوب دارد. او ماه گذشته از پیوستن به هیات مدیره توییتر خودداری کرده بود و حالا کل شرکت را در اختیار گرفته است.

مجله خبری بیکینگ

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا