فناوری

افزایش کلاهبرداری در صورت دانلود برنامه‌های خارج از اپ استور

افزایش کلاهبرداری در صورت دانلود برنامه‌های خارج از اپ استور

مجله خبری بیکینگ – اپل بار دیگر در حال مبارزه با لایحه‌هایی است که سعی می‌کنند این شرکت را مجبور به توزیع برنامه‌های iOS در خارج از اپ‌ استور کند. در همین راستا غول فناوری آمریکا از قانونگذاران مجلس سنا خواست تا قوانینی که به کاربران اجازه می‌دهند هرگونه برنامه‌ای که روی iPhone و iPad نصب کردند، رد کنند.

به گزارش سایت 9to5mac؛ شرکت اپل، در نامه‌ای به دیک دوربین، رئیس قوه قضائیه سنا و چاک گراسلی جمهوری خواه ادعا کرده که لایحه S. ۲۷۱۰ در صورت تصویب به حریم خصوصی و امنیت کاربران آسیب می‌رساند. این قانون اپل را مجاز به بارگذاری جانبی و دانلود نرم‌ افزارها از طریق اپ استور  در iOS می‌کند.

اپل نگران است که پلتفرم‌های رسانه‌ای دستورالعمل‌ها را برای محافظت از داده‌های کاربر در صورت مجاز بودن بارگذاری جانبی در iOS دور بزنند. به گفته تیم پودرلی، رئیس امور دولتی اپل آمریکا فعال کردن نصب نرم افزار در خارج از اپ استور، انتشار بدافزار و کلاهبرداری را در بین کاربران iOS  افزایش می‌دهد.

اپل

همانطور که در این گزارش اشاره شد، این لایحه شانس بالایی برای تصویب در کمیته دارد، زیرا دارای حامیان دو حزبی است. با این حال، گرفتن تایید از کل سنا کار دشواری خواهد بود. آمریکا در تلاش برای تصویب لایحه‌هایی برای پایان دادن به انحصار اپ استور در iOS بوده اند، اما تاکنون هیچ یک از آن‌ها موفق نبوده اند.


بیشتر بخوانید

  • مخالفت اپل با قراردادن بازی‌های Xbox مایکروسافت در اپ استور

انتهای پیام/

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا