اینترنت

خودروی پرنده AirCar مجوز صلاحیت پرواز گرفت

خودروی پرنده AirCar مجوز صلاحیت پرواز گرفت

سازمان حمل و نقل اسلواکی به خودروی پرنده AirCar که قادر است با سرعت 160 کیلومتر بر ساعت و در ارتفاع 2500 متری پرواز کند، گواهی صلاحیت پرواز داده است. این اتومبیل با صرف 2 دقیقه و 15 ثانیه می‌تواند از حالت خودرو به حالت هواپیما تبدیل شود.

به گزارش BBC، خودروی هیبریدی پرنده‌ای که از اسلواکی گواهی گرفته، AirCar نام دارد و از موتور BMW استفاده می‌کند و سوخت آن بنزین معمولی است. این گواهی پس از 70 ساعت پرواز آزمایشی و بیش از 200 نشست و برخاست صادر شده است. پروفسور «استفان کلاین»، سازنده این خودروی پرنده می‌گوید: «گواهی AirCar مسیر حرکت به سمت تولید انبوه خودروهای پرنده مقرون به صرفه را هموار می‌کند.»

مطلب پیشنهادی:اولین خودروی پرنده چین سال ۲۰۲۴ وارد بازار می‌شود
اولین خودروی پرنده چین سال ۲۰۲۴ وارد بازار می‌شود

خودروی پرنده AirCar تیر ماه امسال اولین پرواز بین شهری خود را ظرف مدت 35 دقیقه میان فرودگاه «نیترا» و «براتیسلاوا» در اسلواکی انجام داد. سازنده این اتومبیل حالا مدعی شده که در آینده نزدیک می‌خواهد فاصله لندن تا پاریس را پرواز کند.

خودروی پرنده می‌تواند یک روز به بازار بیاید

دکتر «استیو رایت»، محقق ارشد دانشگاه غرب انگلیس می‌گوید این خبر خوبی برای شرکت سازنده AirCar است و می‌توان امیدوار بود که این خودروهای پرنده یک روز به بازار بیایند، اما هنوز تا رسیدن به این هدف راه زیادی باقی مانده است.

خودروی پرنده AirCar

شرکت‌های زیادی هستند که سعی دارند خودروی پرنده بسازند و محصولات خود را روانه بازار کنند. برای مثال PAL-V Liberty خودرویی است که شبیه یک هواچرخ (جایروکوپتر) پرواز می‌کند و مجوز حرکت در جاده‌های اروپا را دریافت کرده است. این محصول حالا در تلاش برای کسب مجوز از سازمان‌های هوایی اروپاست.

مطلب پیشنهادی:مدیر مهندسی پروژه خودروی اپل به یک استارتاپ تاکسی هوایی پیوست
مدیر مهندسی پروژه خودروی اپل به یک استارتاپ تاکسی هوایی پیوست

پرواز با AirCar نیازمند گواهینامه خلبانی است، اما برخی شرکت‌ها سعی دارند محصولاتی بسازند که نیازمند این سطح از مهارت نباشد و به‌صورت خودکار پرواز کند. طرفداران این فناوری امیدوارند که از این طریق بتوانند تاکسی‌های هوایی را وارد شهرها کنند.

شرکت بوئینگ چند روز پیش اعلام کرده بود که حدود 450 میلیون دلار روی شرکت تاکسی هوایی Wisk سرمایه‌گذاری می‌کند.

مجله خبری بیکینگ

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا