رمز ارز

بررسی اعتبار صرافی بلم (belem.cc) | بروزرسانی دوشنبه ۰۱ اسفند ۱۴۰۱

بررسی اعتبار صرافی بلم (belem.cc) | بروزرسانی دوشنبه ۰۱ اسفند ۱۴۰۱

صرافی ارز دیجیتال بلم belem

این روزها تعداد پروژه های مرتبط با ارز دیجیتال به شدت در حال افزایش است. به طوری که شناسایی پروژه های کلاهبرداری و با اعتبار از یکدیگر کار آسانی نیست. در این مقاله قرار است به طور مفصل اعتبار صرافی بلم (belem.cc) را مورد بررسی قرار دهیم و بببینیم آیا می توان به این سایت اعتماد کرد یا نه؟ لطفا تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

حمایت بلم از کاربران ایرانی در شرایط تحریم بین المللی

سایت بلم ادعا میکند در شرایطی که کاربران ایرانی حق معامله به صورت بین المللی ندارند ، به کاربران ایرانی خدمات ارائه میکند! مواردی از این دست را فقط در سایت های کلاهبرداری دیده ایم. چون اگر یک صرافی خارجی به کاربران ایرانی حق معامله بدهد حساب های خود صرافی مسدود میشود؛ مگر اینکه از راه های پولشویی اقدام به دور زدن قوانین بین المللی کند.

لیست شدن بلم در سایت های معتبر کوین مارکت گپ و کوین گکو

با مراجعه به دو سایت معتبر کوین مارکت کپ و کوین گکو ( که احتمالا هر فردی حتی یک روز با ارز های دییجتال سرو کار داشته باشد از این سایت ها استفاده کرده) مشاهده میکنید هیچ اثری از صرافی بلم وجود ندارد!عکس زیر گویای این تحقیق است:

لیست نشدن بلم در سایت های معتبر کوین مارکت گپ و کوین گکو

لیست نشدن بلم در سایت های معتبر کوین مارکت گپ و کوین گکو

بررسی سایت صرافی بلم (belem.cc)

با بررسی دامنه این سایت متوجه میشوید از ثبت دامنه هنوز ۲۰۰ روز نگذشته و هنوز هیچ لایسنس SSL هم ثبت نشده. با مراجعه به صفحه اصلی سایت متوجه می شوید زبان اصلی سایت فارسی است! اوکی از این مورد میگذریم! به قسمت قوانین سایت میرویم. با یک نگاه ساده اولین مورد از قوانین را در گوگل سرچ میکنیم و متوجه میشویم کل محتوا از قوانین صرافی هوبی کپی شده است. نویسندگان بعد از کپی قوانین افعال جملات را فقط تغییر داده اند و حتی ترتیب موارد را هم تغییری نداده اند!(این مورد تا زمان درج این مطلب وجود دارد.)

بررسی اعتبار صرافی بلم (belem.cc) | بروزرسانی دوشنبه ۰۱ اسفند ۱۴۰۱

در این سایت هیچ قسمتی برای ارتباط با مخاطب وجود ندارد و اطلاعات تماس هم وجود ندارد. صرفا در پایین سایت یک ایمیل ( noreply@belem.band) ثبت شده است. با نگاه دقیق به این ایمیل دو موضوع مشخص میشود :

  1. ایمیل درج شده از دامنه band است در حالی که سایت صرافی در دامنه cc ثبت شده و این یک اشتباه نیست! این سایت مانند کلاهبرداری ویکینگ ترون به دنبال اعتبار دادن به چند دامنه است تا بتواند در بازه هایی حساس دامنه خود را عوض کند. وجود چند دامنه فقط به علت بک اپ نیست بلکه میتواند سرنخ هایی از موارد دور زدن قوانین باشد.
  2.  نوع ایمیل از نوع noreply است. یعنی این ایمیل برای ایمیل های اصلی سایت که به صورت اتوماتیک به کاربران ارسال میشود ساخته شده و موارد Replay شده خوانده نمیشود. این یک قانون بین المللی است که به ایمیل های noreply پاسخی داده نمیشود! حال اینکه بلم راه ارتباط خود را به یک کوچه بن بست منتهی کرده  جای شک و نگرانی است!

ادعا های طرفداران و کامیونیتی صرافی بلم (belem.cc)

صرافی بلم (belem.cc) در شبکه های اجتماعی فارسی زبان طرفداران خاص خود را دارد. کانال های زردی بدون افشای هویت خود به صورت دائمی و پیوسته در حال تبلیغ پروژه صرافی بلم (belem.cc) هستند. یکی از ادعا هایی که در این کانال ها مطرح میشود و بدون مطالعه در همه کانال های لیدر ها فوروارد میشود را با هم بخوانیم:

ادعا های طرفداران و کامیونیتی صرافی بلم (belem.cc)

ادعا های طرفداران و کامیونیتی صرافی بلم (belem.cc)

خب با نگاه اول مشاهده میکنیم که بسیاری از موارد بسیار مشکوک است! بگذارید مورد به مورد پیش برویم:

  • داشتن تاییدیه MSB ایالت متحده آمریکا : این مورد بسیار مورد مهمی است به شرطی که واقعی باشد! با سرچ کردن کلمه MSB در سایت بلم هیچ رد و نشانی از چنین گواهی معتبری پیدا نمیکنید! برای احتیاط در گوگل هم  سرچ میکنیم اما بجز کانال های تلگرامی فارسی هیچ نشانی از چنین گواهی وجود ندارد.

 

عدم گواهی MSB سایت بلم!

عدم گواهی MSB سایت بلم!

  • داشتن پشتیبانی آنلاین و پشتیبانی تلگرام و واتساپ: هیچ صرافی معتبری اطلاعات حساب مشتریان خود را از طریق تلگرام یا واتساپ دریافت نمیکند. در هیچ کجای سایت بلم تلگرام یا واتس آپی برای پشتیبانی درج نشده!
  •  گرفتن امتیاز ۷.۰۴ و اعتبار چهار ستاره از سایت wikibit: با اینکه این سایت خودش اعتبار خاصی برای اعتبار سنجی ندارد! اما با سرچ در همین سایت ادعا شده مشاهده میکنید دو نتیجه برای صرافی بلم بالا می آید که یکی دارای ۷ امتیاز و یکی ۱ امتیاز است!! این ها قبیل استناد به سایت ها صرفا برای جلب اعتماد افرادی است که حوصله  وزمان کافی برای تحقیق ندارند.
با سرچ در همین سایت ادعا شده مشاهده میکنید دو نتیجه برای صرافی بلم بالا می آید که یکی دارای 7 امتیاز و یکی 1 امتیاز است!!

با سرچ در همین سایت ادعا شده مشاهده میکنید دو نتیجه برای صرافی بلم بالا می آید که یکی دارای ۷ امتیاز و یکی ۱ امتیاز است!! یکی قانونی و یکی غیر قانونی!

  • امکان شارژ و برداشت از حساب با تومان / تتر / اتریوم و بیتکوین : اینجا دیگر زنگ خطر به صدا در می آید! هیچ بانک ایرانی اجازه استفاده از خدماتش را به کاربران خارجی نمیدهد! این آپشن مشخص میکند پای پولشویی و دور زدن قوانین در میان است!
  • معرفی ارزهای جدید در این رویداد ها که هر سی روز یک بار اتفاق می افتد کاربران بیش از ۳۰ % سود میکنند: چرا باید کاربران جدید از لیست شدن یک ارز جدید ۳۰% سود کنند؟ گیریم که ۳۰ درصد سود درست باشد ، ۳۰ درصد سود از چه؟ درصد وقتی بیان می شود که بحث درمورد سرمایه ای باشد. آیا منظور سرمایه کاربران است یا چه؟
  • در اینترنت شایعاتی در مورد این صرافی وجود دارد ولی هنوز اثبات نشده است : می گویند به ملانصرالدین گفتند وسط دنیا کجاست، یک میخ روی زمین کوبید و گفت همین جاست! اینکه بگوییم شایعاتی وجود دارد و هیچ دلیلی برای رد آن نداشته باشیم این پروژه را منزه نمیکند!

بررسی بلم در لینکدین

همه پروژه ها و سایت های معتبر دنیا در سایت لینکدین اکانت دارند. ساختار لینکدین به صورتی است که شما میتوانید هویت کارکنان صرافی را ببینید و آنها را بررسی کنید. طبق انتظارمان این صرافی در لینکدین اصلا صفحه ای ندارد و هویت کاربران و مدیر این سایت مشخص نیست.

بررسی بلم در لینکدین

بررسی بلم در لینکدین

نحوه سود گرفتن از سیگنال های پامپ و دامپی

در بلم ادعا میشود در ساعات خاص با قرار گذاشتن فلان ارز را بخرید یا بفروشید. اما هیچوقت به این فکر کرده اید اگر موقع خرید شما کسی توکن خود را به چند برابر قیمت بفروشد چه اتفاقی می افتد؟

نحوه سود گرفتن از سیگنال های پامپ و دامپی

نحوه سود گرفتن از سیگنال های پامپ و دامپی

بررسی بلم در سایت های دیگر

بررسی کلاهبرداری بودن صرافی بلم در ردیت را از اینجا بخوانید. گزارش کلاهبرداری بودن بلم را در اسکم واتچر از اینجا ببینید. گزارش کلاهبرداری بودن بلم را در اسکم ادوایزر از اینجا ببینید.

نمونه ای از کامنت های زیر همین مقاله را که توسط فردی به نام فرهاد ر نوشته شده است را بخوانید:

با سلام به دوستان
بنده یک متن بلندی اماده کردم که خوندنش خالی از لطف نیست و تمام سوالات و ابهامات شما ازین سایت حل میشه
من ۳ماه هست که در این سایت فعالیت میکنم و از روزی که بیکینگ این مطالب رو اماده کرد هرروز کامنتا و هرچی کامنت بود رو میخوندم
تو کامنتا واقعا مخلوط بود عده ای میگفتن سایت دزدیه عده ای میگفتن مشکلی نداره که این از سیاست هاشون هست که بعدا بهتون میگم
من با حداقل پول یعنی ۵۰ دلار شروع کردم همچی خوب بود پولمم افزایش دادم و واقعا لذت بخش بود تا اینکه تحلیل گر ما شروع به بهانه اوردن کرد اولش گفت گروهتون ساکته بعد گفت افراد بیارید ما هم اوردیم گروه ما ۶۰ نفر بودیم بعد گفت ارزیابی سالانس افراد بیارید برداشت این مدت نزنید که ارزیابی خوب شه تا اینکه ۳ روز پیش تو گروه گفت به کومیسیون ما اسیب رسیده(به این دلیل که اعضای ما پول برداشت کرده بودن) پول در مقیاس بالا قابل برداشت نیست و روز بعد هرکسی ازگروه ما برداشت میکرد فیریز میشد ولی نمیومد تا اینکه تمام زیر مجموعه های سرگروهمون رو به حالت تعلیق در اورد(این هم بگم تمام قوانین و مقررات سایت اعم از تعداد برداشتtrc20 و مالیات و .. همگی رعایت کردیم) و بعد که به تحلیلگر گفتیم گفت گروهتون رو به ۱۰۰ ارتقا بدید طی ۱۰ روز تا مشکل حل بشه دقیقا مشابه دوست عزیزمون که کامنتش پایین ترم هست
ببینید کسایی که به این کامنت های منفی بی توجه هستند هنوز این حس الان مارو تجربه نکردن گرچه خودمم باورم نمیشد چونکه میگفتم اگه کلاهبرداریه چرا اصل پولمو داد اما اینو بدونید خیلی از افراد گروه ما نتونستن اصل پول رو در بیارن
با این سیاست که عده ای سایت براشون خوبه و عده ای مسدود شدن دارن جلو میرن اما اینو مطمعن باشید از گروه های کوچک شروع کردن و به گروه های بزرگتر هم میرسن
امیدوارم این مطالب کمکتون کرده باشه
به امید اینکه از حس لذت این پول مردم خارج شن چون من یکیو واقعا کور کرده بود

ما صحت این نظر را نه تایید و نه رد میکنیم. شما هم میتوانید تجربیات خود را در بخش نظرات با ما در میان گذارید.

نمونه کامنت دیگری که اخیرا فردی به نام مهدی برایمان قرار داده را بخوانیم:

با سلام، حساب ما هم علیرغم توسعه تیم و جذب افراد زیاد با ۵۷۰۰ دلار قفل شده و امکان برداشت پول نیست، و بهانه کردند که شما به علت نقض قوانین بیلیم و اقدام به پول شوئی و گزارش توسط افراد بسیار مسدود شدید، در صورتی که همچین موردی نبوده و ما به صورت عادی کار خودمان را انجام میدادیم. دوستان عزیز، خواهشاً هر کس در تلگرام از کشورهای دیگر به شما پیام داد، حتی از کشور خودمان هم گول کانال‌های تلگرامی پامپ رو نخورید که صد در صد پولتون رو به باد میدهند.
هیچ چیزی نامردتر از ارز دیجیتال در کشور ما نیست کل سرمایه و زحماتم به باد رفته و یقه هیچ کس رو هم نمیشه گرفت.
اصلاً وارد نشوید به هیچ وجه توصیه نمیکنم.
لیجیا، منسون، نانسی، مرکز پاسخگویی بیلیم همه اینها کشکه….

ما صحت این نظر را نه تایید و نه رد میکنیم. شما هم میتوانید تجربیات خود را در بخش نظرات با ما در میان گذارید.

مسدود شدن های متعدد کاربران بدون دلیل منطقی

بعد از انتشار این مقاله تقریبا هر روز در قسمت نظرات کامنت های زیادی مبنی بر مسدود شدن های کاربران بعد از مدت کمی داشتیم. با هم برخی از این نظرات را بخوانیم:

سمیه گفته است:

سلام من حدود۲۰روز با سایت بلم کارمیکردم وسرمایه۲۴تومن گذاشتم ازقبل هم همه قوانینش روخونده بودم برای همین بااحتیاط وسروقت معامله رو انجام میدادم ازاین سرمایه ای که گذاشتم سرجمع ۴تومن کشیدم ولی یک دفعه برام پیام اومدکه مسدود شدم الان حدود ۲۰زوز هست که حسابم به صورت تعلیق دراومده پیام دادم میگه بعداز۳ماه برسی شایدآزادبشه حالا موندم چکارکنم اون افرادی که میگن مشکل از خودتونه خوب بگید خطای ما چی بوده که هنوزنیومده بایدمسدود بشیم چطور پولمون روآزاد کنیم .

ناشناس گفته است:

بنظر من و تجربه من، تو این دنیا هیچ کس رایگان به کسی سود نمیرسونه. نرم افزار بلم داره این تجربه و قانون را نقض میکنه و عقلانی نیست تو فقط سود کنی و مطمئن باشید اگه این نرم افزار قانونی بود کل دنیا از بیت کوین و فارکس و … درمیومدند و میرفتن تو بلم‌، پس مطمئنیم این نرم افزار قانونی نیست .
من تو این صرافی دو ماهه دارم فعالیت می کنم و ۲ ملیون هم بیشتر نبردم. کاملا عادی و طبق قوانین کار میکردم و خیلیم سود خوبی داشت تا اینکه لیدر بدون اطلاع مسدودمون کرد و گفت باید زیر مجموعه بیارید و به فقرا کمک کنید و … ماهم همینکارا کردیم و بعد از دو هفته هنوز موفق به برداشت وجه نشدیم که پول برداشت کنیم یعنی تا قبل دوماه میتونستیم یهو مسدود شدیم و مبخوام‌بگم نرم افزاری که یه لیدر میتونه به راحتی تو را مسدود کنه و بهت استرس بده مطمئن باشید به راحتی هم میتونه پولتو برداره. این نرم افزار داره به خوبی ایرانی هارا پوشش میده حتی سیگنال هایی که میده دقیقا به زمان ایران سود میده پس من خودم برداشت شخصیم اینه که هرکی پشت ابن نرم افزاره یا ایرانیه یا داره تفکرات خودشا بزرگ میکنه و یه تعدادی خارجیم دارن از قبلش پول درمیارن. بنظر من با اینکه خیلیا دارن سود میکنن اگه پولت برات مهم نیست سود کن توش ولی نرم افزاری نیست که با عقل جور دربیاد که من خودم به شخصه مسدود شدم و متوجه شدم هم نرم افزار قانونی نیست و به کسی توصیه نمیکنم واردش بشه. حتی اگه یکی بیاد بگه من ۲ ساله دارم سود میکنم بازم اشتباهه به نرم افزاری که پشتیبان قانونی نداره اعتماد کرد.

و بهمن بر خلاف نظرات قبلی نوشته:

سلام دوستان گروه ما تقریبا پنج ماه هست داره با بلم کار میکنه .من سر گروه نیستم خودم سه ماهه وارد شدم دوتا زیر مجموعه هم دارم که خودم با۵۰ تتر وارد کردم وفعالیتی نمیکنن وزیر مجموعه ندارن.با چهار تومن شروع کردم یک ماه ونیم پیش ۳۰میلیون اضافه کردم و بعد از سه هفته ۶۵۰ تتر برداشت کردم دوباره دوتا ۲۵۰تا به فاصله یک هفته برداشت داشتم.الان کل پولم رو برداشتم ودارم با سود جلو میرم .هر کس رو هم وارد کنم با سود خودم میارم که اگر روزی بسته شد کسی ضرر نکرده باشه .به افراد خانواده من که تا حالا سود داده.
توصیه من به دوستان این است که با پولی وارد شوید که براتون ارزشی ندارد اگر دو تومنت هم برات سخت بدست میاد وارد نشو چون استرسی که خواهی داشت به سودی که بدست میآوری نمی ارزد.

ما صحت این نظرات را نه تایید و نه رد میکنیم. شما هم میتوانید تجربیات خود را در بخش نظرات با ما در میان گذارید.

بررسی ادعای یکی از سر شاخه های اصلی

یکی از کاربران بلم با یک سرشاخه صحبتی کرده و این سرشاخه این گونه پاسخ داده:

یکی از سوال جواب های سرشاخه های بلم

یکی از سوال جواب های سرشاخه های بلم

حال باید از خود بپرسید آیا صرافی وجود دارد که برای باز پس گرفتن پول خودتا برایتان شرط بگذارد؟ چرا باید فقط یک سوم واریز خود را برداشت کنید؟ مگر فلسفه پانزی چیست؟ مگر نه اینست که بقای پروژه های پانزی به ورودی های جدید بستگی دارد؟

ادعای سرشاخه های بلم

ادعای سرشاخه های بلم

در شرایطی که معتبر ترین بانک های ایران ۲۳% درصد سود سالانه میدهند بلم ادعا میکند در یک ماه پول شما را دوبرابر میکند! پس چرا بانک های ایران به فکر سرمایه گذاری در بلم نیستند؟

جمع بندی

در پایان نکاتی که در این مقاله بیان شد را به صورت خلاصه گردآوری میکینم.

  • این صرافی اطلاعات تماس ندارد
  • گواهی ادعا شده صحت ندارد
  • هیچ نشانی از بلم در کوین مارکت کپ یا کوین گکو وجود ندارد
  • کامیونیتی و حساب لینکدین با مشخصات واقعی ندارد
  • ادعای سود های عجیب میکند
  • سود دهی از طریق سیگنال پامپ و دامپ
  • در دو سایت معتبر اعتبار سنجی نمره غیر قابل قبولی گرفته
  • ادعا میکند با ریال میتوانید حساب خود را شارژ کنید ( که حتی اگر صحت داشته باشید باز هم غیر قانونی است)
  • قوانین این سایت از سایت های دیگر کپی شده و گواهی SSL ندارد

سخنی با خوانندگان این مقاله

در پایان اگر صلاح میدانید سرمایه خود را به صرافی که نام و نشانی ندارد و ادعا های عجیب غریبی میکند بدهید ، مختارید! اما این صرافی به احتمال ۹۹% کلاهبرداری است. وقتی لیدر ها سراغتان می آیند اولین سوال شما این باشد: “بلم ادعا میکند در یک ماه پول شما را دوبرابر میکند! پس چرا بانک های ایران به فکر سرمایه گذاری در بلم نیستند؟؟؟!!” پس قبل از اینکه خدای نکرده تیتر های “دستگیری گروهک کلاهبرداری بلم” و “تجمع مالباختگان صرافی بلم” را کار کنیم اندکی با خود فکر کنید و اگر تجربه ای دارید با ما در میان بگذارید. همچنین حتما بخش نظرات را مطالعه کنید تا از جدیدترین اکانت های بسته شده کاربران بلم و روش های آزادسازی آن مطلع شوید.

۴.۵
/
۵
(
۲۸۵

امتیاز

)

مجله خبری بیکینگ

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا