علم و دانش

گوشت حیوان منقرض شده در منوی غذا!

گوشت حیوان منقرض شده در منوی غذا!

به‌گزارش گاردین، شرکت استرالیایی Vow توانسته است گوشت ماموتی را که مدت‌ها پیش از روی کره زمین منقرض شده بود، احیا کند. درحال‌حاضر شرکت‌های زیادی در تلاش برای تولید گوشت‌های آزمایشگاهی هستند، اما Vow با ترکیب گونه‌های جانوری نامتداول اقدام به تولید گوشت می‌کند.

گوشت ماموت چگونه تولید شد؟

«تیم نائوکسمیت»، هم‌بنیان‌گذار Vow درباره انتخاب ماموت می‌گوید: «این [حیوان] نماد فقدان تنوع و نماد تغییرات اقلیمی است.» این شرکت برای تولید گوشت ماموت با «ارنست وولوتانگ» از دانشگاه کوئینزلند همکاری کرده است. تیم او دنباله DNA میوگلوبین ماموت‌ها را که پروتئینی کلیدی در تشکیل مزه گوشت است، برداشتند و جاهای خالی آن را با DNA فیل تکمیل کردند.

سپس این دنباله ترکیبی را درون سلول‌های بنیادی میوبلاست یک گوسفند قرار دادند. درنهایت این سلول‌ها تکثیر شدند تا گوشت ماموت را به‌وجود بیاورند. وولوتانگ می‌گوید این سازوکار به‌طرز عجیبی آسان و سریع بود و ظرف چند هفته انجام شد.

این گوشت قلقلی ظاهراً قرار نیست خورده شود، چون دانشمندان هنوز نمی‌دانند که سیستم ایمنی بدن ما چه واکنشی نسبت به آن خواهد داشت. بااین‌حال، اگر در آینده چنین دوباره گوشتی تولید شود، به‌نحوی آن را تولید خواهند کرد که قابل‌مصرف باشد.

این شرکت تاکنون تحقیقاتی را درباره تولید بیش از ۵۰ گونه حیوانی از جمله آلپاکا، بوفالو، کروکودیل، کانگورو، طاووس و انواع مختلف ماهی انجام داده است. بااین‌حال، ظاهراً اولین محصول مصرفی آن‌ها بلدرچین ژاپنی خواهد بود که انتظار می‌رود در دنباله سال به رستوران‌های سنگاپور برود.

«جورج پپو»، مدیرعامل Vow می‌گوید: «هدف ما تغییر رویکرد میلیاردها فرد گوشتخوار از مصرف پروتئین‌های [متداول] حیوانی به مصرف چیزهایی است که می‌توانند در سیستم‌های الکتریکی تولید شوند و معتقدیم که بهترین راه برای انجام این کار اختراع گوشت است. ما به‌دنبال سلول‌هایی می‌گردیم که می‌توانند به‌راحتی پرورش داده شوند و بسیار خوشمزه و مقوی‌اند، سپس این سلول‌ها را با هم ترکیب می‌کنیم تا خوشمزه‌ترین گوشت‌ها را به‌وجود بیاوریم.»

۵۸۵۸

مجله خبری بیکینگ

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا