بازی

توقف ساخت نسخه پلی استیشن 5 بازی Redfall توسط مایکروسافت

توقف ساخت نسخه پلی استیشن 5 بازی Redfall توسط مایکروسافت

تلاش‌های مداوم مایکروسافت برای خرید شرکت اکتیویژن بلیزارد و اضافه کردن آن به زیرمجموعه‌های ایکس باکس مدت‌ها است در سرفصل‌ اخبار صنعت بازی بوده است. بااین‌حال این اولین ناشر بزرگی نیست که مایکروسافت در فکر خرید آن قرار دارد. این شرکت در گذشته زنی‌مکس مدیا، شرکت مادر بتسدا را خریداری کرد تا بسیاری از استودیوهای بازی‌سازی از جمله آرکین را به مالکیت خود درآورد.

همان‌طور که می‌توان تصور کرد، این خرید تغییرات بسیاری بزرگی در برنامه‌ها و سیاست‌های استودیوهای بتسدا ایجاد کرد. درهمین راستا اخیرا هاروی اسمیت، رئیس استودیو آرکین در مصاحبه با IGN فرانسه توضیح داد که بازی جهان-باز و تیراندازی Arkane، به مدت یک سال برای پلی استیشن 5 در حال توسعه بود. بااین‌حال مایکروسافت پس از خرید زنی‌مکس مدیا به آرکین اعلام کرد که برنامه‌های خود برای ساخت نسخه‌های پلی استیشن 5 را لغو کند.

اسمیت در این‌باره گفت: «ما توسط مایکروسافت خریداری شدیم و این خرید با تغییراتی بزرگ همراه بود. آن‌ها وارد شدند و گفتند که پلی استیشن 5 در برنامه نیست و ما روی ایکس باکس، پی سی و گیم‌ پس تمرکز می‌کنیم».

خورشیدگرفتگی در بازی redfall

بااین‌حال رئیس آرکین این تغییر را یک تحول خوب می‌داند. چرا که باعث شد سازندگان روی توسعه‌ی نسخه‌های کنسولی کمتری تمرکز داشته باشند. از طرفی عرضه‌ی بازی در روز نخست انتشار روی گیم پس، باعث در دسترس قرار گرفتن آن برای بسیاری از مخاطبان می‌شود. طبق آخرین به‌روزرسانی رسمی مایکروسافت، سرویس گیم پس بیش از ۲۵ میلیون مشترک دارد.

اسمیت در ادامه افزود: «این تغییر مهلکی نبود و حتی فکر می‌کنم تصمیم خوبی بود. این تصمیم به ما کمک کرد تا از پشتیبانی گیم پس برخوردار شویم و یک پلتفرم کمتر برای توسعه داشته باشیم که به‌معنی کاهش پیچیدگی توسعه است. گیم پس بازیکنان زیادی دارد و به‌لطف ۳۰ میلیون مشترک که البته تعداد دقیق آن را به یاد نمی‌آورم، Redfall می‌تواند به بزرگ‌ترین بازی ما تبدیل شود».

بازی Redfall قرار است در تاریخ ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ (۲ مه ۲۰۲۳) روی پلتفرم‌های پی سی و ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس عرضه شود.

شما می‌توانید نظرات خود درباره‌ی این خبر را با تیم بیکینگ و سایر کاربرها در میان بگذارید.


مجله خبری بیکینگ

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا