فناوری

نابودی تجهیزات ارتش اوکراین توسط این پهپاد مرگبار روسی! / عکس

نابودی تجهیزات ارتش اوکراین توسط این پهپاد مرگبار روسی! / عکس


دریافت 8 MB

بر اساس آنچه در ویدیوی این خبر می بینید در حملات پهپاد Lancet-3 با شناسایی و نظارت پهپاد زالا اهداف خود را شناسایی و مورد اصابت قرار می‌دهد.حملات لنست شامل خودرو زرهی Stormer بریتانیایی، دو هویتزر M777، هویتزرهای D-20 و D-30 و راکت انداز RM-70 است که راکت انداز RM-70 پس از برخورد پهپاد لنست دچار یک انفجار مهیب می‌شود که احتمالا دلیل آن انفجار راکت های خود راکت انداز هم زمان با برخورد پهپاد لنست است.

لنست 3 روسیه چیست؟

عکس | کلاشینکوف پرنده روسیه تجهیزات مدرن انگلیسی و آمریکایی ارتش اوکراین را نابود کرد!

مهمات پرسه‌زن Lancet-3 توسط شرکت روسی ZALA AERO GROUP ساخته شده است. “زالا آئرو” یکی از توسعه دهندگان و سازنده‌های سیستم‌های هوایی بدون سرنشین، محموله‌های منحصر به فرد و سیستم‌های سیار مطرح در روسیه است که حدود ۱۸ سال (از سال ۲۰۰۴) در این زمینه فعالیت می‌کند.

از ژانویه ۲۰۱۵، گروه زالا آئرو تبدیل به یکی زیرمجموعه‌های شرکت اسلحه سازی معروف روسیه، یعنی شرکت Kalashnikov شد. از این رو، پهپاد لانست-۳ به “کلاشنیکف پرنده” (Flying Kalashnikov) نیز معروف است.

این شرکت چندی است که مهمات پرسه‌زن لانست-۳ را با الگو برداری از رقبا توسعه داده است. مهمات پرسه‌زن به پهپادهای نسبتا کوچکی می‌گویند که برای شناسایی و کشف اهداف در فراتر از افق دید، مدت زمانی را پرواز می‌کند و با کشف هدف با آن درگیر می‌شود. این فرآیند می‌تواند بصورت خوداتکا بر پایه هوش مصنوعی باشد یا بر اساس تایید هدف توسط اوپراتور صورت بگیرد.
مهمات پرسه‌زن از نظر دسته بندی، بین موشک‌های کروز و پهپادهای رزمی قرار می‌گیرند و برخی ویژگی‌های هرکدام از سلاح‌های ذکر شده را در خود دارند. تفاوت آن‌ها با موشک‌های کروز در این است که برای مدت زمان نسبتاً طولانی‌تری در اطراف منطقه مورد نظر پرسه می‌زنند. همچنین مانند پهپادهای رزمی برای حمله طراحی شده‌اند اما دارای مهمات داخلی هستند و در محل حمله منفجر می‌شوند.

به نظر می‌رسد مهمات پرسه‌زن Lancet-3 با الگو برداری از مهمات پرسه‌زن خانواده Hero رژیم صهیونیستی توسعه داده شده است. این سلاح در برد ۴۰ کیلومتر قابلیت شکار اهداف با قابلیت تایید هدف پیش از اصابت را ارائه می‌دهد. در این روش به وسیله لینک داده، تصاویر سامانه الکترواپتیکی سر پهپاد به اوپراتور منتقل شده و اوپراتور پس از تایید
هدف، دستور درگیری را می‌دهد.

فیوز سرجنگی این پهپاد به منظور افزایش اثربخشی در برابر اهداف نرم مانند تجمعات پرسنل دشمن از نوع پیش ضربه‌ای (مجاورتی) است. این فیوز پیش از اصابت سلاح به هدف فعال می‌شود.

بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط سازنده این پهپاد، دستگاه محافظ لیزری داخلی تعبیه شده در پهپاد لانست-۳ می‌تواند به طور موثر در برابر حملات سلاح های لیزری که برای سرنگون کردن پهپادها استفاده می‌شوند مقاومت کند. در این پهپاد از طراحی دم دوگانه X شکل استفاده شده است که بر اساس اصول آیرودینامیکی باعث افزایش پایداری و مانورپذیری آن می‌شود. همچنین این طراحی به کاهش اندازه پهپاد به طور موثر کمک کرده است.

وزن پهپاد لانست-۳ معادل ۱۲ کیلوگرم است که به سادگی قابل حمل توسط نفر است. همچنین بیشترین میزان حمل محموله (سرجنگی) توسط این پهپاد ۳ کیلوگرم است. پهپاد لانست-۳ با محدوده سرعت ۸۰-۱۱۰ کیلومتر بر ساعت می‌تواند به مدت ۴۰ دقیقه پرواز کند.

نسخه پیشین این پهپاد یعنی پهپاد لانست-۱ دارای وزن ۵ کیلوگرم و محموله ۱ کیلوگرمی و مدت زمان پروازی ۳۰ دقیقه ای و ابعاد کوچکتر است. با مقایسه پهپاد لانست-۳ و لانست-۱ می‌توان دریافت که نسخه جدید آن از قابلیت تهاجمی به مراتب بهتری برخودار است.

در این پهپاد از موتور الکتریکی برای کارکرد در کمترین میزان صدای تولیدی برای عملیات بصورت غافلگیرانه استفاده شده است. این موضوع از لحاظ روانی تأثیرگذاری قابل توجهی بر روی دشمن ایجاد می‌کند. با توجه به نوع موتور و ابعاد پهپاد، لانست-۳ از روی یک ریل پرتاب و آغاز به کار می‌کند. این پهپاد هیچ گونه تمهیدی برای فرود ندارد زیرا به گونه ای طراحی شده است که در هنگام اصابت به اهداف خود تخریب شود. این پهپاد همچنین قادر است به پهپادهای دشمن برخورد کند.

لازم به ذکر است پهپاد لانست-۳ به دلیل سادگی استفاده و کارایی خوب به کلاشنیکف پرنده معروف شده است.

مشخصات پهپاد انتحاری لانست-۳:
طول: ~ ۱/۶۵ متر
طول بالها: ~ ۱ متر
وزن: ۱۲ کیلوگرم
بیشترین وزن محموله: ۳ کیلوگرم
مداومت پروازی: ۴۰ دقیقه
سقف پروازی: ~ ۵۰۰۰ متر
سرعت: ۸۰-۱۱۰ کیلومتر بر ساعت
سرعت برخورد: ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت
نوع موتور: الکتریکی
ساخت: روسیه

4141

مجله خبری بیکینگ

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا